Pasažieriem jāzina savas tiesības lidostu streika gadījumā

Par streikiem Eiropas lidostās pēdējā laikā nākas runāt arvien biežāk, un arī šonedēļ ceturtdien un piektdien atcelts ievērojams skaits lidojumu Vācijas lielākajā lidostā Frankfurtē, kur streiko lidostas satiksmes organizācijas darbinieki. Skaidrs, ka tas ietekmē tūkstošiem pasažieru, jo lidojumi tiek vai nu novēloti, vai pilnībā atcelti. Noskaidrosim, kādas pasažieru tiesības šādos gadījumos nodrošina Eiropas Savienības likumdošana.

- Galvenais, kas pasažieriem jāzina, - ja lidojums tiek atcelts streika dēļ, lidsabiedrībai ir pienākums atmaksāt pasažierim lidojuma cenu, ieskaitot visus nodokļus un nodevas. Ja lidmašīnas biļete iegādāta ceļojumu birojā, pēc naudas atmaksas jāvēršas tajā. Svarīgi arī zināt, ka šajā gadījumā ceļojumu birojam nav tiesību ieturēt maksu par pakalpojumu.

- Ja pasažieris tomēr vēlas lidot, viņam ir tiesības uz nākamo pieejamo lidojumu pēc streika beigām.

- Ja lidojuma attālums nepārsniedz 1500 kilometrus: lidojumam kavējoties ilgāk par divām stundām, lidsabiedrībai jānodrošina pasažieriem ēdināšana un nepieciešamības gadījumā – arī nakšņošana. Ja lidojuma attālums ir no 1500 līdz 3500 kilometriem, pasažieriem tas pats pienākas, lidojumam kavējoties vairāk par trim stundām; pie attāluma vairāk par 3500 km – vairāk par četrām stundām.

- Ja iegādātā biļete ir daļa no ceļojuma paketes, lidojumam kavējoties vairāk par četrām stundām, par katru nākamo kavēto summu pasažierim ir tiesības uz dienas cenas samazinājumu par pieciem procentiem. Arī kavētās ceļojuma dienas ir jāatlīdzina.

- Ja lidojums kavējas ilgāk par piecām stundām, pasažierim ir tiesības bez komisijas maksas atteikties no lidojuma un saņemt atpakaļ pilnu samaksāto summu.

- Zaudējumu kompensācija par atceltiem lidojumiem streiku gadījumā parasti netiek maksāta, tomēr saskaņā ar ES likumdošanu, ja lidojums tiek anulēts vai kavējas ilgāk par trim stundām, vai arī uz to pārdots vairāk biļešu, nekā ir vietu, pasažieris var pretendēt uz kompensāciju 600 eiro apmērā, bet tikai tādā gadījumā, ja iemesls nav „īpaši apstākļi”. Lidsabiedrības streikus tāpat kā lidošanai nepiemērotus laika apstākļus interpretē kā „īpašus apstākļus”.

- Lidostu mājas lapās tiek publicēta pilna informācija par aktuālo izlidošanas un ielidošanas situāciju. Ja izmantojat šo resursu, ieteicams atbilstošo informāciju izdrukāt, lai nepieciešamības gadījumā varētu to vēlāk pierādīt.

- Arī tad ja zināms, ka gaidāma ievērojama kavēšanās, pasažieriem ieteicams lidostā ierasties sākotnēji plānotajā laikā, - ļoti iespējams, ka lidsabiedrībai būs izdevies noorganizēt citu reisu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Rēzeknes āra peldbaseins atsāk sezonu! Rēzeknes pilsētas TIC
Un beidzot pēc ziemas sezonas, no 7.maija ir atsākusi darbu Olimpiskā centra Rēzekne “karstā sirds” – brīvdabas peldbaseina zona. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.05.2024 - 27.05.2024 Sonora Vaice un Andrejs Osokins Akustikā Valmieras novada Tūrisma pārvalde
26.maijā plkst.16.00 Kultūrtelpā Akustika norisināsies apburošās soprānes Sonoras Vaices un meistarīgā pianista Andreja Osokina koncerts. | Skatīt vairāk
25 EUR
Lote aicina ciemos! Atpūta Pērnavā Estravel Latvia
1 nakts 3* viesnīcā Pärnu ģimenei, brokastis un Lotes ciema apmeklējums // 2 + 1 vai 2 + 2 // | Skatīt vairāk
no 250 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.05.2024 - 21.05.2024 Delfinārijs un dinozauru parks-25.05.24 Nikos Travel
Sākam vasaras sezonas populārākos braucienus- Delfinārijs un dinozauru parks. Priecāsies gan bērni, gan pieaugušie. Smaidiem piepildīta diena! | Skatīt vairāk
35 EUR
Uzņēmumi


Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
,


Avis
,


Europcar
,


airBaltic
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.25653315sec.