Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller
Audi Q7 atjauninājums piedzīvojis ievērojamas vizuālas un tehniskas pārmaiņas. Lielajam SUV tagad ir jaunais Q modeļu saimes dizains, pirmšķirīga dinamika un augsts komforts, kā arī vēl plašāks salons. Tāpat arī HD Matrix LED priekšējās gaismas ar lāzergaismu, daļējā hibrīda tehnoloģija un digitālās vadības koncepts ir tikai daži no veiktajiem uzlabojumiem.
Robusta āriene
Reklāma
Audi Q7 demonstrē SUV raksturīgākos elementus. Tam ir liela astoņstūra formas Singleframe radiatora reste, tādējādi radot vēl jaudīgāku SUV ārējo izskatu. Divdaļīgajām sānu gaisa atverēm ir krietni izteiktāka līnija – tāpat kā sliekšņu zonai, kas paspilgtina lielā SUV klīrensu un tādējādi arī tā spējas bezceļu apstākļos. Priekšējās gaismas, kas papildu aprīkojumā pieejamas HD Matrix LED tehnoloģijā ar Audi lāzergaismu, ar savu kontūru un gaismas "rokrakstu" izceļ šī pilnizmēra modeļa platumu.
Sportisks uz ceļa, jaudīgs bezceļos
Audi ir ievērojami uzlabojis Q7 dinamiku. Papildus optimizētajai visu riteņu stūrēšanai, kas ļauj aizmugurējiem riteņiem pat par pieciem grādiem pagriezties pretējā virzienā, pastāv elektromehāniski aktīvās šķērstabilizācijas sistēmas opcija. Regulējamie stabilizētāji nodrošina gludāku braukšanu nelīdzenu ceļu apstākļos. Pie sportiska braukšanas stila uzsvars tiek likts uz optimālu rites kompensāciju – automobilis spēj izbraukt līkumus pārliecinošāk un drošāk.
Audi Q7 pilsētas satiksmē un asos līkumos ir manevrētspējīgs, precīzs un izveicīgs, savukārt uz lielceļiem tas ir ērts, piedāvājot pirmšķirīgu braukšanas komfortu arī tālākos pārbraucienos – jo sevišķi apvienojumā ar adaptīvo pneimatisko balstiekārtu. Tā nodrošina arī mainīgu klīrensu un sagatavo Q7 ar tā standarta aprīkojumā esošo quattro piedziņu bezceļu apstākļiem. Pneimatiskā balstiekārta standarta aprīkojumā pieejama Q7 septiņvietīgajā versijā.
Daļējā hibrīda tehnoloģija
Visi Audi Q7 dzinēji ir savienoti ar astoņu pārnesumu tiptronic ātrumkārbu un pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Izvēlei būs pieejami divi dīzeļdzinēji. Neilgi pēc nonākšanas tirgū – septembrī – modeļu klāstam pievienosies arī benzīna dzinējs, kam sekos plug-in hibrīda modelis. Standarta daļējā hibrīda tehnoloģijai ir nozīmīga loma šo dzinēju efektivitātē.
Luksusa klases salons
Gan ar piecām, gan septiņām sēdvietām Audi Q7 apvieno prestižu ar praktiskām ikdienas īpašībām. Pateicoties jaunajam dizainam, lielā SUV garums palielinājies par 11 milimetriem, sasniedzot 5,06 metru garumu. Tas ir 1,9 metru plats un 1,7 metru augsts. Audi Q7 pārspēj savus tiešos konkurentus ar interjera garumu, kā arī vietu galvai un elkoņiem gan salona priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu pozīcijas piecu sēdvietu versijas bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 865 līdz 2050 litrus (ar nolaistiem sēdekļiem).
Automobiļa interjers nevainojami saskan ar jauno digitālo vadības konceptu, kas ietver divus lielus skārienjūtīgus ekrānus. Papildu aprīkojumā iespējams pasūtīt apgaismojumu, kas, izceļot automobiļa kontūras, izgaismo interjeru tumsā. Papildaprīkojumā tiek piedāvāta arī četru zonu automātiskā gaisa kondicionēšanas sistēma, funkcija klusai durvju aizvēršanai, Bang & Olufsen 3D Advanced skaņas sistēma un gaisa kvalitātes kontrole ar aromatizētāju un jonizētāju. Klientiem ir iespēja izvēlēties sēdekļus ar neskaitāmām regulēšanas funkcijām, kā arī S modeļa sporta sēdekļus, un abi šie varianti pieejami ar klimata kontroli un masāžas funkciju.
Audi connect un palīgsistēmas
MMI Navigation plus nodrošina augstākā līmeņa savienojamību. Šai sistēmai ir LTE Advanced tehnoloģija, Wi-Fi tīklājs, balss kontroles opcija un citas plašās Audi connect iespējas, kas nodrošina satiksmes informāciju, tiešsaistes navigāciju ar Google Earth un radio. Mākonī bāzētais Amazon balss kontroles pakalpojums Alexa, kas integrēts MMI operētājsistēmā, arī ir jaunums. Tas pats attiecas uz Car-to-X pakalpojumu luksoforu informācijai, kas pakāpeniski tiek ieviests atsevišķās Eiropas pilsētās. Starpsavienojums ar pilsētas infrastruktūru ļauj automobilim caur serveri saņemt informāciju no centrālā luksoforu datora, nodrošinot iespēju autovadītājam izvēlēties ātrumu, lai pielāgotos nākamajam zaļās gaismas posmam. Pilnībā digitālā Audi virtuālā vadītāja informācijas sistēma un papildu aprīkojumā pieejamais head-up displejs veicina prognozējamu un efektīvu braukšanas stilu, kā arī stabilu satiksmes plūsmu.
Atjauninātais Audi Q7 Eiropas un Latvijas tirgū nonāks septembra vidū.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.