Autors: Ingrīda Briede
Avots: Zeit.de
Gatavojoties dalībai biržā, Facebook publicējis dažādus interesantus faktus par savu darbību. Bukletā lasāms, cik portālam ir lietotāju, cik pelna šefs Marks Cukerbergs un kādus riskus viņš saredz portāla darbībā.
Viens dolārs – tāda būs Facebook dibinātāja un šefa Marka Cukerberga alga sākot 2013.gadu. Līdz šim viņa alga bija 483300 dolāri gadā, kā arī 221000 dolāru liela piemaksa. Taču viņš ir un paliks multimiljonārs, pateicoties tam, ka viņam pieder krietna daļa no uzņēmuma - 28,4 procenti.
Cukerbergs ievēro četrus pamatprincipus. Pirmais – turpināt attīstīties un nepalikt stāvam uz vietas. Otrs – labāk kaut ko atrisināt, nevis dzīties pēc perfektuma. Facebook risina atsevišķas problēmas vienu pēc otras un nevis visu reizē. Trešais – Facebook programmētāji nevis diskutē par problēmām, bet gan meklēt to risinājumus veicot testus un strādājot ar prototipiem. Ceturtais - jāuzvar labākajai idejai, nevis labākajam interešu pārstāvētājam.
Facebook nosauc 35 riska faktorus, kas varētu ietekmēt Facebook finansiālo stāvokli. Daži no tiem: aizvien pieaugošā konkurence ar Google un Twitter, tehniskās kļūdas, pretdarbība no medijiem, kā arī jauni valsts likumi un liela dibinātāja Marka Cukerberga ietekme.
2011.gadā Cukerbergs izdevis 693 000 dolāru ceļojot ar čarteriem un nevis lidojot parastajos lidojumos. Tas esot nepieciešams drošības apsvērumu dēļ.
Ik dienas Facebook tiek ievietots 250 miljoni fotogrāfiju.
Pēc Facebook datiem šo portālu lieto 845 miljoni aktīvu lietotāju. 425 miljoni no viņiem lieto Facebook no mobilajām ierīcēm.
Miljards dolāru – tik liela bija Facebook peļņa 2011.gadā, bet apgrozījums - 3,7 miljardi dolāru. 2010.gadā tie bija „tikai” 606 miljoni, bet 2009.gadā – 229 miljoni.
Facebook ir noslēgtas 100 miljardi „draudzību”. Cik reižu lietotāji atteikušies no „draudzības”, gan nav zināms.
Interneta milzis nodarbina 3200 cilvēkus, kas ir par piecdesmit procentiem vairāk kā 2010.gadā.
80 procenti no visiem Čīles, Venecuēlas un Turcijas interneta lietotājiem ir reģistrēti Facebook. Vācijā tie ir sešdesmit procenti, bet Vācijā, Brazīlijā un Indijā 20 – 30 procenti.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.