Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller
Ženēvas autoizstādē Audi iepazīstinās ar Q5, A6, A7 Sportback un A8 modeļu hibrīda versijām, kuru elektromotora iespējamais nobraukums pārsniedz 40 kilometrus WLTP testa ciklā. Audi arvien mērķtiecīgi turpina īstenot savu elektrifikācijas stratēģiju ar visaptverošu un drosmīgu plug-in hibrīda pieteikumu. Darbība tikai elektriskajā režīmā ne tikai pilnībā novērš emisijas, bet arī nodrošina efektīvu un sportisku braukšanu. Jaunos plug-in hibrīdmodeļus būs iespējams pasūtīt jau šogad.
Plaša Audi plug-in modeļu izvēle
Reklāma
Atkarībā no modeļa, ir pieejamas divas plug-in hibrīdu versijas ar atšķirīgu veiktspēju un aprīkojumu – komforta un sportiskas konfigurācijas versija ar S line aprīkojumu, kas iekļauj stingrāk noregulētu balstiekārtu un piedziņas sistēmu ar augstāku elektromotora veiktspēju dinamiskāka izpildījuma nodrošināšanai. Turpmāk jaunie plug-in hibrīdmodeļi tiks apzīmēti ar TFSI e zīmi: Q5 TFSI e, A6 TFSI e, A7 Sportback TFSI e un A8 TFSI e. Savukārt e-tron zīmols nākotnē tiks ekskluzīvi rezervēts elektropiedziņas automobiļiem.
Daudzpusīgas piedziņas koncepts
Plug-in hibrīdmodeļu tikai elektropiedziņas iespējamais nobraukums katram modelim WLTP testa ciklā pārsniegs 40 kilometrus. Hibrīda piedziņas koncepts ir izstrādāts tā, lai autovadītājs ikdienā varētu mērot aptuveni trešo daļu ceļa, izmantojot tikai elektropiedziņas režīmu. Visos jaunajos Audi plug-in hibrīdos ir uzstādīts turbouzlādes benzīna dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu, kas darbojas kopā ar transmisijā integrētu elektromotoru. Elektroenerģiju nodrošina litija jonu akumulators, kas novietots zem bagāžas nodalījuma grīdas. Tādējādi elektromotors paātrinājuma brīdī var atbalstīt iekšdedzes dzinēju, kā rezultātā iespējama augsta kustības uzsākšanas veiktspēja un spēcīgs paātrinājums. Augstas efektivitātes un maksimālas rekuperācijas nodrošināšanai piedziņas sistēma līdzinās jaunajam Audi e-tron, kas ir darbināms tikai ar elektrisko motoru. Bremzējot jaunie Audi plug-in hibrīdmodeļi atgūst līdz pat 80 kW enerģijas.
Modeļu Audi A6, A7 un A8 TFSI e litija jonu akumulatoru veido 104 atsevišķas baterijas šūnas, kas ir apvienotas astoņos moduļos. Tas uzglabā 14,1 kWh enerģijas pie 385 V sprieguma. Savukārt Audi Q5 TFSI e litija jonu akumulatoru veido prizmas veida baterijas un tam ir tāda pati ietilpība.
Piedziņas režīmi un kontrole
Plug-in modeļu hibrīda vadība nodrošina maksimālu efektivitāti un autovadītāju ērtībai tā automātiski izvēlas labāko darbības veidu. Standarta darbības ietvaros uzsākšana notiek elektriski EV režīmā, kad iekšdedzes dzinējs tiek ieslēgts atkarībā no situācijas. Plug-in hibrīdmodeļiem ir šādi piedziņas režīmi – EV, Auto un Hold. Auto režīmā tiek izmantota elektromotora un iekšdedzes dzinēja mijiedarbība, nodrošinot maksimāli efektīvu izpildījumu. Savukārt Hold režīmā piedziņas vadība kontrolē piedziņu tā, lai saglabātu akumulatora pašreizējo uzlādes stāvokli, piemēram, lai vēlāk pilsētā pārvietotos tikai elektriskajā režīmā. Autovadītājs var izvēlēties starp komforta, efektivitātes, automātisko un dinamisko piedziņas režīmu, izmantojot Audi drive select, tādējādi ietekmējot piedziņas, balstiekārtas un stūres iestatījumus. Dinamiskajā režīmā elektromotors intensīvāk atbalsta iekšdedzes dzinēju ar elektriskās jaudas palielinājumu boost režīmā, kas nodrošina maksimāli dinamisku vadību.
Ērta uzlāde ar Audi e-tron uzlādes pakalpojumu
Kompaktā uzlādes sistēma ir iekļauta arī jauno Audi plug-in hibrīdu standarta aprīkojumā. Tajā ir iekļauti kabeļi sadzīves un industriālajām ligzdām, kā arī vadības panelis. Kā papildaprīkojumu Audi piedāvā sienas turētāja skavu un mode 3 kabeli publiskām uzlādes stacijām. Uzlādes kontaktligzdā ar 7,2kW jaudu pilns akumulatora uzlādes cikls ilgst divas stundas.
Uzlādes kontrole ar myAudi lietotni
myAudi lietotne ir praktisks automobiļa kontroles rīks. Tā nodrošina Audi connect klāsta pakalpojumus viedtālruņos. Izmantojot lietotni, iespējams attālināti pārbaudīt akumulatora un iespējamā nobraukuma statusu, sākt uzlādes procesu, iestatīt uzlādes taimeri, kā arī apskatīt uzlādes un patēriņa statistiku. Atkarībā no attiecīgā transportlīdzekļa aprīkojuma, izmantojot attālinātu klimata kontroles sistēmu, ir iespējams aktivizēt stūres, sēdekļu, spoguļu, vējstikla un aizmugurējā stikla apsildi, kā arī sēdekļu ventilāciju.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.