Intervija: Kas jādara, lai saņemtu kompensāciju par ceļojuma laikā pazudušo koferi?

Intervija: Kas jādara, lai saņemtu kompensāciju par ceļojuma laikā pazudušo koferi?

Viena no biežākajām problēmām, ar kurām sastopas ceļotāji un apdrošinātāji, ir problēmas ar bagāžu. Tā bieži vien tiek sabojāta, pazaudēta vai aizkavēta. Šādas problēmas vienkāršāk un patīkamāk ir risināt, ja līdzi ir ceļojumu apdrošināšana. To zina visi, taču pirmo reizi sastopoties ar problēmu, retais zina, kas tieši ir jādara? Kur zvanīt? Kā pareizi noformēt dokumentus?

Travelnews.lv aicināja uz sarunu kompānijas Baltijas apdrošināšanas nams ekspertu - attīstības projektu vadītāju Jaroslavu Tomašēviču, lai noskaidrotu, kā pareizi rīkoties ceļotājiem, lai saņemtu atlīdzību.

Travelnews.lv: Viens no biežākiem negadījumiem ir čemodāna sabojāšana. Bagāža atnāk, taču ir salauzts rokturis, rāvējslēdzējs, pazuda vērtīgas lietas?

Jaroslava Tomašēviča: Jā, diemžēl patiešām ceļotājiem bieži nākas saskarties ar lidojuma laikā sabojātu bagāžu, kas parasti sabojā garastāvokli un ceļotprieku. Ja saņemot bagāžu, konstatējat, ka tā ir bojāta, nekavējoties jādodas uz lidostas informācijas biroju, lai noformētu izziņu no pārvadātāja, kas apstiprina Jūsu bagāžas sabojāšanas faktu. Atgriežoties mājās, ar izziņu ir jādodas pie apdrošinātāja, lai noformētu pieteikumu kompensācijas saņemšanai.

Ja ir pazudusi kāda no Jūsu mantām, kas pārvadājuma laikā atradās bagāžā, tad no pārvadātāja ir jāpieprasa gan izziņa, gan arī kompensācija. Apdrošināšanas polise parasti segs starpību starp pazudušo mantu reālo vērtību un pārvadātāja izmaksāto kompensāciju.

Pēc atgriešanās mājup jāpiesaka apdrošināšanas atlīdzība pie sava apdrošinātāja, līdzi ņemot bagāžas talona oriģinālu, iepriekš minēto izziņu no pārvadātāja (atsevišķu mantu pazušanas gadījumā – arī dokumentu par kompensācijas apmēru) un pašu koferi vai ceļasomu (der arī foto), lai varam novērtēt zaudējuma apmēru. Ja no bagāžas pazuduši atsevišķi priekšmeti, līdzi jāņem arī pazudušo mantu saraksts, kurā norādīta jūsu mantu aptuvenā vērtība.

Ja koferis būs labojams, tad parasti apmaksa kvalitatīva remonta izdevumus. Ja tas nav labojams, tad atlīdzina tā faktisko vērtību. Pazūdot atsevišķām jūsu lietām, protams, atlīdzina arī to faktisko vērtību.


Travelnews.lv: Kā pareizi būtu jārīkojas ceļotājam, ja atbraucot galamērķi bagāža tiek aizkavēta? Vai arī tā neatnāk vispār? Vai pienākas kompensācija, ja bagāža aizkavējas, kad ceļotājs ir atgriezies mājās?

Jaroslava Tomašēviča: Bagāžas aizkavēšanās risks darbojas, tikai dodoties atvaļinājumā, nevis atgriežoties mājās. Tiek pieņemts, ka Latvijā cilvēks var aizbraukt arī līdz mājām un tur paņemt nepieciešamās lietas. Savukārt ārzemēs gan viņam nebūs, kur meklēt palīdzību.

Katrā apdrošināšanas kompānijā ir noteikts termiņš, kad tad īsti stājas spēkā bagāžas aizkavēšanās risks. Baltijas Apdrošināšanas Nams polisei šis termiņš ir minimāls – 4 stundas. Tātad, tiklīdz bagāža ir aizkavējusies, klientam jādodas uz lidostas informācijas biroju, lai saņemtu izziņu par šo faktu. Pārvadātāja izsniegtajā izziņā noteikti ir jābūt informācijai arī par bagāžas atgriešanas laiku. Ja bagāža netiek piegādāta uz klienta norādīto adresi 4 stundu laikā, klients drīkst iegādāties pirmās nepieciešamības preces. Piemēram, ziemā nonākot Ēģiptē, klientam noteikti vajadzēs klimatam atbilstošu apģērbu utt.

Lai saņemtu atlīdzību, svarīgi ir saglabāt visu čeku oriģinālus. Tos, atgriežoties mājup, kopā ar izziņu no pārvadātāja, bagāžas talona oriģinālu un lidojuma biļetes kopiju būs jāiesniedz apdrošinātājam.


Travelnews.lv: Kā jārīkojas, ja tiek konstatēts, ka bagāža vai tās daļa tiek nozagta? Piemēram, viesnīcā, transportā vai uz ielas?

Jaroslava Tomašēviča: Parasti apdrošinātāji piedāvā apdrošināt bagāžu laikā, kamēr tā atrodas Pārvadātāja pārziņā (nododot lidostā). Baltijas Apdrošināšanas Nams ceļojumu apdrošināšanas polise papildus garantē, ka bagāža būs pasargāta arī ārpus pārvadājuma laika. Kā jau Jūs pareizi minējāt, visbiežāk bagāža tiek nozagta viesnīcā vai transportā, nereti klientam nākas šķirties no bagāžas arī uz ielas, piemēram, gaidot transportu utt.

Kā tad būtu jārīkojas? Vispirms klientam par bagāžas zādzības faktu noteikti jāpaziņo attiecīgās valsts tiesībaizsardzības iestādei. Tas jāizdara 24 stundu laikā no zādzības fakta konstatēšanas brīža. Kad tas izdarīts, klients var iegādāties nepieciešamās lietas, kas aizvieto nozagto bagāžu. Jāatgādina vēlreiz, ka noteikti jāsaglabā visi čeki par veiktajiem pirkumiem.

Atgriežoties mājup un piesakot negadījumu pie apdrošinātāja līdzi jāņem: attiecīgās valsts kompetentās iestādes izziņa, kas apliecina zādzības faktu; bagāžā esošo mantu saraksts un aptuvenā vērtība, kā arī čeku oriģināli par pirkumiem, kas aizvieto nozagto bagāžu.

Vēlos piebilst, ka Baltijas apdrošināšanas nams ir padomājis arī par aktīvo sporta veidu piekritējiem, piedāvājot Latvijai unikālu iespēju izvēlēties apdrošināšanas risku "Sporta inventāra zādzība, izņemot pārvadājuma laikā". Tas nozīmē − ja klientam uz ielas vai kur citur tiks nozagts sporta inventārs, tad viņš varēs iegādāties vai īrēt sporta inventāru, kas aizvieto nozagto, lai nebūtu jābojā savs atvaļinājums.


Redakcijas piezīme: Uz intervijas jautājumiem tika atbildēts, ņemot vērā Latvijas apdrošināšanas kompāniju vispārpieņemtos standartus un Baltijas apdrošināšanas nams polišu noteikumus. Iegādājoties ceļojumu apdrošināšanas polisi pie kādas no apdrošināšanas kompānijas, iesakām precizēt kompensācijai nepieciešamus dokumentus.

Atgādinām, ka ar kompānijas Baltijas apdrošināšanas nams ceļojumu polišu cenām un iegādāties polises ar 30% atlaidi var portālā Travelnews.lv (šeit)

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Piedzīvojums "Rūķu ciems Lielajos Kupros"  Madonas TIC
Ja gribiet noķert īstu Ziemassvētku sajūtu, tad ar klasi vai ģimeni 11.-19. decembrī plānojiet ciemošanos "Lielo Kupru rūķu ciemā" pie Madonas! | Skatīt vairāk
Latvija 15 EUR
VisitBauska Decembra svētku kalendārs Bauskas TIC
Seko līdzi @VisitBauska Facebook profilam, un katru dienu 01.12.-31.12. plkst. 12:00 atver Adventes kalendāra lodziņus! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 29.11.2024 - 13.12.2024 LOMU SPĒLES. Gaumīga franču komēdija Tukuma TIC
Pjērs ir ģimenes cilvēks, komercdirektors foto lēcu ražošanas uzņēmumā. Kamēr viņa sieva ar dēlu devušies atpūtā uz slēpošanas kurortu, | Skatīt vairāk
Ziemassvētku laiks Alūksnes Bānīša stacija Alūksnes TIC
Tuvojoties gada izskaņai, kad ikviens gaidām brīnumus un prieku, Alūksnes Bānīša stacijas kvartāls būs vieta, kur izbaudīt ziemas stāstu! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.00412989sec.