Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Jāteic, ka pirms gadiem 7-10 gadiem japāņu auto zīmoli manā interešu zonā vienkārši neeksistēja, taču, tā kā tūrisma biznesā vairāki vadošie uzņēmumu vadītāji brauc tieši ar Lexus zīmola automašīnām, tad, biznesa vadīts, es savu ceļojumu programmās sāku iekļaut arī Lexus automobiļus.
Sākuma posmā es biju ļoti skeptisks, jo, patriotisku jūtu vadīts, priekšroku vienmēr devu vācu un Eiropas auto zīmoliem. Taču aizvien vairāk iepazīstot Lexus, mans kategoriskais noliegums sāka izplēnēt. Pēdējos trīs gadus cenšos sameklēt vismaz vienu Lexus zīmola auto īpašnieku, kurš pamatoti sūdzētos par savu automobili. Neesmu tādu atradis! Personīgi man lielos vilcienos Lexus automobiļos patīk gandrīz viss, bet pietrūkst ''sport+'' pogas, lai es no krustojuma varu "iekabināt" vismaz 2.0 litru BMW zīmola spēkratam.
Reklāma
Jaunais jeb atjauninātais Lexus RX 450HL no iepriekšējā atšķiras ar dažām nebūtiskām dizaina detalām, kuras tā īsti pamanīs tikai Lexus zīmola auto pazinējs. Jāatzīst, ka Lexus RX450HL dizains nav konservatīvs, bet gan izaicinoši agresīvs. Tāpēc dažiem cilvēkiem tas patīk, bet citus - kaitina. Man patīk, ka arī es, sēžot dziļā auto krēslā, pēc silueta varu atpazīt Lexus RX450HL. Lexus modeļa īstie konkurenti ir Mercedes-Benz GLE, Audi Q7, BMW X7 un Range Rover Velar.
50 bildes skatiet šeit
Piecas atziņas par jauno Lexus RX 450HL
1) Mans īsts pārsteigums bija lukturu gaismas: braucu pa tumsu ar tālajām gaismām pa samērā intensīvas satiksmes ceļu starp Tīnūžiem un Rīgu, nepārslēdzot uz tuvajām gaismām. Gaidīju, ka kaut viens auto no vismaz 50 pretīm braucošajiem man uzmidžinās, taču nekā... ''Matrix-LED'' lukturi jau pāris gadus ļoti daudziem premium klases zīmoliem ir ierasta lieta, bet japāņu autozīmols Lexus ar ''BladeScan'' tehnoloģiju ir pakāpies vēl augstāk kā konkurenti. Ar speciālu spoguļa tehnoloģiju, kas rotē ar 6000 apgriezieniem minūtē, tā gaismas kūli sadala dažādās spožuma intensitātēs. Ceļa tumšākās vietas izgaismo vairāk, bet, piemēram, pretī braucošos spēkratus vai atstarojošas ceļa zīmes apstaro ar mazāku gaismas intensitāti. Tā kā tas viss notiek kustībā, tad japāņu precizitāte ir pārsteidzoša, jo tik tiešām - viss ceļš izgaismots ar tālajiem uguņiem kā dienā, bet neviens priekšā braucošais šoferis neiebilst. Visa ceļojuma laikā tikai kādu 2-3 automašīnu vadītāji "uzmirkšķināja", no vismaz 500 metru attāluma.
2) Liels kompliments ir jāsaka par Mark Levinson audio sistēmu, kas liek aizkavēties automašīnā ilgāk nekā plānots, jo pēkšņi radio skan ''dance monkey''. Lai gan Mark Levinson audio sistēma ir iebūvēta arī citos Lexus dārgākos modeļos, taču tik izcils skanējums ir saklausīts tikai RX450HL. Tas var būt saistīts ar salona lielumu, ģeometriju un klusumu, bet skan tiešām izcili un to atzina arī cilvēki ar muzikālo izglītību.
3) Īsti nevaru atrast argumentus, lai attaisnotu septiņvietīgā apvidus spēkrata iegādi ikdienas lietošanai, jo tad daudz komfortablāks variants ir mikroautobuss. Taču sēdvietu izvietojums 2+2+2, kur pēdējās divas vietas var pārvērsties arī bagāžnieka grīdā, ir optimālākais variants kāds ir pieredzēts manos ceļojumos. Cenšos atcerēties tos gadījumus, kad manā automašīnā ir izmantotas visas piecas vietas... Vismaz 50% gadījumu es braucu viens, 40% braucu divatā, 9% trijatā vai četratā, bet reto reizi šoferis + 4 pasažieri. Atšķirībā no 7-vietīgā auto, pēdējās divas mikro sēdvietas, kuras tā īsti var izmantot tikai bērni, nav fiziski norobežotas no kopējā auto salona ar otrās rindas trīs vietu sēdekļa sienu. Kombinācijā 2+2+2 pa vidu spēkratam visa auto salona garumā ir brīva pārvietošanās iespēja. Variantā 2+3+2 bērniem aizmugurējā sēdekļu rindā ir jājūtas teju kā dzīvniekiem krātiņā un tas, manuprāt, nedrīkst būt akceptējami! Lieliska ir situācija, kad jaunā ģimene ar 2 maziem bērniem dodas nelielā nedēļas ceļojumā un paņem līdzi vecvecākus, jo otrās rindas sēdvietas komforta ziņā ir tikpat izcilas kā priekšā sēdošajiem.
4) Kas man nepatika? Oficiālajos tehniskajos rādītājos ir rakstīts, ka ar šo 313 zirgspēku spēkratu var braukt ar vidēji 5,8 litriem (Super) degvielas uz 100 km. Taču man apmēram 500 km garā ceļojumā izdevās tikt pie atzīmes - 9 litri uz 100 km. Taču ikdienas režīmā ir jārēķinās ar 9,5 litriem uz 100 km. Arī apgriešanās rādiuss varētu būt mazāks, jo dažās šaurās ielās bija jāveic papildus manevri, kur ar citu zīmolu automobiļiem līdzīgos gabarītos var viegli apgriezties. Mani īsti neapmierina arī Lexus pulkstenis, kas atrodas centrā, jo tas ir tik stilizēts, ka vienmēr ir mazliet jāiespringst pareiza laika nolasīšanai. Varētu būt vienkāršāks un vieglāk nolasāms.
5) No ceļošanas viedokļa var uzlielīt sēdekļu komfortu gan pirmajā, gan otrajā rindā. Arī gara auguma cilvēki var ērti sēdēt otrajā sēdekļu rindā. No sīkām lietām man patika, ka, piemēram, durvju kabatu ar vienu klikšķi var padarīt platāku un roka nav jāskrāpē gar plastmasas malām, kad gribi izvilt kādu lielāku mantu. Man patīk, ka Lexus RX450HL ir atradis iespēju mobilajam telefonam nodrošināt ērtu pozīcijas vietu vertikālā veidā. Man patīk, ka visiem maniem līdzbraucējiem auto ir labi iepaticies un dažam tas ir kļuvis par tālākas vai tuvākas nākotnes sapni! Arī es vairs neizslēdzu iespēju, ka kādreiz manā ikdienas rīcībā būs Lexus zīmola automobilis!
Oficiālie tehniskie dati:
V6 benzīna 3456 ccm motors ar diviem elektromotoriem
kopējā jauda ir 313 zirgspēki
paātrinājums līdz 100 km/h ir 8,0 sekunžu ietvaros
maksimālais ātrums 200 km/h, bet septiņvietīgam modelim ir 180 km/h
vidējais degvielas patēriņš 5,8 – 5,9 l Super/100 km
degvielas tvertne 65 litri
izmeši 132 – 134 g CO2/km
bagāžnieks no 211 līdz 652 litriem
svars 2,2 tonnas
izmēri G5000xP1895xA1700 mm
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.