LIELĀ INTERVIJA ar Jāni Pinni, «Dome Hotel & SPA» direktoru un LVRA prezidentu [1]

LIELĀ INTERVIJA ar Jāni Pinni, «Dome Hotel & SPA» direktoru un LVRA prezidentu

BalticTravelnews.com viesis Jānis Pinnis tūrismā notiekošo spēj labi raksturot gan kā Vecrīgas 5 zvaigžņu luksus viesnīcas Dome Hotel & SPA direktors, gan kā Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidenta vietas izpildītājs, un viņa skatījumā nozare pašreiz dažādu izaicinājumu dēļ ir tik vienota kā nekad agrāk. Taču savas 5 zvaigznes nozare būs nopelnījusi tikai tad, kad katrs tūrists no Latvijas mājup dosies pilnībā apmierināts.

BalticTravelnews.com: Kādas pārmaiņas pašreiz sajūtam viesnīcu jomā Latvijā?

Jānis Pinnis: Ģeopolitiskās situācijas un nesen Eiropā piedzīvoto teroraktu dēļ mainās situācija arī viesnīcu jomā. Esam ģeogrāfiski krustcelēs starp rietumiem un austrumiem, tomēr salīdzinoši mierīgā vietā – mūsu klientu plūsma mainās, bet tās apjoms ir apmierinošs. Jārēķinās, ka rietumeiropietis, plānojot savas brīvdienas, tagad vēl vairāk apsver – kāpt lidmašīnā un lidot uz Rīgu, vai tomēr, piemēram, ar vietējo vilcienu apmeklēt kādu skaistu galamērķi turpat savā valstī. Tomēr, aprunājoties ar klientiem, kuri izlēmuši doties uz Rīgu, ar prieku klausos, ka viņi par mūsu galvaspilsētu izsakās kā par burvīgu pērli, par kuru līdz šim tika maz zinājuši. Viņi ir pārsteigti, ka šeit ir vēl daudz labāk nekā aprakstīts ceļvežos. Ārzemju ceļotāji ļoti augstu vērtē, cik brīvi šeit var jebkur nokļūt, muzejos nav rindu, cilvēki ir laipni. Jauna tendence ir, ka pieaug katra sociāli aktīva ceļotāja ietekme uz citu potenciālo ceļotāju nākamo galamērķu izvēli. Tūrists ar savu viedokli šodien brīvi dalās dažādos sociālos tīklos un specializētos portālos, ko ņem vērā arī citi ceļotāji. Ceļotājam šodien ir ļoti viegli pašam organizēt savu ceļojumu, nopirkt biļetes, rezervēt viesnīcu utt., bet savu izvēli bieži vien viņš izdara pēc šiem ieteikumiem vai kritikas.

BalticTravelnews.com: Cik būtiska pašreiz ir tūristu plūsma no austrumiem, ar ko tūrisma pakalpojumu sniedzējiem jārēķinās tuvākā nākotnē?

Jānis Pinnis: Bija bažas, kas notiks pēc jauno izpildītāju konkursa "Jaunais vilnis" aiziešanas no Jūrmalas. Skaitļi rāda, ka tūristu skaits vasarā Jūrmalā, Rīgā ir stabils, drīzāk mazinājusies pompozitāte, mazāk tūristu, kuriem patīk brīvi tērēt lielus līdzekļus. Pēc statistikas 3. vietu nakšņotāju skaita ziņā Latvijā aizvien ieņem Krievija. Tā ir tūrisma būtība – viena liela tirgus kritumu kompensēt ar citu. Bijām diezgan atkarīgi no ģeogrāfiski tuvāka un mentāli saprotamāka tirgus, kam Baltija, Latvija, Jūrmala ir svarīgi galamērķi – sava veida zīmols. Jāiegulda lielāks darbs un jāpaiet laikam, lai tik liela tirgus klientu plūsmu aizstātu ar klientu pieplūdumu no rietumiem, kuri uz Latviju, Rīgu arī raugās savādāk. Turklāt jābūt godīgiem pašiem pret sevi, atbildot uz jautājumu: "Vai mēs esam gatavi uzņemt daudz tūristu no Ķīnas?" Visticamāk, atbilde ir nē, jo te ir tikai pa kādai kafejnīcai, kurā saprot ķīniešu valodu, ēdienkarte ir ķīniešu valodā. Tūristi no Āzijas ir ļoti specifiski, visbiežāk ar ļoti sliktām svešvalodu zināšanām.

BalticTravelnews.com: Šogad un arī turpmāk Rīgā plānots atklāt vēl jaunas viesnīcas, un cīņa par tūristu kļūst aizvien intensīvāka. Kā vērtējat šo procesu?

Jānis Pinnis: Runājot par jaunajām viesnīcām, jāsaprot, kādu lomu tās esošajā tirgū vēlas iegūt – pārdalīt tirgu vai radīt papildu ceļotāju plūsmu. No Accor, Rezidor, Kempinski viesnīcu ķēdēm sagaidām plašas mārketinga aktivitātes, kas varētu radīt papildu tūristu pieplūdumu. Viņi skaidri pateiks, ka, lūk, te ir jauna viesnīca budžeta ceļotājiem, bet, lūk, šī ir biznesa ceļotājiem, brauciet droši uz Rīgu! Esmu pārliecināts, ka Kempinski, kā pazīstama luksus viesnīca, Rīgu iezīmēs par  galamērķi tādiem saviem klientiem, kuri līdz šim par viesošanos šeit nekad nav pat domājuši. Ja Kempinski atver viesnīcu Latvijā, tas ir pozitīvs signāls, ka šeit ir vērts ceļot, veidot biznesu utt. Jo vairāk atpazīstamu viesnīcu ir Rīgā, jo tās vairāk sekmē kopējo tūristu plūsmu ilgtermiņā!

BalticTravelnews.com: Kāda veida, stila viesnīcas Rīgā vēl pietrūkst?  

Jānis Pinnis: Eiropā parādās jaunas tendences, piemēram, ļoti stilīgas viesnīcas, kas vairāk piemērotas hipsteriem – augšējā stāvā bārs, numuri askētiski, personāls atbild par jebkuru jautājumu viesnīcā, atmosfēra ir brīva – kvalitāte vismaz 4 zvaigznes. Vai Rīgu izvēlētos šādu viesnīcu piekritēji... es šaubos, jo mūs vairāk saista ar klasisku ziemeļvalsti. Piedāvājums Rīgā tāpat jau ir plašs, pavisam šeit ir pieejamas  vairāk kā 14 tūkstoši gultasvietas un jāpagaida vēl jaunie dati, kuros to noteikti būs vēl vairāk.

BalticTravelnews.com: Jūs pats vadiet luksus klases viesnīcu Vecrīgā, kā savā darbā esiet novērojis, ko šodien klients gaida no luksus līmeņa?  

Jānis Pinnis: Skaistas mēbeles, izsmalcināts interjers vairs nav lietas, kas apmierinātu šāda līmeņa klienta izpratni par luksu. Tieši viesnīcas serviss šeit ieņem aizvien lielāku lomu, jo mūsdienās rada tieši personāla spēja piepildīt klienta gaidas, izprast viņa vajadzības, justies īpaši aprūpētam, reaģēt visdažādākajās situācijās.  Šādu īpašo sajūtu var radīt ne tikai mazas luksus viesnīcas, bet arī lielās, protams, ja tiek attiecīgi nodrošināts atbilstošs personāls. Katrai mūsu darbībai jābūt tādai, lai aizbraucot, klients būtu pilnībā apmierināts!

BalticTravelnews.com: Redzam, ka aizvien vairāk viesnīcās ienāk arī robotika, kas arī bieži vien tiek definēts kā luksus. Kā saredzat, vai viesnīcas vairāk virzīsies šajā moderno tehnoloģiju virzienā, vai tomēr saglabāsim galveno lomu cilvēciskajam faktoram?  

Jānis Pinnis: Manuprāt, robotizēt var kādus vienkāršus procesus, kur atbildes aprobežojas ar "jā" vai "nē", bet tikko situācija kļūst sarežģītāka, neiztikt bez cilvēka spējas reaģēt. Dārgākais resurss ir cilvēku resurss, tādēļ valstīs, kur tas ir īpaši dārgs, par tehnoloģijām tuvākā nākotnē varētu domāt vairāk. Protams, mēs viesmīlības nozarē saskaramies ar darbinieku trūkumu, turklāt vērojama kadru mainība, jo reti kurš plāno visu savu darba dzīvi saistīt ar apkalpojošā darbinieka vietu viesnīcā. Pārsvarā viesnīcās strādā gados jauni cilvēki. Protams, alga ir tikai viens no faktoriem, lai darbinieks paliktu viesnīcas komandā, būtiskāk, kā viņš sevi tajā saredz nākotnē. Latvijā mēs redzam, ka vieni no ilglaicīgi viesmīlības jomā strādājošajiem ir, piemēram, bārmeņi, jo viņiem ļoti patīk savs darbs, atmosfēra. Turklāt arī daudzi pamēģinājuši un sapratuši, ka darbs viesmīlībā ārzemēs nebūt nav labāk apmaksāts, jo par algu, ko var saņemt šeit, tur bieži vien jāspēj skriet un padarīt divreiz vairāk.

BalticTravelnews.com: Kas tūristam rada paliekošu iespaidu par Rīgu, Latviju, kas mudina atgriezties vēl?

Jānis Pinnis: Viss kopums, ko tūrists Latvijā ir piedzīvojis – kā atlidojis, izgājis caur drošības kontroli, gar Kalnciema kvartālu pāri Daugavai aizbraucis uz savu viesnīcu Rīgas centrā, no kā viņam veidojas pirmais iespaids. Tas noteikti ir ļoti eiropeisks! Būtiska ir drošība, jo Rīgā arī naktī var salīdzinoši droši pastaigāties. Dienā ielās nav liela cilvēku burzma. Restorānos, viesnīcās, uz ielas cilvēki ar tūristiem diezgan brīvi sarunājas vairākās svešvalodās, un nekas tūristu tā neiepriecina, ja ar viņu runā dzimtajā vai vismaz saprotamā valodā. Krievvalodīgie tūristi bieži vien ir pārsteigti par vietējo labvēlīgo attieksmi, sarunāšanos krieviski. Ir bijuši gadījumi, kad redzam, ka krieviski runājošs lauzās angļu valodā, viesmīlis pāriet uz krievu valodu – cilvēks uzreiz kļūst tik priecīgs! Ja vienubrīd bija grūti atrast jaunos darbiniekus, kuri runātu arī krieviski, tad tagad situācija ir uzlabojusies. Viesmīlībā studējošie, strādājošie saprot, ka bez krievu, angļu valodas nav iespējams strādāt, ideāli, ja iemācās vēl kādu citu. Vienalga, vai tā ir vācu, franču, ķīniešu vai kāda cita – agru vai vēlu, bet noderēs.

BalticTravelnews.com: Arī Latvijā aizvien plašāks kļūst apartamentu īres piedāvājums, ko tūristi bieži vien izvēlas kā apmešanās vietu. Kā Jūs vērtējiet šo tendenci, kādu konkurenci rada viesnīcām?

Jānis Pinnis: Šis jautājums ir arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas dienas kārtībā, jo kā virziens tā pastāv un attīstās visā Eiropā. Vienmēr būs ceļotāji, kuriem interesēs šāda brīvāka veida apmešanās, bet mūsu interese ir, lai apartamentu īpašnieki strādātu legāli, godprātīgi, neradot kāda veida kaitējumu tūristiem un valsts ekonomikai.

BalticTravelnews.com: Kādu saredziet Jūsu vadītās luksus Dome Hotel & SPA viesnīcas nākotni nākamajos piecos gados?

Jānis Pinnis: Ziemas sezonā visvairāk pie mums ir darījumu tūristi, vasarā vairāk atpūtnieku. Esam salīdzinoši maza viesnīca, kurā pagaidām ir tikai 15 numuri, tomēr septiņos pastāvēšanas gados esam nozarē pamanīti un novērtēti. Protams, mums ir iestrādes, lai augtu, tomēr tās pagaidām ir tikai tālu vīziju formā, par ko šodien vēl neuzņemtos skaļi runāt. Attīstām arī pasažieru pārvadājumu jomu ar savām automašīnām, lai viesim veidotu par ceļojumu priekšstatu no A-Z, tādējādi spējot viņu sagaidīt lidostā, aizvest kādā izbraucienā un arī nogādāt atpakaļ lidostā.  Mums ir vairāki uzticami sadarbības partneri, kurus mēs iesakām klientiem. Tikai tā mēs varam pilnībā atbildēt par viesa sajūtām!

BalticTravelnews.com: Cik pievilcīgi esiet vietējiem iedzīvotājiem?   

Jānis Pinnis: Protams, Dome Hotel & SPA gaidīti arī rīdzinieki, un daudzi ir iecienījuši mūsu restorānu, kā arī vasarās populāro jumta terasi. Jāpiezīmē, ka restorāna ieeja ir atsevišķi no viesnīcas, tāpēc bieži vien pat restorāna pastāvīgie viesi tikai pēc laika uzzina restorāna saistību ar viesnīcu.  Turklāt arī tūristi vēlas labprātāk izvēlas iet uz restorānu, uz kuru iet vietējie. Ja vairāk nāk rīdzinieki, vairāk pusdieno arī ārzemnieki, turklāt arī no citām viesnīcām, tādējādi veidojot pozitīvu lavīnas efektu.

BalticTravelnews.com: Pēc izglītības esat finansists, kā nokļuvāt tūrismā?

Jānis Pinnis: Pirms 15 gadiem man nebija nekādu ilūziju par darbu viesmīlībā, jo studēju un sāku strādāt ar vienu domu – veidot karjeru bankā. Tomēr kredītanalītiķas darbs tolaik šķita pārāk sauss, jau interesantāk bija finanšu jomā, kur kā finanšu konsultantam vajadzēja vērtēt uzņēmumu pirkšanu, pārdošanu utml. Taču dot padomus citiem ir viens, bet pašam sev – pavisam kas cits. Man Dome Hotel & SPA sākotnēji piedāvāja atbildēt par finanšu jomu, bet 2010. gadā, man piedāvāja uzņemties tagadējo amatu, un es piekritu. Strādāju tā, lai klienti būtu apmierināti un priecājos, ja arī kolēģi nozarē novērtē. Protams, tikai dažu gadu laikā, nonākot Latvijas Viesnīcas un restorāna asociācijas vadībā, kļūstot par Gada cilvēku tūrismā, tie ir brīži, kad iespējams pašam sev atzīt, ka savu darbu daru pēc labākās sirdsapziņas un tas ir nozarē pamanīts. Protams, ka, lai arī ārēji nav redzams, ir saspringtas situācijas, kad jādomā, kā viss beigsies, ko tagad darīt. Izvēlos būt mierīgs, lai būtu paraugs personālam, kuram tobrīd varbūt ir vēl daudz grūtāk. Pašreiz man ir gandarījums, ka izaicinājumi nozarē ir radījuši lielāku vienotību starp dažādiem profesionāļiem, uzņēmējiem, asociācijām u.c.

BalticTravelnews.com: Kā Jums pašam patīk atpūsties?

Jānis Pinnis: Divreiz nedēļā ar domubiedriem labprāt uzspēlēju basketbolu - tas palīdz relaksēties. Tāpat man patīk pabraukt pa Latviju un atpūsties dažādās viesnīcās, kur reizēm jāpiespiežas, lai patiešām atpūstos, nevis ar profesionālu skatu censtos novērtēt, kā saklāta gulta, tiek pasniegts ēdiens utt. Kopumā mazpilsētu viesnīcās viss ir kārtībā, ja nu mazliet vēl jāiegulda darbs, lai apkalpošana būtu vēl profesionālāka. Pēc savas pieredzes varu tikai labākos vārdus teikt par reģionos esošajām viesnīcām, kas ir paveikušas patiešām atzīstamu darbu.

BalticTravelnews.com: Cik viesmīlīgs namatēvs esat Līgo svētkos, kur latviešu senās tradīcijas Jums kā Jānim uzliek zināmus pienākumus.

Jānis Pinnis: Jānis esmu piektajā paaudzē, bet līdz šim neesmu centies plaši svinēt, lai gan draugi aizvien jautā, cerot ar mani sanākt kuplākā pulkā. Bet tagad, kad man ir gadu jauns dēls Jānis – tātad Jānis jau sestajā paaudzē, es sāku apsvērt, ka varbūt tomēr man kā Jānim ir sava veida namatēva pienākums pret dzimtas aicināšanu kopā Līgo svētkos.

Uzziņa

  • 5 zvaigžņu luksus viesnīca Dome Hotel & SPA, Rīgā atklāta 2009. gadā.

  • No 2010. gada viesnīcu Dome Hotel & SPA vada Jānis Pinnis.

  • Jānis Pinnis kļuvis par Gada cilvēku tūrismā "Uzņēmējs naktsmītņu biznesā 2015".

  • 2016. gadā Jānis Pinnis kļūst par Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidenta vietas izpildītāju. 

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis un izaudzis...

Rīgā

Mana mīļākā pilsēta Latvijā...

Rīga

Trīs manas iecienītākās atpūtas vietas Latvijā...

Pāvilostas pludmale vasarā, Žagarkalns ziemā un Siguldas pakalni agrā rudenī

Mans iecienītākais restorāns Rīgā ir...

Le Dome

Mans tālākais ceļojums ir bijis uz...

Šanhaju, Ķīnā

Vislielāko iespaidu man ir atstājis ceļojums uz...

Petru, Jordānijā

Mana sapņu valsts, kurp vēlos doties...

Peru

Mans iecienītākais vaļasprieks ir...

Basketbols

Mans novēlējums BalticTravelnews.com ir...

Turpināt iesākto ceļu, būt ruporam Latvijas viesmīlības nozarē un ļaut ikvienam uz sevi un citiem paskatīties no malas.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Janis 06/07/2016 22:30 Interesanti, cik gan vienota ir jūsu tā saucamā nozare... Viesnīcu un restorānu asociācija nu dien ir vienota - līdzinās mafijai ar netīru biznesu un draudiem!

Droši, ja ir jautājumi visu iespējams izklāstīt sīkākā sarakstē ar epastu starpniecību! Globaldevelp ar gmail com

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Putnu dienas pārgājiens Dzērbenē Cēsu TIC
Kopā ar LOB Cēsu putnu grupas pārstāvjiem Agnesi Gaili un Mārtiņu Plataci dosimies dabā, vērosim dažādas putnu sugas un atpazīsim to balsis! | Skatīt vairāk
Latvija
Labi būt pavasarī - Bauskas novadā! Bauskas TIC
Izdots jaunais kultūras un tūrisma ceļvedis „Labi būt Bauskas novadā” - aplūko un iedvesmojies brīvdienām! | Skatīt vairāk
Skolēnu pavasara ceļvedis Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
Noderīgs materiāls skolēniem un ģimenēn plānojot pavasara atpūtu Jelgavas pusē. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 26.03.2024 - 30.03.2024 Lieldienas | Šokolādes muzejā Pūrē Tukuma TIC
30. martā, pulksten 12:00 Lieldienās Šokolādes muzejā Pūrē ir iespēja uzburt saldu, pārsteigumiem bagātu dienu! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.82558417sec.