Autors: Māra Zepa
Avots: Wizz Air Group
Eiropas visstraujāk augošā un zaļākā lidsabiedrība* Wizz Air aicina Eiropas Komisiju un visas citas ieinteresētās puses izbeigt pašreizējo atbrīvojumu no lidostu laika nišu noteikuma 80/20 „izmanto vai zaudē”.
Atbrīvojuma pagarināšana būtu neracionāla, konkurenci kropļojoša un drīzāk kavētu, nevis palīdzētu atveseļot ES aviācijas nozari. Wizz Air ir izveidota ar skaidru mērķi atbrīvot ļaudis, nodrošinot izmaksu ziņā izdevīgus ceļojumus, tomēr, ja uz aviācijas ziemas sezonu tiek pagarināts atbrīvojums no lidostu laika nišu noteikuma 80/20 „izmanto vai zaudē”, lidsabiedrībai Wizz Air, kas grib un spēj paplašināties, to liegtu lidsabiedrības ar vājiem uzņēmējdarbības modeļiem vai sliktu izmaksu pārvaldības vēsturi. Tas arī liegtu Wizz Air nodrošināt pasažieriem vairāk tik ļoti gaidīto lēto lidojumu.
Reklāma
Turklāt tas nelabvēlīgi ietekmētu šo lidostu apkalpoto pilsētu ekonomiku, jo lidostas ciestu no pasažieru trūkuma, kas savukārt samazinātu visu, sākot no to nodarbinātības vajadzībām līdz vietējām piegādēm un piegādes ķēdēm. Tas ietekmētu arī ES ekonomikas atveseļošanos, ierobežojot gaisa satiksmi, un tā būtu augsta cena jau tā smagi cietušajām ekonomikām.
Piemēram, dažas Londonas Getvikas lidostas pašreizējās lidsabiedrības ir publiski paziņojušas, ka, viņuprāt, varētu paiet vairāki gadi, līdz pieprasījuma līmenis normalizēsies. Wizz Air uzskata, ka atļaut šādām lidsabiedrībām bloķēt laika nišas, tās neizmantojot, patiešām nav ne tādu lidsabiedrību kā Wizz Air, ne lidostu, ne Eiropas Savienības ekonomikas atveseļošanas interesēs.
Wizz Air bija un ir uz izaugsmi orientēts uzņēmums, kas atšķirībā no daudziem citiem pārvadātājiem nav saņēmis nekādu valsts atbalstu, bet jau ir atjaunojis 77 % apjoma salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Lai varētu paplašināties un sniegt pasažieriem lieliskus un ļoti gaidītus pakalpojumus, uzņēmums ir ieinteresēts izmantot jaunas tirgus iespējas, tostarp dažās Eiropas lidostās ar ierobežotām laika nišām, kas pašlaik nav pieejamas neizmantotu laika nišu dēļ, kuras patur vēsturiskie pārvadātāji, kas neveic darbību.
Wizz Air grupas vadītājs Jožefs Vāradi sacīja: „Es aicinu Eiropas Komisiju no 2020. gada 25. oktobra izbeigt atbrīvojuma regulējuma no 80/20 laika nišām darbību visām lidsabiedrībām Eiropā un atbalstīt aviācijas jomas un ar to saistīto nozaru atveseļošanos, atļaujot patiesus tirgus apstākļus. Pašreizējais plāns pagarināt atbrīvojumu līdz 2021. gada martam ir vērsts pret brīvu konkurenci un aizsargā vēsturiskās lidsabiedrības ar vājiem uzņēmējdarbības modeļiem, kamēr tādas lidsabiedrības kā Wizz Air ir gatavas izmantot jaunas tirgus iespējas un nodrošināt pasažieriem vēl vairāk lētu lidojumu.”
Par Wizz Air
Wizz Air ir lielākā zemizmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā, kas ekspluatē 124 lidmašīnu Airbus A320 un A321 avioparku. Aizrautīgu aviācijas speciālistu kolektīvs nodrošina izcilu apkalpošanu un ļoti zemas biļešu cenas, padarot Wizz Air par 40 miljonu pasažieru izvēli finanšu gadā F20, kas beidzās 2020. gada 31. martā. Wizz Air akcijas tiek kotētas Londonas fondu biržā ar kodu WIZZ. Nesen uzņēmums ir nosaukts par vienu no desmit pasaules visdrošākajām lidsabiedrībām pasaules vienīgās lidsabiedrību drošuma un piedāvājumu novērtēšanas aģentūras airlineratings.com vērtējumā, un ATW to ir atzinis par 2020. gada lidsabiedrību, kas ir visaugstākais pagodinājums, ko var saņemt lidsabiedrība vai persona, un izsaka atzinību personām un organizācijām, kuras izcēlušās ar lieliskiem rezultātiem, inovācijām un izciliem pakalpojumiem.
* Wizz Air ogļskābās gāzes izplūde 2019. finanšu gadā bija viszemākā Eiropas lidsabiedrību vidū (57,2 grami uz pasažierkilometru).
**Cena vienā virzienā, ieskaitot administrācijas maksu. Komplektā ietilpst viena soma (maksimāli: 40x30x20cm). Par ratiņu somu un katru reģistrētās bagāžas vienību tiek iekasēta papildu maksa. Cena attiecas tikai uz rezervējumiem, kas veikti vietnē wizzair.com un mobilajā lietotnē WIZZ 2020. gada 20. jūlijā lidojumiem uz un Portugāles, Grieķijas, Horvātijas, Bulgārijas, Melnkalnes, Maltas, Kipras, Spānijas un Itālijas
*** ACI iesaka izveidot 750 darba vietas uz katriem 1 miljonu pārvadāto pasažieru gadā
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.