TŪRISMA BIZNESS | Pētījumi & Statistika

Pētījums par alkohola iegādi: 49% svarīga cena, 21% - zīmols

Vairāk nekā puse aptaujāto (68%) norādījuši, ka, iegādājoties alkoholiskos dzērienus, būtiskākais ir garša un aromāts, 49% atzinuši, ka noteicošais ir cena, bet 21% atbildējis, ka svarīgākais ir lojalitāte zīmolam un visbiežāk izvēlas sev tuvus zīmolus, ko patērē jau ilgstoši, liecina AS “Aldaris” un pētījuma centra “Norstat Latvija” veiktā aptauja par dažādu dzērienu patēriņa tendencēm Latvijā. Vēl 15% aptaujāto atzinuši, ka svarīgākais kritērijs ir dzēriena sastāvs, proti, vai tajā izmantotas dabīgas un augstvērtīgas izejvielas. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus.

Pētījuma dati ļauj secināt, ka katrs desmitais patērētājs, kurš iegādājas alkoholu, izvēlas dzērienus ar zemu alkohola saturu. 1% aptaujā pievērš uzmanību tam, vai dzēriena iepakojums un ražošanas process ir ilgtspējīgs, bet vēl 4% atzinuši, ka izvēles izdarīšanā svarīgākais ir vizuālais noformējums, piemēram, etiķetes izskats.

“Esam gandarīti, ka pēdējos gados patērētāji kļūst aizvien izglītotāki, lūkojoties “tālāk par produktu” – meklējot pievienoto vērtību, interesējoties par to, cik ilgtspējīgs un videi draudzīgs ir ražošanas process utt. Gan aptaujas rezultāti, gan pārdošanas dati liecina, ka pieaug interese par produktiem ar zemu alkohola saturu vai par bezalkoholiskajiem dzērieniem,” stāsta AS “Aldaris” komunikācijas vadītājs Toms Kursītis.

“Bezalkoholiskais alus, kura popularitāte ir būtiski pieaugusi, ir alternatīva gadījumos, kad ir vēlme nobaudīt alu, bet dažādu iemeslu dēļ to nav iespējams izdarīt - darba laikā, braucot pie stūres u.c. Tā ir iespēja izbaudīt alus garšu bez alkohola lietošanas un nezaudējot koncentrēšanās spējas,” piebilst T.Kursītis.

Analizējot aptaujas atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka sievietes biežāk izvēlas mazāk stiprus alkoholiskos dzērienus (13% sievietes un 7% vīrieši), savukārt, vīriešiem biežāk kā izšķirošs faktors kalpo cena (54% vīrieši un 45% sievietes). Arī zīmola atpazīstamība vīriešiem (22%) ir svarīgāka, nekā sievietēm (15%).

Raugoties uz pētījuma datiem reģionu griezumā, iespējams secināt, ka Pierīgā un Latgalē noteicošais izvēles kritērijs ir cena (attiecīgi – 52% un 54%), vienlaikus tieši Latgalē visvairāk respondentu norādījuši zīmola atpazīstamības nozīmi (21%). Dzērienus ar zemāku alkohola saturu visbiežāk meklē patērētāji no Kurzemes (16%), tieši Kurzemes respondenti pievērš arī liekāko uzmanību dzēriena sastāvam (16%).

Aptauja veikta 2023. gada jūnijā sadarbībā ar pētījumu centru “Norstat”. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi izpētīt dažādu dzērienu patēriņa tendences Latvijā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Nometnes & sporta spēles Bauskas novadā Bauskas TIC
Plāno nometnes & sporta spēles Bauskas novadā! | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.05.2024 - 31.05.2024 SARĪKO PIKNIKU ABAVAS ābeļdārzā Tukuma TIC
Droši brauc ciemos uz ABAVAS vīna darītavu ar visu savam personīgajam piknikam nepieciešamo un atrodi sev vistīkamāko ābeli, zem kuras baudīt pavasara | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.05.2024 - 31.05.2024 Piestāj kādā no hosteļiem Bauskas novadā! Bauskas TIC
Ja dodies ceļā vai vienkārši vēlies pārnakšņot! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 24.05.2024 - 26.05.2024 Tukuma novada kauss BMX 2024 Tukuma TIC
25. un 26. maijā PIRMO reizi Tukuma BMX trasē norisināsies vērienīgas BMX sacensības. Latvijas BMX sportisti kā arī ārvalstu viesi pārbaudīs savus | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Latvia Tours
,


Novatours
,


1st-studio.com
,


Restaurant Elefant
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.59861612sec.