Kad gaisā parādīsies aviācijas “Tesla”?

Arvien vairāk pasauli satrauc fosilo enerģiju trūkums, kas nākotnē varētu izsīkt, tāpēc pastiprināti tiek meklēti citi ilgtspējīgi enerģijas avoti. Dažas valstis jau izmanto saules paneļus un vēja dzirnavas, lai saražotu elektrību. Arī aviācija sāk pievērsties šim jautājumam un vairāki projekti gan civilajā gan komerciālā aviācijā izskata iespējas izmantot hibrīda motorus vai ilgstpējīgus enerģijus avotus. Gedimins Ziemelis centās saprast vai arī gaisā parādīsies pirmās “Teslas” un izteica savu viedokli par to, cik drīz tas varētu notikt.

No kopējā pasaules CO2 izmešu daudzuma aviācijas industrija sastāda tikai 2%-4%. Salīdzinot ar citām industrijām, tas ir ļoti mazs rādītājs, bet vienmēr arī šos rādītājus var censties samazināt, tā domā Ziemelis, kas ir “Avia Solutions Group” valdes priekšsēdētājs. Neskatoties uz to, ka lidaparāti izmanto ļoti lielu daudzumu aviācijas degvielu, motori tomēr arvien vairāk tiek būvēti tā, lai arvien mazāk degvielas būtu nepieciešams. Īpaši labi ir attīstījušies komerciālo lidojumu lidaparāti, kas garajos lidojumos arvien mazāk patērē degvielu. Ziemelis gan uzskata, ka izmešu rādītāji tomēr paliek lielāki, jo industrija attīstas un tiek būvēti arvien vairāk lidaparāti, tas nozīmē, arvien vairāk lidmašīnas ir gaisā. Tāpēc nepieciešams revolucionārs risinājums.

Viens risinājums, pašreiz, ir biodegviela. Mūsdienu lidaparāti, bez problēmām jau tagad varētu sajaukt 50% biodegvielu un 50% aviācijas degvielu un ar šādu maisījumu lidot. Savukārt lidaparāts, kas būvēts tā, lai izmantotu tikai biodegvielu, samazinātu jau izmešus par 60%. Tomēr lidsabiedrības nav gatavas pāriet uz biodegvielu, jo vēljoprojām izmaksas ir lielākas par aviācijas degvielu.

Izrādās, ka biodegviela nav vienīgais alternatīvais enerģijas avots lidojumiem. Mazāk zināmi pētījumi pievērsušies degvielas šūnām, kas dotu enerģiju lidaparātu darbināšanai. Degvielas šūnas rada enerģiju pēc ķīmiskas reakcijas ar ūdeņradi un vienīgais blakus produkts, ko tas rada ir H2O. Tāpēc šīs šūnas ir tīra enerģija, kuru varētu pielāgot lidaparātiem, bet diemžēl vēl nav atrasts tehniskais risinājums.

Daudzsološa inovācija komerctransporta lidojumos ir hibrīdās tehnoloģijas. Kombinējot vairākas tehnoloģijas, lidaparāti varētu iegūt labākos risinājumus, neradot negatīvas ietekmes, domā Gedimins Ziemelis. Pašreiz firma “Zunum Aero” būvē prototipu elektriskajam lidaparātam, kas varētu lidot īsos reģionālos reisus, kas nav tālāk par 1600 kilometriem. Lidaparātā būtu vietas 12 pasažieriem un pārvadājumus varētu sākt 2022.gadā. Cita daudzsološa hibrīda lidmašīna tiek būvēta kopīgi sadarbojoties firmām “Rolls-Royce”, “Airbus” un “Siemens”, kas katrs ir liels spēlētājs aviācijas industrijā. Projekts nosaukts par “E-Fan X”, kura mērķis ir piedāvāt jauna koncepta tehnoloģiju, kas samazinās lidojuma izmaksas un būs tīrāks apkārtējai videi. Iesākumā “E-Fan X” aizvietos motorus BAe 146 lidaparātos, kas sāks lidojumus ar jauno motoru 2020.gadā. Nāktonē bateriju tehnoloģijas un elektriskie motori būs tik attīstīti, ka hibrīdie lidaparāti spēs lidot tālos reisos, tos veicot arī ātrāk, bet ar daudz mazākiem izmešiem un arī izmaksām.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 03.04.2024 - 21.04.2024 Bērnu un jauniešu teātru festivāls Valmieras TIC
19. un 20. aprīlī Valmieras Viestura vidusskolā notiks XVII Latvijas bērnu un jauniešu teātru festivāls “..un es iešu un iešu!”. | Skatīt vairāk
Atlaides auto nomai Reunion salā Europcar
Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā! | Skatīt vairāk
Ekskursija Valmieras novadā Valmieras TIC
5.maijā aicinām atklāt Valmieras novada stāstus pirmajā no Lielās Valmieras novada autobusu ekskursijām - "Uz saldējuma galvaspilsētu" Rūjienas pusē! | Skatīt vairāk
35 EUR
Ierobežots piedāvājuma - Hotel Jūrmala SPA Estravel Latvia
Esiet vieni no pirmajiem, kas bauda atpūtu Renovētajā Hotel Jūrmala SPA numurā un saņemiet dāvanu - neierobežotu Wellness Oasis apmeklējumju// līdz | Skatīt vairāk
no 94 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.18451405sec.