Autors: Tince Egle
Avots: Baltijas sporta auto
Porsche turpina pievērst īpašu uzmanību elektromobilitātei, un pēc Panamera sērijas tagad arī Cayenne klāstā jaunais izcilākais modelis ir no elektrotīkla uzlādējams hibrīdautomobilis.
Cayenne Turbo S E-Hybrid un Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé iegūst 500 kW (680 ZS) sistēmas jaudu no četrlitru V8 motora (404 kW/550 ZS) un astoņpakāpju pārnesumkārbā Tiptronic S integrētā elektromotora (100 kW/136 ZS) intelektiskās mijiedarbības. Maksimālais sistēmas griezes moments 900 Nm ir pieejams jau uzreiz aiz tukšgaitas. Abi modeļi no vietas līdz 100 km/h paātrinās 3,8 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 295 km/h. Šis izcilais sniegums atbilst augstam efektivitātes līmenim: Cayenne Turbo S E-Hybrid un Turbo S E-Hybrid Coupé var nobraukt līdz 40 kilometriem bez atgāzu izplūdes. Vidējais patēriņš saskaņā ar NEDC ir 3,7–3,9 l/100 km (degviela) un 18,7–19,6 kWh/100 km (elektriskais).
Reklāma
Līdztekus abiem galvenajiem modeļiem Porsche hibrīdautomobiļu klāsts tagad ietver jauno Cayenne E-Hybrid Coupé ar 340 kW (462 ZS) sistēmas jaudu, 700 Nm griezes momentu un pilnuzlādes nobraukumu līdz 43 kilometriem. Atkal var pasūtīt Cayenne E-Hybrid, kam tagad ir uzstādīts benzīna daļiņu filtrs.
Ātrums līdz 135 km/h tikai ar elektroenerģiju
Tāpat kā visi Porsche no elektrotīkla uzlādējamie hibrīdautomobiļi, Cayenne saimes jaunais izcilākais modelis piedevām ir viens no sportiskākajiem spēkratiem augstākās klases segmentā nevis par spīti hibrīdpiedziņai, bet gan tieši tās dēļ. Cayenne Turbo S E-Hybrid modeļos elektromotors atrodas starp V8 motoru un astoņpakāpju pārnesumkārbu Tiptronic S.
Abi motori ir savstarpēji savienoti ar atdalošo sajūgu, kas atrodas hibrīdmodulī, ko sauc par elektriskā sajūga pievadu (ECA). Braukšanas režīmā E-Power elektromotors var patstāvīgi paātrināt automobili līdz maksimālajam ātrumam 135 km/h. Turklāt to var izmantot, lai papildus palielinātu jaudu citos režīmos. Šos režīmus var izvēlēties, izmantojot standartaprīkojumā iekļauto komplektu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport un Sport Plus). Šo jaudas palielināšanas stratēģiju Porsche ir pārņēmis no sporta superauto 918 Spyder.
Litija jonu akumulators ir uzstādīts zem bagāžas nodalījuma grīdas. Tā ietilpība ir 14,1 kWh. Ar iebūvēto standarta 7,2 kW maiņstrāvas uzlādes ierīci augstsprieguma akumulatoru var pilnīgi uzlādēt 2,4 stundās, izmantojot 400 voltu savienojumu ar 16 ampēru drošinātāju. No parastas 230 voltu un 10 ampēru sadzīves kontaktligzdas uzlādēšana ilgst sešas stundas. Turklāt uzlādēšanu var plānot, izmantojot Porsche komunikācijas pārvaldību (PCM) vai Porsche Connect lietotni (viedtālruņiem un Apple® Watch).
Sasveres stabilizācijas sistēma, pneimatiskā piekare un keramiskās bremzes standartaprīkojumā
Cayenne Turbo S E-Hybrid un Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé rūpnīcā ir uzstādīts plašs standartaprīkojuma klāsts, tostarp elektriskā sasveres stabilizācijas sistēma Porsche dinamiskā šasijas uzraudzība (PDCC), Porsche griezes momenta vektorizēšanas sistēmas Plus (PTV Plus) aizmugures ass diferenciāļa bloķētājs, augstas veiktspējas bremžu sistēma Porsche keramikas kompozītmateriāla bremzes (PCCB), 21 collas Aero dizaina vieglmetāla riteņu diski ar riteņu arku paplašinājumiem virsbūves krāsā, stūres pastiprinātājs Plus un pakotne Sport Chrono. Adaptīvā trīskameru pneimatiskā piekare ar Porsche aktīvo piekares pārvaldību (PASM) nodrošina plašu Porsche raksturīgo kustības dinamikas apjomu un komfortablu braukšanu. Turklāt papildaprīkojumā ir pieejami līdz 22 collu vieglmetāla riteņu diski un aizmugures stūrējamā ass.
Pilnīga savienojamība un gaisa palīgkondicionētājs standartaprīkojumā
Visu Cayenne modeļu standartaprīkojumā ir iekļauta pilnīga savienojamība. Tas ļauj izmantot tiešsaistes navigāciju ar reāllaika ceļu satiksmes informāciju, balss viedvadību tiešsaistē un daudzveidīgus Porsche Connect pakalpojumus, tostarp publisko uzlādes staciju meklēšanu. No jaunā modeļa gada visu Cayenne atvasinājumu papildaprīkojums ietver bezvadu Apple CarPlay®, jaunās USB-C pieslēgvietas un viedtālruņa paliktni ar induktīvās uzlādes funkciju. Visu Porsche hibrīdmodeļu standartaprīkojumā ir gaisa palīgkondicionētājs. To var attāli vadīt tieši no PCM un Porsche Connect lietotnes, un tas ļauj sildīt un dzesēt automobili pat tad, kad aizdedze nav ieslēgta.
Visiem Cayenne modeļiem ir LED priekšējie lukturi, kruīzkontroles sistēma ar ātruma ierobežotāja funkciju, gājēju aizsardzība, kas saņem datus no kameras, un novietošanas stāvvietā palīgsistēma priekšā un aizmugurē ar atpakaļskata kameras sistēmu Cayenne Coupé modelī. Papildaprīkojumā ir ietverti LED priekšējie lukturi ar matricu gaismām, projekcijas displejs, nakts redzamība ar siltuma attēlveidošanas kameru un digitālais palīgpilots Porsche InnoDrive ar adaptīvo kruīzkontroli, kustības joslas ieturēšanas palīgsistēmu, ceļa zīmju pazīšanu, aktīvo vadību kustības joslā, krustojumu palīgsistēmu un avārijas bremzēšanu.
Dubultdebija: V6 un V8 hibrīdautomobiļi Cayenne Coupé
Ar Cayenne Coupé Porsche ir pievienojis sekmīgajai SUV saimei vēl sportiskāku variantu. Kupejai raksturīgās iezīmes ietver asākas līnijas ar oriģinālu jumtu un aizmuguri, adaptīvu aizmugures spoileru, aizmugures solu ar divu atsevišķu sēdekļu īpašībām un divas atšķirīgas jumta konstrukcijas: neveramu stikla panorāmas jumtu standartaprīkojumā un oglekļa šķiedras jumtu papildaprīkojumā. Tāpat kā SUV, arī SUV kupeja tagad ir pieejama divās dažādās hibrīdversijās: apvienojumā ar četrlitru V8 divturbīnu motoru un ar trīslitru V6 motoru ar turbokompresoru. Jaunajai Cayenne E-Hybrid Coupé ir 340 kW (462 ZS) sistēmas jauda un 700 Nm sistēmas griezes moments. Kopā ar standartaprīkojuma Sport Chrono pakotni tā sprintu no vietas līdz 100 km/h veic 5,1 sekundē
(5,0 sekundēs ar vieglajām sporta pakotnēm) un sasniedz maksimālo ātrumu 253 km/h. Saskaņā ar Eiropas Jauno braukšanas ciklu (NEDC) vidējais patēriņš ir 3,1–3,2 l/100 km (degviela) un 17,7–18,7 kWh/100 km (elektriskais). Pilnuzlādes nobraukums tikai ar elektroenerģiju ir līdz 43 kilometriem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.