Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/Russianireland.com/Frequentflyers.com
Visdrīzāk Īrijas līzinga kompānijām nebūs reālu iespēju atgūt savas lidmašīnas, kas nodotas līzingā Krievijas lidsabiedrībām. Jau šobrīd šie lidaparāti tiek izmantoti, bet tikai Krievijas un Baltkrievijas teritorijā.
Līzinga kompānijas pieprasa Krievijas lidsabiedrībām atdot lidmašīnas, taču… 28. februārī no Stambulas neatgriezās “Pobeda” lidmašīna, kas pieder Īrijas līzinga kompānijai – lidmašīna tika arestēta. 3. martā “S7” lidmašīna tika arestēta Armēnijā.
Reklāma
5. martā Krievijas varasiestādes rekomendēja Krievijas lidsabiedrībām ar līzingā ņemtajām lidmašīnām vairs nelidot ārpus Krievijas un Baltkrievijas, un tam sekoja Krievijas lidsabiedrību paziņojumi, ka starptautiski lidojumi tiek atcelti. Iespēja lidot gan teorētiski ir – ar “tēvijas” “Sukhoi Superjet 100” lidmašīnām, bet… tām ir tikai 103 pasažieru vietas, un maksimālais attālums, ko lidaparāts var veikt bez nosēšanās – 3000 km.
Aviācijas interneta vietne FrequentFlyers, atsaucoties uz avotiem “Aeroflot”, ziņo, ka ārvalstu kompāniju līzingā atdotās lidmašīnas neviens pat negrasās atdot, bet gan rekvizēt jeb nacionalizēt. Visdrīzāk shēma būs sekojoša: visdrīzāk ārvalstīs ražotās lidmašīnas lidos uz ārzemēm, neņemot vērā līzinga devēju un ražotāju prasības. Ja netiks nodrošinātas detaļas? Tiek rekomendēts pirkt caur trešajām valstīm. Ja netiek pagarināti dokumenti? Tos saņems no Krievijas varasiestādēm.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.