MyFitness: No hantelēm nav jābaidās

"Samērā izplatīts ir mīts, ka, veicot muskulatūras treniņus, muskuļu masa pieaug zem tauku slāņa, proti, tauki nekur nepazūd, tādēļ ārēji ķermenis izskatās lielāks un spēcīgāks. Tas galvenokārt dara bažīgas sievietes, kuras tādēļ izvairās no hanteļu cilāšanas, priekšroku dodot skriešanai vai citiem kardio treniņiem. Patiesībā no hantelēm nevajadzētu baidīties. Lai sasniegtu mērķi, tās var kalpot kā lielisks palīgs" stāsta Kadri Pāta, MyFitness individuālo treniņu vadītāja.

Faktiski viss ir atkarīgs no mērķa. Arī, veicot kardio treniņus, var panākt slaidu figūru, ja tādējādi tiek nodrošināts lielāks kaloriju patēriņš salīdzinoši ar to, kas iegūts no uzņemtā uztura. Tikai un vienīgi samazinot kaloriju daudzumu, ir iespējams, ka cilvēks ar, piemēram, "bumbiera tipa" figūru, zaudējot svaru, kļūst gluži vienkārši par mazāku "bumbieri". Bet, ja mērķis ir samazināt svaru un vienlaikus uzlabot arī auguma proporcijas, piemēram, sēžamvietas, roku, plecu u.tml. apveidus, tad vēlama daudzpusīga fiziskā aktivitāte.

Mazinoties svaram, augums noteikti kļūs slaidāks, tomēr spēka treniņi tam visam uzliks skaistu punktu uz i.

Tas atkarībā no treniņu programmas vai nodarbību plāna padarīs mūs spēcīgākus un uzlabos vispārējo ķermeņa pašsajūtu, piešķirs enerģiju un nodrošinās vēlamās auguma proporcijas.

Spēka treniņi ir noderīgi ļoti dažādos līmeņos. Apzināta spēka treniņa rezultātā acīmredzami var uzlabot auguma proporcijas, kā arī kopumā palielināt ķermeņa spēku un izturību. Kā jau virsraksts vēsta, spēka treniņi padara mūs spēcīgākus! Spēka treniņi piešķir vispārējo tonusu, uzlabo ķermeņa stāju, līdzsvara sajūtu un kustīgumu, bet, papildinot tos ar apzinātu un individuālu pieeju, tie palīdz arī cīņā pret lielāko daļu hronisku saslimšanu un sāpēm.

Spēka treniņi līdzīgi kā zāles iedarbojas uz daudziem cilvēkiem, kurus nomāc, piemēram, depresija, stress vai citas saslimšanas.

Regulāru un progresējošu spēka treniņu rezultātā, pieaugot muskuļu masai, vērojamas arī pozitīvas izmaiņas augumā. Cilvēkiem, kas nodarbojas ar fitnesu un kultūrismu, treniņu programmā tieši tāpat iekļauti tā saucamie "masas audzēšanas" periodi, kuros viņi noteikti neizskatās tā, kā uz skatuves. Lai muskuļi vizuāli izceltos, ķermeņa tauku īpatsvaram jābūt pietiekami zemam. Mums visiem ir muskuļi – vienkārši atkarībā no konkrētā brīža fiziskās formas, tauku procenta organismā un mazliet arī no ģenētikas tiem ir atšķirīgs lielums un tie ir redzami vai nē. Lai muskuļi vairāk iezīmētos, jāpanāk optimāls ķermeņa tauku procents.

Turklāt nevajadzētu baidīties, ka spēka treniņu rezultātā auguma aprises kļūs tādas kā kultūristiem. Ja treniņus kombinē ar pareizu uztura plānu, rezultātā patiešām tiek panākta labāka figūra, taču, lai notievētu, vissvarīgākā loma tomēr ir kaloriju patēriņam, kam jāpārsniedz ar kalorijām uzņemtā enerģija, proti, lai samazinātu svaru, jāpatērē vairāk kaloriju, nekā tās uzņemtas ar ēdienu.

Spēka treniņi, ja tos veic apzināti un regulāri un ja tos pieņem par vienu no kopējā dzīvesstila sastāvdaļu, ir iedarbīgs līdzeklis figūras veidošanā, ļaujot piešķirt vēlamās auguma proporcijas un palielināt dienā patērēto kaloriju daudzumu.

Tomēr, ja mērķis ir notievēt, ar treniņu vien nepietiks. Šim nolūkam stingri jāievēro arī ēšanas paradumi. Piemēram, ja cilvēks veic nopietnus spēka treniņus un dienā patērē 2000 kcal, bet uzņem 3000 kcal, tad tauku īpatsvars ķermenī nesamazināsies, lai gan trenažieru zālē mērķa vārdā tiek pieliktas milzīgas pūles. Ja dienā uzņemto kaloriju daudzums pārsniedz dienā patērēto enerģijas daudzumu, tad neviens treniņš nelīdzēs un svars nesamazināsies.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
SNOB rudens ēdienkarte Grand Poet Hotel by Semarah
Rudens kā rudens, tomēr ar jaunām garšām un smaržām SNOB rudens ēdienkartē. No Latvijas meža sēņu buljona zupas līdz makreles filejai. | Skatīt vairāk
Latvija 25 EUR
Koncertuzvedums "Svētki kora pilī" Valmieras Tūrisma informācijas centrs
28. decembrī plkst. 12:00 Valmieras Kultūras centrā norisināsies muzikāls koncertuzvedums pirmskolas un sākumskolas vecuma bērniem "Svētki kora pilī". | Skatīt vairāk
Višķu estrāde un stadions TAKA
Lieliska vieta dažādu sporta un korporatīvo pasākumu, nometņu, treniņu, koncertu, festivālu, baļļu, svētku un citu pasākumu organizēšanai. | Skatīt vairāk
Autobusu noma - NEOPLAN N516(49 sēdvietas) AP SAULI
Lielām grupām iesakām autobusu ar 49 sēdvietām. Organizējam pasažieru pārvadāšanu Rīgā, Latvijā, Baltijas valstīs. Nodrošinām transfērus | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.32036495sec.