Autors: Marta Mackeviča
Avots: Miltton Latvia
Sākoties Digitālajai nedēļai 2024, vairāki Latvijas uzņēmumi paziņojuši par pievienošanos jaunai tehnoloģiju biznesa izglītības iniciatīvai, atbalstot platformu, kurā pašvadītas mācīšanas ceļā būs iespējams bez maksas apgūt tehniskās zināšanas un uzņēmējdarbībai svarīgas prasmes. “StartSchool” mācību programmas dibināšanas partneriem pievienojušies uzņēmumi “eazyBI”, “Weby.vc”, “Balcia Insurance” un uzņēmējs Armands Broks. Nozares uzņēmumi kopīgiem spēkiem apņēmušies risināt problēmu, kas šobrīd novērojama Latvijā – tādu cilvēku trūkumu, kuriem ir gan praktiskas tehnoloģiju prasmes, gan biznesa domāšana.
Reklāma
“Uzskatu, ka Latvijas ekonomiskās izaugsmes pamatā ir spēja veidot eksportējošus tehnoloģiju uzņēmumus. Ja vēlamies dzīvot pārtikušā un atzītā valstī, atslēga ir izglītība, tāpēc esošajiem nozares uzņēmumiem ir jāapvienojas, lai veicinātu jaunu tehnoloģiju uzņēmēju paaudzi, kuriem būs zināšanas, nepieciešamā motivācija un vērtīgi kontakti lielu ideju attīstīšanai,” norāda uzņēmējs, investors, “Weby.vc” dibinātājs Jēkabs Endziņš.
Uzņēmuma “eazyBI” dibinātājs Raimonds Simanovskis uzsver: “Esmu pateicīgs, ka studējot saņēmu lielisku tehnisko izglītību, kas bija pamats veiksmīga programmatūras biznesa veidošanai. Tāpēc pievienojos jaunam un daudzsološam projektam, kas radīs nākotnes tehnoloģiju līderus – esam gatavi atbalstīt ideju gan finansiāli, gan arī daloties savā tehnoloģiju un biznesa pieredzē.”
Izglītības iniciatīvu atbalsta arī “Balcia Insurance”. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs norāda: “Pēdējo gadu laikā esam aktīvi mudinājuši apdrošināšanas nozari izmantot inovācijas un tehnoloģijas, lai nojauktu ierastās robežas. Neraugoties uz to, ka apdrošināšanas joma vēl pagaidām iepaliek no banku sektora, domājot par tehnoloģiju izmantošanu, mēs redzam lielisku iespēju mācīties no citu pieredzes. Un arī programmas dalībniekiem būs iespēja mācīties no nozares profesionāļiem. Ļoti lepojamies, ka esam daļa no komandas, kas palīdz veidot nākotnes tehnoloģiju līderus.”
Uzņēmējs Armands Broks skaidro, ka piedalīties tehnoloģiju skolas dibināšanā Latvijā viņu pamudināja ticība tam, ka nepieciešms iedvesmot nākamo paaudzi ar prasmēm un zināšanām, kas nepieciešamas ne tikai izcilībai vietējā līmenī, bet arī konkurencei globālā mērogā. “Tehnoloģijas ir lielisks palīgs, lai mēs, no Latvijas, varētu darboties visā pasaulē. Kā tehnoloģiju uzņēmējs labi apzinos, kādas prasmes ir nepieciešamas šim uzdevumam. Nodrošinot mūsdienīgu izglītību un praktisku pieredzi, mēs cenšamies aizdegt kaisli, veicināt inovācijas un pārvarēt plaisu starp tradicionālo izglītību un strauji attīstošos tehnoloģiju nozari. Šis ir brīnišķīgs projekts, kas aicina Latvijas uzņēmējus apvienot spēkus labākas Latvijas vārdā, audzinot vietējos talantus, kas spēj pārvērst idejas realitātē un potenciālu globālā izcilībā,” piebilst A.Broks.
Mācības “StartSchool” sāksies jau augustā, piedāvājot 100 motivētiem studentiem iespēju bez maksas mācīties platformā, kurā pieejams plašs saturs, uzdevumi, vieslekcijas no programmas partneriem, mentoru atbalsts u.c. Programmai iespējams pieteikties līdz 31. maijam, taču jau šodien, 13. maijā, plkst.18.00 “StartupHouse Riga” (Spīķeru kvartālā) notiks informatīvs meet-up pasākums, kura laikā būs iespējams tikties ar programmas dibinātājiem, iepazīties ar mācību saturu un uzzināt vairāk par šo iniciatīvu.
Programma tiek veidota sadarbībā ar ASV atzītu IT izglītības programmu. Studējošajiem būs iespēja apgūt 12 mēnešu pilna laika tehnisko mācību programmu, kuru absolvējuši jau vairāk nekā 10 tūkstoši cilvēku, kuri tagad strādā “Apple”, “Google”, “Tesla”, “Microsoft”, “LinkedIn”, “Zoom” vai ir izveidojuši savus jaunuzņēmumus.
“StartSchool” veido Latvijas sabiedriskā labuma organizācija – nodibinājums “Tech Education Foundation”. Skola atrodas “StartupHouse Riga” telpās Spīķeru kvartālā. Papildu informācija par “StartSchool” atrodama mājaslapā startschool.org. Meet-up pasākumam iespējams reģistrēties ŠEIT.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.