Krīzes situācijās bosam ir jāpiemīt četrām svarīgām īpašībām

1995.gadā ASV psihologs un zinātnisko rakstu publicists Daniels Golemans ir izdevis ļoti labi biznesa pasaulē lasītu grāmatu ''Emotional Intelligence'', kura ar spēcīgiem faktiem pierāda, ka vadītāja emocionāla inteliģence bieži vien ir panākumu atslēga uzņēmumam krīzes situācijās. Viņš definē labam uzņēmuma vadītājam 4 svarīgas īpašības:

Pašapziņa. Dusmas, bailes vai rūpes ir stipras cilvēka sajūtas, kas var pārņem vadītāju un tādā veida iznīcināt racionālu rīcību. Ja vadītājs atpazīst savas emocijas un prot ar tām apieties, tad pēc Daniela Golemana atziņas – ''zināšanas ir vara''. Vadītājs, kurš pareizi atpazīst un sakārto emocionālo fonu, spēj krīzes situācijās būt labs balsts darbiniekiem, lai krīzes situāciju vēl vairāk nedramatizētu un nepadziļinātu.  

Paškontrole. Cilvēka smadzenēs nepārtraukti cīnās divi centri par virsvadību: amigdala un korteks. Pirmais smadzeņu centrs ir atbildīgs par instinktīvu reakciju – bēgšanu vai cīņu. Tiek uzskatīts, ka amigdala piedalās atmiņas procesos, lēmumu pieņemšanā, emociju veidošanā, kā arī tā tiek pieskaitīta pie limbiskās sistēmas. Korteks ir loģiski domājoša daļa, ko cilvēks var arī trenēt. Līdzīgi kā plaušas un sirds tiek trenēta ar skriešanu, bet korteks tiek trenēts ar meditāciju un elpošanas vingrinājumiem. Tas ļauj vadītājam krīzes situācijās izvairīties no amigdala virsvadības, bet gan saglabāt  skaidru prātu un pieņemt pragmatiskus lēmumus.

Sociālā pašapziņa. Jo augstāk savā karjeras posmā vadītājs atrodas, jo vairāk viņā rodas vakuma sajūta. Tāpēc vadītājam darbinieki un klienti ir jāsatiek ar lielāku empātiju, kas ir spēja ne tikai atklāt, ko citi jūt, bet arī pašam izjust šīs emocijas. Tikai tas vadītājs, kurš pareizi izprot savu darbinieku bailes un vajadzības, spēj adekvāti noreaģēt uz sociālajiem procesiem uzņēmumā. Tas palīdz uzņēmumam vieglāk risināt konflikta situācijas ar atsevišķu darbinieku atlaišanu vai virsstundām.

Attiecību menedžments. Vadītājs krīzes situācijās pieņem rīcības lēmumu attiecībā uz darbiniekiem – draudzīgums ar nolūku, inspirācija, konflikts vai komandas darbs, bet mērķis tam visam ir viens, proti, visus virzīt uz vienotu mērķi. Tikai tas vadītājs, kurš prot izmantot visus četrus instrumentus kombinācijā, var visefektīvāk risināt krīzes situācijas uzņēmumā. 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Jēkaba Strazdiņa virtuālā izstāde Cēsīs Cēsu Kultūras un Tūrisma centrs
Digitalizēta Jēkaba Strazdiņa izstāde “Darbi un kolekcija”. Laikā, kad muzeji un izstādes ir slēgtas, šis ir nozīmīgs solis ceļā uz satikšanos | Skatīt vairāk
Latvija

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2021 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2021 1st-studio.com

 
Total Timed::0.16890001sec.