Ceļojuma stāsts: Brauciens uz kompānijas Airbus lidmašīnu ražošanas rūpnīcu Hamburgā

Es, Raimonds Rozenfelds, šim braucienam gatavojos no 2010. gada, kad tūrisma ziņu portālā Travelnews.lv izlasīju rakstu par iespēju apmeklēt kompānijas „Airbus” lidmašīnu ražošanas rūpnīcu Hamburgā. Braucienu pats plānoju un organizēju sev personīgi un tajā devos viens pats.

Kompānijas „Airbus” rūpnīcas apmeklējuma gatavošanās procesu sāku ap 2 mēnešiem iepriekš reģistrējoties Airbus mājas lapā internetā www.airbus-werksfuehrung.de , kur tālāk atrodama saite uz tūrisma kompānijas „Globetrotter” mājas lapu, jo šī tūrisma kompānija tieši organizē šīs ekskursijas sadarbībā ar kompāniju „Airbus”. Šajā mājas lapā atrodama detalizēta informācija par pieejamo ekskursiju vietām, datumiem, laikiem, valodu, grupu lielumu, utt. Tad es izvēlējos brīvo datumu un laiku, aizpildīju noteiktu anketu, kur tos norādīju un nosūtīju uz noteiktu adresi apstiprinājuma saņemšanai. Vēlāk uz manu norādīto e-pasta adresi pēc iesniegto personas datu pārbaudes atnāca apstiprinājuma vēstule ar rezervācijas kodu, apmeklējuma datumu un laiku. Šī pieteikšanās procedūra jāveic līdz 36 stundām pirms vizītes sākuma. Apstiprinājuma vēstuli ar rezervācijas kodu izprintēju un ņēmu līdzi braucienā uz Hamburgu.

Biļetes braucienam ar kompānijas „Ecolines” autobusu uz Bonnu caur Hamburgu un atpakaļ no Hamburgas uz Rīgu iegādājos Rīgas autoostā, kompānijas „Ecolines” kasēs. Ar maršruta autobusu šoreiz izlēmu braukt, jo biju saņēmis kompānijas „Ecolines” 50% atlaidi šim braucienam Rīgā rīkotās tūrisma izstādes „Balttour 2013” laikā.

Rīgas Autoostā ierados biļetē norādītajā datumā 08.03.2013. neilgi pirms autobusa atiešanas laika 10:40. Brauciens sākās bez starpgadījumiem biļetē norādītajā laikā. Brauciena laikā apstājāmies Paņevežā pasažieru uzņemšanai, īslaicīgas pieturas no 10-20 minūtēm notika arī Kauņā, Viļņā, Marianpolē, Belostokā, Varšavā, Berlīnē. Brauciena laikā tika piedāvāts silts ēdiens un karstie dzērieni par papildus samaksu. Tā kā šī raksta autoram bija līdzi sava krūzīte, karsto ūdeni varēju dabūt bez maksas. Brauciens ilga apmēram diennakti un autobuss ieradās Hamburgas autoostā bez starpgadījumiem nākamajā dienā, 09.03.2013. ap 10:20 no rīta saskaņā ar grafiku.

Tā kā „Airbus” lidmašīnu ražošanas rūpnīcas apmeklējums man bija paredzēts tikai nākamajā dienā, 10.03.2013. pulksten 13:30, tad pirmo dienu biju nolēmis veltīt aviācijas tehnoloģiju un interjeru izstādes „Aircraft Interiors Expo 2013” apmeklējumam, jo no izstādes organizatoriem iepriekš biju saņēmis ielūgumu šo pasākumu. Šī izstāde notika Hamburgā (Vācija) 3 dienas 2013. gada aprīļa sākumā.

Tā kā Hamburgā biju ieradies otro reizi, devos uz autoostas blakus esošo dzelzceļa staciju, un tālāk ar kājām uz Hamburgas izstāžu kompleksu (Hamburg Messe). Dzelzceļa informācijas punktā paņēmu Hamburgas karti ar pilsētas sabiedriskā transporta shēmu, lai vieglāk būtu orientēties pilsētā. Līdz izstāžu kompleksam ar kājām aizgāju apmēram 40 minūšu laikā.

Ierodoties Hamburgas izstāžu kompleksā, devos uz aviācijas tehnoloģiju izstādi „Aircraft Interiors Expo 2013. Izstādi izstaigāju, detalizēti iepazīstoties ar piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem. Noskatījos arī piedāvātos paraugdemonstrējumus. Izstādē piedalījās ap 500 kompāniju, kas izgatavo lidaparātu interjerus un ar tiem saistītos produktus, kā arī piedāvā kompleksos un drošības risinājumus aviopārvadājumu un saistītās jomās. No izstāžu kompleksa astoņām hallēm izstādes ekspozīcija bija izvietojusies četrās hallēs. Savācu piedāvātos prezentācijas materiālus, kurus analizējot apkopošu informāciju, kas man būs noderīga tālākajām mācībām un personiskajai attīstībai.

No izstāžu kompleksa devos prom ap 18:00, kad izstāde tajā dienā beidza savu darbu. Izstādes apmeklējumam veltīju vienu dienu. Tālāk devos atpakaļ Hamburgas centra virzienā, lai sameklētu savu iepriekš noskatīto lēto studentu viesnīcu, kur pārlaist nakti. Pa ceļam ar kājām izstaigāju tās Hamburgas pilsētas daļas, kur iepriekšējā apmeklējuma laikā nebiju bijis un viesnīcā ierados ap 20:00 vakarā. Pārnakšņošana šajā viesnīcā man izmaksāja 29 EIRO, jo lētākie numuri jau bija aizņemti.

Nākamajā rītā 10.03.2013. ap 10:00 devos prom no viesnīcas, lai pa ceļam līdz ostai apskatītu sacīkšu auto prototipu muzeju „Prototyp”, kas tajā dienā darbu sāka 10:00 no rīta. Muzejs ir interesants ar to, ka tajā apskatāmi dažādu sporta un citu automobiļu eksemplāri, kas dažādu iemeslu dēļ līdz masveida ražošanai nav nonākuši.

Vēlāk ar kājām devos līdz Hamburgas ostai, kur ar pilsētas sabiedrisko kuģu transportu cēlos pāri Elbas upei uz otru krastu, pilsētas „Finkenwerder” rajonu, kur izvietoti „Airbus” lidmašīnu ražošanas rūpnīcas ražošanas cehi. Šajos ražošanas cehos tiek līdz galam samontētas 100 – 150 personām paredzētās Airbus A318 līdz A321 sēriju pasažieru lidmašīnas, kā arī šajā teritorijā izvietotas pasaulē lielākās pasažieru lidmašīnas Airbus A380 ar pasažieru ietilpību līdz 650 personām pasažieru salonu un kabīņu dizaina izstrādes telpas. Tā kā rūpnīcas teritorija aizņem ap 340 hektāru lielu platību, tajā strādā 12000 darbinieku, to pārvadāšanai teritorijas ietvaros ir izveidoti 2 iekšējā sabiedriskā transporta maršruti. Rūpnīcai ir arī savs lidlauks, kas tiek izmantots avio būves vajadzību nodrošināšanai, gatavo lidmašīnas izmēģinājumu lidojumiem, detaļu piegādei, gatavo lidmašīnu aizlidošanai. No lidlauka regulārus kravu pārvadājumu reisus veic „Airbus” kompānijas speciāli lidmašīnu detaļu pārvadājumu vajadzībām konstruētā lidmašīna „Beluga”, kas veidota uz A330 – tās sērijas 2 reaktīvo dzinēju lidmašīnu bāzes, un, kas transportē lidmašīnu detaļas starp „Airbus” ražotnēm Eiropā, piemēram, no Tulūzas uz Lībeku, Hamburgu, ja tās netiek pārvadātas ar kuģiem. Tā kā ražošanas komplekss atrodas netālu no Elbas upes, tam ir arī sava piestātne kuģiem, ar kuriem pārvadā dažādas lidmašīnu detaļas un citas avio būvei nepieciešamās iekārtas.
Kompānijas „Airbus” Hamburgas rūpnīcas tūrisma informācijas centrā ierados ap 30 minūtēm pirms ekskursijas sākuma. Līdz ekskursijas sākumam sanāca pārējā grupa un ieradās mūsu grupai piekomandētais ekskursijas vadītājs. Noteiktajā laikā pēc iepriekš reģistrēto grupas dalībnieku personas apliecinošu dokumentu pārbaudes ekskursija sākās.

Ekskursiju sākām ar iekāpšanu vienā no 2 maršrutu iekšējā sabiedriskā transporta autobusiem un došanos pa tuneli zem skrejceļa ražošanas cehu virzienā. Ar autobusu izbraukājām rūpnīcas teritoriju, apskatot arī kompānijas „Airbus” dažādos laikos ražoto lidmašīnu brīvdabas ekspozīciju.

Pirms došanās iekšā ražošanas cehos grupa tika aizvesta uz 2 stāvu ēku, kas speciāli izveidota prezentāciju vajadzībām. Tur tikām iepazīstināti ar „Airbus” kompānijas un dažādu tās lidmašīnu modeļu izstrādes vēsturi, lidmašīnu būvē izmantojamajiem materiāliem un tehnoloģijām. Mums tika izstāstīts arī tas, ka „Airbus” kompānija Hamburgas rūpnīcā veic arī savu ražoto lidmašīnu tehnisko apkopi un dažādus remontus, ja tos pasūta klienti.

Pēc šīs prezentācijas devāmies tieši uz ražošanas un montāžas cehiem iepazīties ar lidmašīnu detaļu ražošanas un montāžas procesiem, kas notiek 4 fāzēs, sākot no atsevišķu detaļu ražošanas, atsevišķu korpusa sekciju montāžas, korpusus montāžas no atsevišķām sekcijām, spārnu, dzinēju utt. pievienošanas. Ekskursija ilgst 2,5 stundas. Tās laikā var novērot procesus, kā tiek ražotas atsevišķās lidmašīnu detaļas, montētas kopā lidmašīnu korpusu sekcijas, pievienoti spārni, dzinēji un astes stabilizatori, montēti iekšējā interjera paneļi. Var vērot arī kā lidmašīnās to ražošanas un montāžas procesu laikā tajās tiek izvietoti ap 18 kilometru gari kabeļi, dažādas caurules ap 600 metru garumā, kā arī tūkstošiem skrūves un ķīļi. Detaļu precīzs skaits un daudzums atkarīgs no konkrētās lidmašīnas modeļa un komplektācijas. Var vērot arī lidmašīnu nogādi uz krāsošanas cehiem, ko parasti veic pirms dzinēju pievienošanas, kā arī dzinēju pievienošanu pēc krāsošanas jau gandrīz gatavām lidmašīnām. Galējās montāžas cehā var vērot arī tur atrodošās konkrētu avio kompāniju lidmašīnas, kurām tiek veikti pasūtītie tehniskās apkopes darbi un/vai remonti. Aizliegts fotografēt un filmēt lidmašīnu ražošanas un montāžas procesus, kā arī aiztikt montāžas procesā atrodošās lidmašīnas un to detaļas. Ekskursanti tiek vesti pa noteiktām ar dzeltenām līnijām apzīmētām ejām ražošanas cehos, kā arī pa speciālām platformām, kas ļauj apskatīt lidmašīnu montāžas procesus no augšas. Ekskursija beidzas galējās montāžas cehā, kur gatavās lidmašīnas tālāk tiek nogādātas kvalitātes pārbaužu veikšanai un izmēģinājumiem pirms nogādes klientiem. Arī klientiem un pasūtītājiem tiek piedāvāta iespēja sekot līdzi savu pasūtīto lidmašīnu ražošanas procesam un piedalīties kabīņu un interjeru dizaina veidošanas procesos kopā ar kompānijas „Airbus” darbiniekiem.

Pirms ekskursijas noslēguma apmeklētājiem tiek dota papildus iespēja uzdot interesējošos jautājumus ekskursijas vadītājam, kā arī mums no tālienes tika parādīti cehi, kas tiek būvēti jaunā Airbus A350 modeļa, kura sērijveida ražošanu paredzēts sākt 2014. gadā, ražošanas procesu nodrošināšanai. Ekskursija pa ražošanas cehiem noslēdzas ar iekāpšanu vienā no divu maršrutu iekšējā sabiedriskā transporta autobusiem un došanos atpakaļ pa tuneli zem skrejceļa uz tūrisma informācijas centru, no kura ekskursija sākās. Lidmašīnas A380 kabīnes dizaina izstrādes telpās šoreiz netikām ielaisti, bet varēja vērot vairākās A380 lidmašīnas, kas atradās pie skrejceļa. Sakarā ar to, ka filmēt un fotografēt ražošanas procesus ir aizliegts, autoram arī nav fotogrāfiju no šī apmeklējuma.

Pēc šīs apskates ekskursijas man vairs nebija atlicis laika apskatīt citus muzejus un apskates vietas, jo kompānijas „Ecolines” maršruta autobuss Bonna – Rīga pienāca Hamburgas autoostā tās pašas dienas 10.03.2013. ap 18:10 pēc vietējā laika. Ar šo autobusu devos atpakaļ uz Rīgu pēc divām Hamburgā pavadītajām dienām. Maršruts bija analoģisks kā turpceļā ar līdzīgām pieturvietām un apkalpošanu. Rīgā ierados 11.03.2013. ap 18:55, kā arī bija paredzēts šī maršruta autobusa braukšanas grafikā.

Esmu priecīgs un pateicīgs Dievam par brīnišķīgo ceļojumu un labprāt došos līdzīgos ceļojumos arī nākotnē.


26.07.2013.                             Raimonds Rozenfelds


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ieejas biļetes uz izstādi ITB Berlin. Astra Tūre Daugavpils
Pasaulē vadošā tūrisma izstāde. | Skatīt vairāk
V?cija no 28.90 EUR

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.292696sec.