Jaunais BMW R 1200 GS Adventure
Jaunais BMW R 1200 GS Adventure atver jaunu nodaļu boksermotoru modeļu stāstā, kas sākās pirms vairāk nekā 30 gadiem. Kopš modeļa debijas 2005. gadā, BMW Motorrad, pasaulē veiksmīgākais lielas kubatūras enduro ceļojumu motociklu ražotājs, to ir padarījis par absolūti labāko garo distanču mašīnu. Tas nogādā ceļotājus uz pasaules attālākajiem nostūriem un apņēmīgi turpina ceļu pat tad, kad citi jau sen ir padevušies un griezušies apkārt.
Reklāma
Jaunais BMW R 1200 GS Adventure kā perfekts ekspedīciju un supergaro braucienu kompanjons
Jaunais R 1200 GS Adventure turpina tradīciju, par pamatu ņemot R 1200 GS dinamiku, ekselentās ceļojumu un bezceļa spējas, un piedāvā pilnīgu risinājumu pasaules apceļotājiem, enduro piedzīvojumu faniem un tūrisma braucējiem, kas spēj novērtēt bezceļu.
Jaunajam R 1200 GS Adventure ir uzstādīts tas pats gaisa/šķidruma dzeses motors, kas pazīstams no R 1200 GS, – ar 1170 cm3 darba tilpumu un 92 kW (125 ZS) jaudu pie 7750 apgriezieniem. Pērn ieviestā jaunā R 1200 GS vajadzībām izstrādātā dzinēja īpašā iezīme ir tā sauktā precīzā dzesēšanas sistēma, kas izmanto ūdeni, nevis eļļu. Jauna ir arī ieplūdes un izplūdes sistēma ar vertikālu gāzu plūsmu, kā arī sešpakāpju pārnesumkārba, kas integrēta motora blokā, un sajūgs eļļas vannā. Pirmo reizi BMW sērijveida boksera motociklu vēsturē apkopi neprasošā piedziņas vārpsta ir uzstādīta kreisajā pusē. Ar nolūku atvieglot R 1200 Adventure vadīšanu, īpaši bezceļa apstākļos, spararata masa palielināta par 950 gramiem, un ir uzstādīts papildus vibrāciju slāpētājs.
Konstruēts un aprīkots, lai sniegtu īpašas pasaules apceļošanas iespējas
Lielo enduro ceļojumu motociklu vidū BMW GS Adventure ir īsta ikona un pasaules apceļotāju un tālo distanču braucēju pirmā izvēle, pat ja braukšana paredzēta planētas attālākajos reģionos. Vienalga, vai runa ir par asfaltētām šosejām, grants ceļiem vai bezceļa posmiem, lielais GS Adventure garantē braucēju drošu nokļūšanu galamērķī.
Šis fakts BMW Motorrad kalpoja gan par izaicinājumu, gan par iedvesmu radīt motociklu, kas būtu vēl labāks ikvienā aspektā. Tāpat kā R 1200 GS, arī Adventure ir uzbūvēts ap robustu, pret vērpi noturīgu telpisko cauruļu rāmi. Taču tam ir lielāka 30 litru degvielas tvertne (par 10 litriem ietilpīgāka nekā R 1200 GS), kas nodrošina lielāku nobraukumu ar vienu uzpildi, un bāka ir izgatavota no svaru taupoša alumīnija. Jau standartā R 1200 GS Adventure ir aprīkots ar ABS, automātisko stabilitātes kontroli (ASC), un tam ir divi braukšanas režīmi – Rain un Road, kas ļauj motociklu piemērot vairumam braukšanas apstākļu. Tas būtiski paplašina motocikla izmantošanas iespējas, vienlaikus garantējot nozīmīgu drošības rezervi, īpaši uz slidena ceļa.
Papildaprīkojums Pro paver iespēju pievienot vēl trīs braukšanas režīmus, kas kopā ar Enduro ABS un Enduro ASC vēl pilnīgāk izvērš Adventure bezceļa potenciālu. Trīs papildrežīmi – Dynamic, Enduro un Enduro Pro (pēdējais aktivizējams ar īpaša spraudņa palīdzību) – ļauj iestatīt ABS, ASC un, ja tā uzstādīta, arī daļēji aktīvo piekari Dynamic ESA (elektroniskā piekares regulēšana), piemērojot motociklu noteiktiem bezceļa apstākļiem.
Kopā ar virsbūves paneļiem, kas rada vēl vīrišķīgāku dizaina raksturu, jaunā R 1200 GS Adventure pasaules apceļošanas spējas un bezceļa ekspertīzi vairo jauni šasijas regulējumi ar 20 mm garākiem piekares gājieniem, palielināts klīrenss un jauna aizmugures piekares sviras ģeometrija labākai vadāmībai. Lielāks vējstikls ar parocīgu rokratu regulēšanai, papildu gaisa deflektori, kā arī roku sargi būtiski uzlabo aizsardzību no vēja un nokrišņiem. Plati enduro kāpšļi, regulējamas, pastiprinātas ātrumpārslēga un bremžu sviras, kā arī pilnīgi pārveidota virsbūve ir akcenti, kas uzsver – jaunais R 1200 GS Adventure ir gatavs jauniem piedzīvojumiem.
Jaunais BMW R 1200 GS Adventure īsā pārskatā:
· motocikls izstrādāts uz R 1200 GS bāzes, tam ir enerģisks boksermotors un sportiska šasija, bet tagad arī lielāks bezceļa braukšanas potenciāls un piemērotība ļoti tāliem braucieniem;
· spararats ar palielinātu masu un vibrācijas slāpētāji motora darbību un motocikla vadīšanu padara vēl vieglāku un izlīdzinātāku;
· salīdzinājumā ar R 1200 GS piekares gājieni priekšā un aizmugurē palielināti par 20 mm;
· klīrenss ir par 10 mm lielāks nekā iepriekšējās paaudzes modelim;
· pārveidota aizmugures piekares sviras ģeometrija labākai vadāmībai;
· pilnīgi jauni virsbūves paneļi, vēl robustāks un vīrišķīgāks GS Adventure dizains;
· 30 litru degvielas tvertne un līdzīgs nobraukums ar vienu uzpildi kā priekšgājējam;
· ABS, ASC un divi braukšanas režīmi standarta aprīkojumā;
· trīs papildu braukšanas režīmi kā papildaprīkojuma daļa;
· daļēji aktīvā piekare Dynamic ESA kā papildaprīkojums;
· komfortablāks, slīpumā regulējams sēdeklis;
· liels, regulējams vējstikls un gaisa deflektori;
· plati enduro kāpšļi;
· regulējams, pastiprināts ātrumpārslēgs un aizmugures bremžu svira;
· robusts motora un bākas aizsargs;
· plašs papildaprīkojuma un aksesuāru klāsts.
Latvijas tirgū šis modelis būs pieejams no 2014. gada pavasara.
Vairāk attēlu: šeit.