Pirms 15 gadiem Konstantīns Paļgovs TEZ TOUR vadīšanai Latvijā piekrita pēc īsas sarunas ar uzņēmuma akcionāriem. Viņam patiešām izdevies pildīt toreiz pausto, ka gatavs izveidot gan karjeru sev, gan vienu no labākajiem tūroperatoriem Latvijā.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs, kā tūroperators, spējat apmierināt ceļotāju pieprasījumu pēc ceļojumiem uz valstīm, kur siltāks un vairāk saules?
Reklāma
Konstantīns Paļgovs: Ceļotāji ir jau diezgan izlutināti, jo ceļošanas iespēju piedāvājums ir diezgan liels un par salīdzinoši zemu cenu. Diezgan ātri pienāks laiks, kad ceļotājiem nemaz nevajadzēs mūsu piedāvāto servisu, un tūrisma industrija esošajā veidolā pārstās eksistēt. Mainījusies ir ceļotāju paaudze - tā uzaugusi ar tehnoloģijām, tās aktīvi lieto. Jaunā paaudze nesaprot, kā vispār varētu nebūt mobilais telefons. Tūroperators izvēlas galamērķus, uz kuriem var piedāvāt ceļojumus, bet klients pats atrod iespējas ceļot, maksā un lido, kur vien vēlas – tas ir jau tuvāko divu gadu modelis.
Lietuvai nav savas aviokompānijas, ko uzķērusi Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic un to aktīvi izmanto. Arī Igaunijā ilgu laiku nebija sava aviokompānija, un tikmēr airBaltic tur nostiprinājās. Protams, ka TEZ TOUR dara visu iespējamo, lai strādātu veiksmīgi esošajos tirgus apstākļos un gatavo produktu, kas būs pieprasīts rīt. Mēs būsim gatavi brīdim, kad klasiskā izpratnē beigsies ceļojumu aģentūru, transporta pakalpojumu uzņēmumu, apdrošināšanas kompāniju darbs. Šīm pārmaiņām vajadzētu sākt gatavoties visiem – arī tūrisma pasniedzējiem, mācot studentus.
BalticTravelnews.com: Redzam, ka Vācijā daudzi no vecākās paaudzes mierīgi dzīvo bez elektroniskā pasta adreses un citām tehnoloģijām. Tomēr Latvijā, visticamāk, cilvēki, kuri ir vecāki par 40 gadiem arī turpmāk izmantos gan tehnoloģijas, gan izmantos pakalpojumu sniedzējus, kas viņus var apkalpot tiešā veidā.
Konstantīns Paļgovs: Es varbūt mazliet speciāli pārspīlēju, bet tā gribēju pateikt, ka neviens nevar sēdēt, skatīties uz sauli un domāt, ka tā visu laiku spīdēs. Pašiem jāmainās! Turklāt te jāskatās, ka aktīvākie ceļotāji ir vecumā līdz 50 gadiem, vēl daļa ceļo aktīvi līdz 60 gadiem, bet tad jau šo cilvēku kļūst aizvien mazāk. Mēs meklējam "nišas" galamērķus, lai dotu iespēju arī gados vecākiem ceļotājiem mierīgi paceļot, piemēram, uz Rimini, Itālijā vai Peloponesu, Grieķijā.
Arī jaunie nevar visur ceļot! Piemēram, mums nav tik liela daļa maksātspējīgas jauniešu publikas, kura varētu atļauties atpūsties Spānijas salā Ibicā, lai mēs turp organizētu ceļojumus. Taču ir vidusmēra daļa, kurai kaut trīs reizes dienā var piedāvāt lidojumus uz Antāliju, Turcijā. Uz Londonu no Rīgas tik bieži nevar aizlidot kā uz Turcijas kūrortiem, jo mēs reaģējam uz pieprasījumu.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs veidojat sadarbību ar aviokompānijām, jo redzam, ka TEZ TOUR klienti ceļojumos dodas ar airBaltic u.c.?
Konstantīns Paļgovs: Protams, ka mūsu stiprā puse ir galamērķu izvēle, jo mēs ļoti labi pārzinām tirgu, katrā no izvēlētajām valstīm notiekošo. Mēs rosinājām atklāt lidojumus uz Veronu, Itālijā, bet mums pat sākumā neticēja, ka kāds vēlēsies turp lidot. Taču tagad mēs redzam, cik populārs ir šis galamērķis! Protams, ka aviokompānijas, atverot jaunus galamērķus, labprātāk sadala risku ar tūroperatoru. Savukārt mēs varam ieteikt līdz pat tādām niansēm, kurā dienā labāk lidot utt., jo zinām, kā strādā viesnīcu politika utml. airBaltic izmanto šādu modeli, kas, manuprāt, mazas valsts aviokompānijai ir labi pieņemams, jo ir garantija par labiem rezultātiem. Kopā ar airBaltic esam atklājuši jau 24 virzienus. Lidojuma attālums nav svarīgākais, bet gan pieprasījums no ceļotāju puses. Te jāpiemin tā pati Turcija, kurp no Rīgas var aizlidot vismaz 13 reizes nedēļā.
BalticTravelnews.com: Kā starptautiskā lidosta “Rīga” iztur kapacitāti, lai tik daudz ceļotāju dotos prom un atpakaļ?
Konstantīns Paļgovs: Ar lidostu mums ir bēdīgi, jo tas nav normāli, ka tik lielas rindas veidojas... Cilvēkiem nokļūšanai pie drošības kontroles, jāiziet līkloči caur norobežojumiem, būvdarbu laikā pasažieri faktiski atradās būvlaukumā. Visvairāk mēs cīnāmies, lai cilvēki varētu labos apstākļos nokļūt līdz lidostas ēkai, bet tas izdodas ar nelieliem panākumiem. Iedomājieties, ja lidmašīna ziemā ielido no kādas siltas valsts, kur ir +24 grādi, Latvijā, kur ir – 20 grādu aukstums. Starpība ir 40 grādi! Tādos apstākļos cilvēkiem lielākoties jāizkāpj no lidmašīnas, jāiet uz autobusu, kas turklāt nav uzsildīts un vēl bieži vien neaizver laikus durvis. Es saprotu, ka degviela ir dārga, bet kaut kādam komfortam taču pasažieriem ir jābūt!?
BalticTravelnews.com: Kā cilvēki ceļos nākamajos 5 – 10 gados?
Konstantīns Paļgovs: Es drīzāk skatos uz variantu, ka eiropieši drošības apsvērumu dēļ tuvākajos divos gados aizvien vairāk ceļos kontinenta iekšienē. Līdz ar to aizvien vairāk attīstīsies iekšējie ceļojumu virzieni. Ja pašreiz nepelnīti aizmirsti daudzi Portugāles, Itālijas, Francijas utt. kūrorti, tad tie drīz atkal atdzims. Turklāt aktīvo darbību atjaunos ne tikai populārākie, bet, kuri pašreiz mazāk zināmi, piemēram, Marseļa, Francijā utml.
Nauda eiropiešiem ir, bet viņi nosacīti paliks mājās, kas, protams, pašai Eiropai ir labi. Zinām, cik sarežģīti ir organizēt lidojumus uz Ēģipti, Tunisiju, līdz ar to laba alternatīva ir Spānijai piederošās Kanāriju salas. Cilvēkiem, kuri vēlas ziemā +24 grādu siltumu, tā ir vienīgā alternatīva. Tomēr, vienlaikus tur uz vietas notiekošais mūs nepamierina – viesnīcu atjaunošanā uzņēmēji neiegulda, cenu līmenis kosmiski pieaudzis. Pirms dažiem gadiem visiem likās priekš kam lidot uz Kanāriju salām, ja Ēģiptē ir lētāk un siltāk? Kanāriju salas bija gatavas vēl piemaksāt, lai tikai vispār pie viņiem kāds lidotu, un bizness kustētos... Tagad viss izmainījies!
Atsevišķas ekskursijas gan jau notiks arī uz tālākām valstīm, bet masveida tūrisms tuvākajos gados tomēr koncentrēsies Eiropā. Lielajiem tūroperatoriem jebkuras pārmaiņas ir vieglāk pārdzīvot, jo tie savu piedāvājuma grozu ir diversificējuši – sadalījuši dažādos virzienos. Savukārt, ja kāds strādā tikai uz vienu, diviem virzieniem, un tie apstājas, tad arī tūroperatoram ir nopietnas problēmas. Piemēram, TEZ TOUR ir 30+ ceļojumu virzieni. Mazākās kompānijas arī nevar ieguldīt lielu naudu tehnoloģijās, ko mēs pašreiz aktīvi darām. Mazās kompānijas lēnām eksistēs, eksistēs, kamēr jaunās tehnoloģijas tās tāpat dabīgā veidā izspiedīs no tirgus.
BalticTravelnews.com: Ar ko saistās jaunu galamērķu atklāšana?
Konstantīns Paļgovs: Pēc ceļotāja skaita būsim sasnieguši tik daudz, cik ceļoja pirms Latvijas ekonomiskās krīzes. Tirgus aug pamazām, nav tāda burbuļa, lai satrauktos, ka rīt atkal visi rādītāji būs lejā. Gadā ceļotāju skaita pieaugums ir vidēji 10-15%. Latvijā raksturīgi, ka jaunie virzieni turas aptuveni trīs, četras sezonas, pēc tam par tiem zūd interese. Es minēju, ka ar airBaltic esam kopīgi atklājuši 24 virzienus - tie visi ir bijuši sezonas lidojumi, no kuriem daudzi sen jau ir aizmirsti. Tos, kurus atklājam tagad, arī esam plānojuši aktīvi pārdot ceļotājiem vismaz trīs, četras nākamās sezonas.
Skatāmies, kurp neviens nelido un nav lidojis no Latvijas, kur viesnīcās varam mūsu ceļotājiem atrast piemērotus cenu piedāvājumus. Jaunajā vasaras sezonā TEZ TOUR būs 11 jauni galamērķi, no kuriem trīs vispār nekad no Latvijas nav piedāvāti.
BalticTravelnews.com: Kādēļ ceļojumu virzieniem ir tik īss mūžs, kādēļ cilvēkiem tie apnīk?
Konstantīns Paļgovs: Ja cilvēks ir bijis pagājušā gadā Rimini, visticamāk, pēc gada viņš vēlēsies atpūsties citur. Tā dara vismaz 50% no visiem ceļotājiem. Protams, ir arī tādi, kuriem patīk braukt uz vienu un to pašu kūrortu. Ir gadījumi, kad aviokompānijas uz šiem galamērķiem aktīvi atklāj tiešos reisus, līdz ar to ceļojumu organizēšana uz turieni vairs nav izdevīga.
Svarīgi, lai ceļojumu aģentūras labi pārzinātu katru ceļojumu, ko tās pārdod. Ja tā nav, diemžēl ceļojumu pārdot nav iespējams. Zinām, ka drošības labad atsevišķi ceļojumu konsultanti klientiem stāsta tikai par sev zināmākajiem galamērķiem, baidās piedāvāt jauno piedāvājumu. Turklāt ceļojumu aģentam jābūt vispārīgām zināšanām par katru valsti tās kultūru, apskates objektiem utt. Es tiešām labprāt pasēdētu augstskolu, kas māca tūrisma speciālistus, lekcijās, lai dzirdētu ko viņiem tur māca? No vienas lekcijas, visticamāk, tā arī nesapratīšu, bet rezultāts ir bēdīgs.
Piemēram, atveram jaunu virzienu uz Itāliju, ceļojumu konsultantam jau jābūt zināšanām, cik tur ir reģionu, ar ko tie atšķiras, kuros lielāks finansiāls apgrozījums, kādas ir lidostas. Pēc augstskolas beigšanas šodienas students gatavojas iet strādāt uz ceļojumu aģentūru vai pie mums, bet ko viņš reāli darīs, ja neko nezina?! Tad nav brīnums, ka liela daļa ar augstskolas diplomu aizbrauc strādāt uz Grieķijas viesnīcām. Ja mēs jūtam, ka tiešām nebūs speciālistu, kas nemācēs pārdot ceļojumus uz mūsu jaunajiem virzieniem, tad arī tos neatklājam, bet nolemjam vēl nedaudz pagaidīt.
BalticTravelnews.com: Cilvēki aizvien lielāku uzmanību pievērš uzmanību ēdienam, daudziem ir alerģijas? Kā Jūs pielāgojaties viņu vēlmēm?
Konstantīns Paļgovs: Lidojumā ēdināšana ir aviokompānijas serviss, katrs ceļotājs var pasūtīt ēdienu atsevišķi un arī norādīt savas vēlmes. Tikai augstākās klases viesnīcās šiem jautājumiem pievērš lielāku uzmanību dažādām diētām utml.
BalticTravelnews.com: Lielu daļu TEZ TOUR ceļojumu pārdod ceļojumu aģentūras, kā tās var klientam pateikt, vai pludmale ir smilšaina vai akmeņaina? Vai tām ir pieejama sīkāka informācija par katru viesnīcu?
Konstantīns Paļgovs: 90% Tez Tour ceļojumu pārdod ceļojumu aģentūras. Ja mēs piedāvājam ceļojumu, mēs par visu atbildam un, jā, norādām piedāvājumā, kāds serviss un apstākļi tiks nodrošināti. Viss piedāvājums sīki aprakstīts gan https://www.tez-tour.com/lv/riga/, gan drukātajos bukletos latviešu valodā. Ja mēs uzrakstījām tā, tātad arī solīto nodrošinām.
Vidējā ceļojuma izmaksas ģimenei ir 1000 EUR jeb 480 EUR uz cilvēku. Esam novērojuši, ka cilvēki tomēr ir ar mieru vēl nedaudz piemaksāt, lai nodrošinātu sev labāku atpūtu. Tas nodrošina nedēļas ceļojumu ar lidojumu, transfēru, nakšņošanu un brokastīm. Ir daudzi, kuri šos 1000 EUR nevēlas atdot internetā, bet redzēt, kam samaksā un uzzināt visu sīki, par ko viņi samaksā. Tas, ka cilvēkiem pagaidām ir neuzticība par maksāšanas veidu, arī palīdzēs vēl ilgi daļu ceļotāju apkalpot klasiskā veidā. Kad Latvijas iedzīvotāji pelnīs 5000-6000 EUR mēnesī, tad viņi tik ļoti nesekos, kur un kā nauda tiek iemaksāta par ceļojumu, bet pagaidām daudziem drošākais veids šķiet samaksāt ceļojuma aģentūrai vai tūroperatoram tiešā veidā. Cilvēkiem ir sajūta, ja viņi samaksājuši kādai no ceļojumu aģentūrām ar labu reputāciju, tad nauda ir drošībā, bet, ja samaksā internetā kādai nezināmai firmai, ceļojums nenotiek, rodas sarežģījumi, paies labs laiks, kamēr cilvēks atradīs vainīgo, dabūs atpakaļ savu naudu, ja vispār dabūs.
Tūroperatori vēl ilgi pastāvēs arī tāpēc, ka cilvēka dabā ir pasūdzēties par kaut ko, un kāds būs vajadzīgs, pie kā aiziet un pasūdzēties.
BalticTravelnews.com: Pasaulē ir populāras aplikācijas, kuras ceļotāji var labi izmantot, jo tās jau pēc viņa interesēm sniedz ceļojuma laikā piedāvājumus, kur vēl doties, kur kaut apskatīties, kāda ir gaisa un ūdens temperatūra utt. Kā Jūs raugāties uz tādas ieviešanu savā darbā?
Konstantīns Paļgovs: Tāda aplikācija mums, visticamāk, nebūs, jo mēs nevaram garantēt, vai tiešām tur ir vai nav kafejnīca, vai tajā šodien dod garšīgu kafiju vai nē.
BalticTravelnews.com: Facebook un Google ļoti labi pārzina savu lietotāju paradumus. Vai šie nevarētu būt nākotnē Jums nopietni konkurenti, piemēram, noslēdzot līgumus ar kādiem pasaules lielākajiem tūroperatoriem?
Konstantīns Paļgovs: Nē, nedomāju, ka tas ir iespējams.
BalticTravelnews.com: Kā TEZ TOUR redz tālāko darbības vīziju?
Konstantīns Paļgovs: Mēs gatavojam ievērojamas tehnoloģiju pārmaiņas, un regulāri no akcionāriem saņemam jautājumus, cik vēl palicis līdz jauno risinājumu palaišanai? TEZ TOUR produktus – ceļojumus šodien var nopirkt internetā, bet ar ceļojumu aģentūru starpniecību. Sistēma jau ir palaista Igaunijā un Lietuvā, starptautiska kompānija, kas ievieš jauno risinājumu, pakāpeniski to atklāj katrā no valstīm, kurās strādājam. TEZ TOUR ir 24 biroji 16 valstīs, katrā runā citā valodā, atšķiras arī daudzu valstu valūta, līdz ar to process nav tik ātrs. Jaunāko tehnoloģiju sistēmas veic varenu darbu un maksā ļoti, ļoti dārgi! Tās automātiski zina visu par mūsu klientiem, kad kuram jābrauc, kur jāierodas, ar GPS varam izsekot autobusiem, kontrolēt apstāšanās laiku utt. Mums serveros jāuztur milzīgs datu apjoms par visiem saviem piedāvājumiem, turklāt dažādās valodās.
Jāatzīmē, ka decembrī mums aiz valsts robežām nedēļā reizē atrodas vismaz tūkstotis cilvēku, bet vasarā divas reizes vairāk. Cilvēki šodien ļoti labi zina savas tiesības, un ceļojumam jābūt organizētam precīzi.
BalticTravelnews.com: Par ko liecina fakts, ja Latvijā ienāk jauni tūroperatori?
Konstantīns Paļgovs: Lai nāk un strādā! Tas ir normāli, ka jaunajai paaudzei ir ambīcijas. Ja jauna kompānija paziņo, ka ir "nišas" uzņēmums ģimenēm, tad jājautā, vai tad mēs tikai pa vienam vedam ceļojumos? Viņi vienkārši mārketingam izveido citu iesaiņojumu un apsien ar citu lentīti. Protams, ka tūrisms bez mārketinga nevar pastāvēt, jāprot radīt labu iespaidu.
BalticTravelnews.com: Ceļotājam ir vienmēr jautājums, kad ir visizdevīgāk pirkt ceļojumu?
Konstantīns Paļgovs: Ir periodi, kad ir izdevīgāk pirkt, piemēram, līdz 15. decembrim vēl var iegādāties 2018. gada vasaras ceļojumus ar lielāku atlaidi. Pēcāk tik liela vairs nebūs. Būtībā cilvēkiem jārezervē ceļojums, samaksājot nelielu daļu no ceļojuma kopējās cenas. Aviokompānijas vēlas būt drošas, ka lidmašīnā šīs vietas tiešām būs aizņemtas. Tikai aptuveni kādi 10% no visiem, kuri rezervē tik savlaicīgi, neaizlido kādu personīgu apstākļu dēļ.
BalticTravelnews.com: Kā Jums veicas ar Ziemas ceļojumu pārdošanu?
Konstantīns Paļgovs: Pieprasījums ir arī Ziemas ceļojumiem uz slēpošanas kūrortiem, bet arī šeit ir runa par ceļojumu aģentūru darbinieku prasmi pārdot šāda tipa ceļojumus. Prezentācijā ceļojumu konsultantiem jautāju, cik no zālē esošajiem paši slēpo? Pacēlās tikai dažas rokas. Ja neprot slēpot, nebrauc uz kalniem, tad šāda veida ceļojumus pārdot ir grūti. Tātad ceļojumu aģentūra uz noteiktu laiku savus darbiniekus var laist atvaļinājumā, jo tāpat nav atdeves. Es ceļojumu aģentūru direktoru vietā šādus darbiniekus atlaistu un pieņemtu tādus, kuri prot vai vismaz cenšas iemācīties slēpot un uzzināt kaut ko vairāk par pārdodamo produktu.
Tad arī redzams, ka atsevišķās aģentūrās prot pārdot ceļojumus uz ziemas kūrortiem, un tās vienas gandrīz visu mūsu piedāvājumu arī pārdod. Ir taču arī tādi Alpu kūrorti, kur ir piedāvājums slēpot ar distanču slēpēm, vizināties ar ragaviņām, apmeklēt SPA utml. iesaistīties ziemas aktivitātēs, nav obligāti jānodarbojas ar kalnu slēpošanu. Lidojam, piemēram, uz Zalcburgu, Austrijā un tālāk jau ir dažādas iespējas.
BalticTravelnews.com: TEZ TOUR šogad varam apsveikt jubilejā, kādi bijuši šie gadi?
Konstantīns Paļgovs: TEZ TOUR Latvijā strādā jau 15 gadus, un tas ir ļoti ilgi. Mēs visu paši saviem spēkiem esam nopelnījuši. No sākuma te strādāja trīs, tad seši, tad astoņi darbinieki, un tagad TEZ TOUR ir jau 30 darbinieki. Ja kāds saka, ka mums dārgi ceļojumi, tad atbildu, lai pamēģina sagatavot lētāk, bet tikpat kvalitatīvi. Mēs nemitīgi investējam uzņēmumā – arī savos darbiniekos. Starp šajā jomā strādājošajiem TEZ TOUR maksā vislabākās algas, vidējā bruto alga pie mums ir lielāka 1500 EUR. Manuprāt, pie mums arī strādā labākie!
BalticTravelnews.com: Kā Jūs nokļuvāt tūrisma nozarē?
Konstantīns Paļgovs: Esmu pabeidzis orķestra diriģēšanu Maskavas konservatorijā, mazliet vēl tur esot pastrādāju specialitātē un atgriezos Rīgā. Pēc sarunas ar dažiem Kultūras ministrijas speciālistiem (red. - tolaik kultūras ministrs bija Raimonds Pauls) sapratu, ka man nav izredžu dabūt darbu, jo Rīgā vispār ir trīs profesionāli orķestri. Pēc tam paziņas sarūpēja vietu tūrisma reklāmas avīzē, kur biju reklāmas aģents – pārdevu reklāmas laukumus. Gāju pie sanatoriju direktoriem un aicināju tūrisma avīzē ievietot reklāmu: “Cik Jums lielu laukumu – tik vai tik, horizontālu vai vertikālu?” Vēlāk jau ieguvu avīzē augstāku menedžera amatu. Latvijā vēl nebija neviena tipogrāfija, kas varētu iespiest pilnkrāsu avīzi, tādēļ izlēmām šo tūrisma reklāmas laikrakstu iespiest Maskavā, un es atkal uz kādu laiku pārcēlos dzīvot šajā pilsētā, turklāt dzīvoju Latvijas vēstniecības teritorijā esošajā viesu namā “Tālava”.
Pēcāk es atvēru savu ceļojumu aģentūru Air Tour, un pēc laika sāku saņemt dažus aicinājumus strādāt Turcijas uzņēmumā, bet neuztvēru tos nopietni. Taču tad iegadījās tā, ka es Turcijā pavadīju atvaļinājumu, un TEZ TOUR mani paaicināja uz sarunu, es aizbraucu, tāds kāds biju – šortos, nedomāju, ka mēs kaut ko īpaši nopietnu apspriedīsim. Man pajautāja, ko es izdarītu kompānijas labā, ja es kļūtu par TEZ TOUR direktoru Latvijā? Atbildēju, ka izveidotu sev superīgu karjeru, un TEZ TOUR būtu labākais tūroperators Latvijā. Man bija dotas dažas minūtes, lai apdomātu, vai es gribu kļūt par TEZ TOUR vadītāju Latvijā. Padomāju un teicu: “Jā!”
BalticTravelnews.com: Vai par ārzemju apceļošanu bērnībā sapņojāt?
Konstantīns Paļgovs: Jā, bet manā bērnībā bija skaidrs, ka nekāda braukšana uz ASV vai Monako nav iespējama. Tētis vienreiz tika uz Rumāniju, atveda man džinsus, tas vispār bija tik liels notikums!
BalticTravelnews.com: Kādi Jums ir hobiji, kā atpūšaties?
Konstantīns Paļgovs: Esmu laimīgs savā darbā, nekad nedomāju, ka vadīšu tik lielu kompāniju. Man patīk no rītiem paskriet, īpaši esot ceļojumos, piemēram, Barselonā vai citviet. Ja ir auksts, uzvelku termoveļu un vienalga skrienu. Ceļojuma somā man vienmēr ir līdzi skriešanas botas.
Mana vājība ir Starbucks kafejnīcas. Ja man būtu daudz naudas, es noteikti tādu atvērtu. Apbrīnoju tos cilvēkus, kas visu to izdomājuši tā, lai mēs turp nāktu un atstātu savu naudu ar prieku. Esmu tomēr arī mūziķis, un man patīk apmeklēt labus koncertus. Piemēram, nesen man bija lieliska iespēja pabūt Zalcburgas operas festivālā. Es pats spēlēju kaut nedaudz uz visiem instrumentiem, jo citādi es nevarētu būt diplomēts orķestra diriģents.
BalticTravelnews.com: Kādi Jums ir mīļākie ceļojumu galamērķi?
Konstantīns Paļgovs: Tas ir Lielās Kanāriju salas, lai arī diemžēl pašreiz šis galamērķis ir sabojāts – tūristu daudz, serviss nekāds. Es braucu turp aktīvāk pirms pieciem, sešiem gadiem, kad bija daudz labāk. Taču gaisotne jau ir nemainīga, un man tur aizvien patīk aizbraukt. Es ļoti gribētu nokļūt Ņujorkā, paskatīties tās straujo ritmu, kā strādā šī milzīgā pilsēta, cik ātri tajā viss notiek. Esmu bijis Sietlā, Vankūverā, agrāk vispār manā uztverē ASV un Kanāda bija vienādas valstis. Starp citu, pirmā Starbucks kafejnīca tika atvērta tieši Sietlā. Sietlā no katras šīs kafejnīcas var redzēt jau nākamo Starbucks.
BalticTravelnews.com: Kur Jums patīk atpūsties Latvijā?
Konstantīns Paļgovs: Man patīk iekāpt automašīnā un braukt kādā virzienā, jo visur ir kaut kas īpašs un var atpūsties. Mani pārsteidz, ka mūsu cilvēki tik maz ceļo pa Latviju. Dzīvojot šeit, taču jāzina, kas kur atrodas. Mani paīkami pārsteidza Tērvetes dabas parks. Es nevaru iedomāties cilvēku, kuram varētu nepatikt, piemēram, Kolka. Ir tik labi palikt tur pa nakti, paklausīties vietējos runājam, stāstām viņu vēsturi. Rīgā jau neko tādu nevar dzirdēt. Nebraukt ārpus Rīgas ir ne tikai muļķīgi, bet kā dzīvot pēc principa – valsts valstī.
BalticTravelnews.com: Vai Jūs arī kopjat, piemēram, dārzu vai strādājat zemes darbus?
Konstantīns Paļgovs: Nē, bet mana mamma nāk no Ukrainas, un viņai ļoti patīk zemes darbi. Es cenšos mammai katru nedēļas nogali pajautāt, kā agrāk viņa, kā mēs dzīvojām. Man tas ir ļoti svarīgi. Pēc kara viņas māsa te jau bija nonākusi, mamma atbrauca pavisam jauna, runāja tikai dzimtajā ukraiņu valodā. Mamma, nezinot latviešu valodu, iestājās Tirdzniecības tehnikumā, bet arī bez latviešu valodas zināšanām viņu tik ļoti skolā atbalstīja, jo īpaši gala eksāmenā, ka mamma visu dzīvi ir pateicīga, ka tika dota iespēja pabeigt skolu, strādāt un nopelnīt iztikai. Vēlāk mamma arī iemācījās latviešu valodu un runā brīvi.
Uzziņa
Starptautiskais tūroperators TEZ TOUR ir lielākais Latvijas tūroperators, kas organizē ceļojumus uz dažādām tūristu iecienītām pasaules valstīm.
Kompānijas TEZ TOUR sadarbības partneri Latvijā – aptuveni 200 tūrisma aģentūras Rīgā, Liepājā, Ventspilī, Daugavpilī, Valmierā, Ogrē, Jūrmalā, Jelgavā, Rēzeknē, Alūksnē, Tukumā, Bauskā, Balvos un citviet.
TEZ TOUR Rīga ir liela starptautiska tūrisma holdinga TEZ TOUR Group sastāvdaļa.
TEZ TOUR Rīga izmanto augsti attīstītas tehnoloģijas visu segmentu ceļojumu organizēšanā, to vadības un kontroles jomā.
TEZ TOUR tūristu atbalsta dienests strādā 24 stundas diennaktī jebkurā no galamērķa valstīm (atbildam uz zvaniem latviešu, krievu un angļu valodās).
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES
Esmu dzimis un izaudzis...
|
Rīgā.
|
Mans zelta likums ir...
|
Godīgums!
|
Viena no manām jaunākajām atziņām ir...
|
pasaule nav vienkārša :)
|
Finanšu budžets...
|
Labi, ja tas ir.
|
Sevi iepriecinu ar...
|
lidošanu. Es to dievinu!
|
Mans iecienītākais restorāns...
|
ir tas, kurā kvalitatīvi un ne pārāk dārgi var pagatavot pastu (nūdeles) pēc manām vēlmēm. Kur vien ir iespējams, es ikvienā valstī cenšos atrast itāļu restorānu.
|
No Ziemassvētku vecīša es gaidu...
|
bērnības pasakas sajūtu un brīnumu.
|
Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi pēdējā gada laikā...
|
vienalga kura Latvijas vieta, kad es šķērsoju robežu, atgriežoties mājās, Rīgā.
|
Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināts, ja... |
ar mani kopā atlidojusi arī mana bagāža (reizēm tā nenotiek) :)
|
Ja man būtu neierobežotas finanses, es... |
Rīgā uzceltu labāko slimnīcu Eiropā.
|
Es iedvesmojos no...
|
jaunām zināšanām un uzvarām.
|
Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā...
|
apkārt pasaulei. Es noteikti to īstenošu!
|
Es uzņemtu filmu par...
|
domāju, ka tas jādara profesionāļiem...
|
Mana ideālā diena... |
katra diena! |
Mans novēlējums Baltictravelnews.com...
|
Jūs zināt sava darba un sasniegumu cenu. Tas Jūs atšķir no daudzām kompānijām – viendienītēm. Turpiniet būt tikpat labs piemērs citiem uzņēmējiem, ka ar pašu darbu var sasniegt tik daudz!
|