10 lieliski iemesli, kādēļ ēst sparģeļus

Pavasaris ir īstais laiks, kad ieviest uzturā sparģeļus un to ēdienus. Ja tu vēl neesi sācis to darī, šeit 10 noderīgi iemesli, kādēļ sākt!

1. Pilni vitamīniem

Šis kraukšķīgais pavasara vēstnesis pilns ar daudz dažādām uzturvielām - A, C, E, K un B6 vitamīniem. Tāpat sparģeļi palīdzēs uzņemt papildu dzelzi, kalciju, proteīnus, kas noderēs veģetāriešiem un vegāniem, kuri uzturā nelieto gaļu.

2. Tavai pludmales diētai

Sparģeļi satur nešķīstošās šķiedrvielas, kas palīdzēs gūt ātrāku un ilgstošāku sāta sajūtu. Ideja lieliskām un veselīgām brokastīm - kombinē sparģeļus ar vārītu vai plaucētu olu un lapu salātiem!

3. Atbrīvojies no liekajiem toksīniem un uzkrātā ūdens ķermenī

Sparģelis, līdzīgi kā arbūzs, ir dabīgs urīndzenošs līdzeklis - tādējādi tiks paātrināta ķermeņa atbrīvošanās no toksīniem un uzkrātā ūdens, kas rada tūsku. Tāpēc arī sparģelis var palīdzēt ikdienā izvairīties no urīnceļu infekcijām un iekaisumiem.

4. Antioksidantiem bagāti

Antioksidanti augļos, dārzeņos un ogās piešķir tiem sarkanās, zilganās un violetās nokrāsas. Tādēļ, ja vēlies vairāk antioksidantu, vari izvēlēties violetos sparģeļus. Taču arī zaļajos to būs diezgan daudz! Antioksidanti uzlabo ādu un kavē novecošanās procesus ķermenī. Tikai centies sparģeļus pārāk daudz termiski neapstrādāt.

5. E vitamīns un veselība šūnu līmenī

Sparģeļos esošais E vitamīns spēcina tavu imūnsistēmu, kā arī aizsargā organisma šūnas no brīvo radikāļu ietekmes. Vislabāk šajā gadījumā sparģeļus būtu pagatavot cepeškrāsnī ar nedaudz olīveļļas - mūsu organisms vislabāk absorbē E vitamīnu taukainā vidē. Pasniedz kopā ar ķiršu tomātiem - vēl vienu antioksidantiem bagātu produktu.

6. Palīdzēs pēc garas ballītes

Tā kā sparģeļi palīdz ātri izvadīt uzkrātos toksīnus, tos ieteicams ēst nākamajā rītā pēc ballītēm, kurās iedzerti dažādi gardi kokteiļi.

7. Folijskābes avots

Četros sparģeļos ir veseli 22% no tavas vēlamās folijskābes dienas devas. Folijskābe ir īpaši svarīga topošajām māmiņām - tā palīdz novērst augļa nervu kanālu defektus, kā arī priekšlaicīgas dzemdības.

8. Veseli kauli

Daudzi jau zina, ka kauliem nepieciešams kalcijs - un to noteikti atradīsi arī sparģeļos. Taču tas, ko daudzi neiedomājas, ir K vitamīna nozīme. K vitamīns ir tieši atbildīgs par kalcija uzsūkšanos kaulos.

9. Labāks garastāvoklis

Sparģeļos esošais folāts un B grupas vitamīni var palīdzēt mazināt aizkaitināmību un uzlabot psihes noturību. Spargeļi satur arī aminoskābi troptofānu, kas var viegli mazināt depresijas pazīmes.

10. Uzlabo gremošanas sistēmas darbību

Sparģeļos esošās šķiedrvielas stimulēs gremošanas sistēmu, tādējādi veicinot ātrāku vielu uzsūkšanos un toksīnu izvadi. Tiek novērsta vēdera uzpūšanās un smaguma sajūta.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 09.08.2019 - 23.08.2019 Iepazīsti Latgali Tūrisma rallijā! TAKA
Aizraujošs, saliedējošs un piedzīvojumu pasākums ģimenēm, kolēģiem un draugu kompānijām! Uzvarētājus un nomināciju ieguvējus sagaida vērtīgas | Skatīt vairāk
Latvija
Autobusu noma -  MB 1317 (33 sēdvietas) AP SAULI
Neliels autobuss ar lielu dvēseli un ievērojamu komfortu. Lieliski piemērots vidēja lieluma grupām gan tuviem, gan tāliem galamērķiem. | Skatīt vairāk
Fotoizstāde "Sajūti Valmieru" Valmieras Tūrisma informācijas centrs
No 26.jūlija līdz 29.augustam Valmieras Kultūras centrā būs apskatāma Valmieras fotomākslinieku izstāde “Sajūti Valmieru”. | Skatīt vairāk
VELOMARŠRUTS NR. 35 “DAUGAVAS LOKI”  TAKA
Izzinošs maršruts, kas ietver sevī gan arhitektūras pērles, gan unikālas dabas ainavas Daugavas augštecē, dabas parka "Daugavas loki teritorijā" | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.96093297sec.