«Renault» testē «DEVC» tehnoloģiju – elektromobiļu dinamisko uzlādi

Nobraukums un uzlādes ātrums ir vieni no svarīgākajiem elektromobiļa parametriem. Iespējams nākotnē šie faktori zaudēs savu nozīmi. Renault īsteno testus, kuru mērķis ir attīstīt elektromobiļu dinamiskas bezvadu uzlādes tehnoloģiju.

Pēc elektromobiļu iespējamā nobraukuma paplašināšanas un uzlādes ātruma palielināšanas,  nākamais solis elektrotransporta attīstībā varētu būt dinamiskas elektromobiļu bezvadu uzlādes tehnoloģijas (DEVC) ieviešana.

Pirmie šāda veida testi ar Renault modeļiem jau ir notikuši. Īpašā trasē Satorī (Francija) divi Renault Kangoo ZE izmantoja uzlādi, braucot ar ātrumu 100 km/h. Tā bija daļa no FABRIC* projekta, kura ietvaros uzņēmumi Qualcomm Technologies un Vedecom aprīkoja eksperimentālo trasi ar galveno DEVC sistēmas elementu, savukārt Renault uzstādīja sistēmas otro daļu divos Renault Kangoo ZE sērijveida automobiļos. Šie eksperimenti ir pierādījuši, ka uzlāde braukšanas laikā ir iespējama pat tad, ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu līdz 110 km/h.

Renault grupa, sadarbojoties ar 32 Eiropas partneriem, piedalās projektā INCIT-EV, kura mērķis ir attīstīt inovatīvus risinājumus elektromobiļu uzlādes jomā. Projekta otrajā posmā, kurš sāksies 2022. gada otrajā pusē, tiks prezentētas arī dinamiskās indukcijas uzlādes sistēmas pilsētas teritorijā Parīzē un piepilsētas apgabalos Versaļā, Francijā.

Līdz 2022. gadam Zviedrijas Gotlandes salā, pateicoties Izraēlas jaunuzņēmumam ElectReon, tiks izveidots aptuveni 1,6 km garš maršruts, kurā tiks nodrošināta bezvadu uzlāde braukšanas laikā. Tā nodrošinās elektrību elektroautobusiem un kravas automašīnām, kuri kursē starp lidostu un salas galvaspilsētas Visbijas centru. Tādējādi vietējās varas iestādes vēlas šādā veidā samazināt oglekļa dioksīda emisijas.

Tomēr šāda veida risinājumu ieviešana plašā mērogā joprojām rada dažādus izaicinājumus – tam nepieciešama daudzu iesaistīto pušu sadarbība infrastruktūras jomā, nosakot piemērotu uzlādes ierīču izmēru, to finansēšanas veidu, kā arī pielāgot tehnoloģiju dažādām transportlīdzekļu vajadzībām, kuri pārvietojas pa ceļu.

Pirms DEVC tehnoloģija kļūst plaši izmantojama, elektrotransporta veicināšana joprojām ir atkarīga no uzlādes punktu pieejamības vai elektromobiļu nobraukuma. Šobrīd elektromobiļi ar vienu uzlādes ciklu var nobraukt arvien vairāk kilometru. Jaunais Renault ZOE spēj nobraukt jau 395 km (saskaņā ar WLTP procedūru), un 145 km diapazonu var sasniegt jau 30 minūšu laikā (pateicoties iespējai ātri uzlādēt ar līdzstrāvu DC 50 kW DC).

* FABRIC nozīmē nākotnes automobiļu ceļā iestrādāto uzlādes sistēmu priekšizpēti un risinājumu izstrādi (Feasibility analysis and development of on-road chargIng solutions for future electric vehicles).

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Taizeme - dažādām gaumēm Estravel Latvia
Taizeme - piedzīvojumi // atpūta spa kūrortos // Izvēlieties ceļojumu atbilstoši savai gumei! Piedzīvojumu ceļojumiem - atlaides! | Skatīt vairāk
no 367 EUR
Atlaides auto nomai Reunion salā Europcar
Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā! | Skatīt vairāk
Plāno kāzas Bauskas novadā! Bauskas TIC
Iedvesmojies populārākajām laulību slēgšanas vietām Bauskas novadā! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.04.2024 - 23.04.2024 Summer Sound 2024 Liepājas reģiona TIB
Grandiozākais pludmales festivāls Baltijā “Summer Sound”, kas šogad notiks 2. un 3. augustā Liepājā, papildina pašmāju un starptautisko | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.12814999sec.