Kā sākt rūdīties ūdenī ziemas spelgonī?

Ziemā peldēties āliņģī vai atklātā ūdenī – ne visiem pietiktu dūšas šādam pasākumam, taču Latvijā ir vairāki simti ziemas peldētāju, sauktu par roņiem, kuri apvienojušies klubos – lai būtu ne tikai interesantāk, bet arī drošāk. Vienu no senākajiem un tradīcijām bagātākajiem ziemas peldēšanas klubiem "Jelgavas roņi" jau daudzus gadus vada aktīvs ziemas peldētājs Aleksandrs Jakovļevs.

Veselīgs dzīvesveids vai sacensības

Aleksandrs ar ziemas peldēšanos nodarbojas kopš 1996. gada, kad draugi viņu uzaicināja klubā, bet draudzība ar aukstu ūdeni ir daudz senāka – mamma jau vairāk nekā 30 gadus katru rītu un vakaru laistās ar aukstu ūdeni, un abi ar māsu dabūjuši kontrastdušu izbaudīt jau bērni būdami.  Arī Aleksandra sievai un bērniem patīk nodarbes aukstā ūdenī. Jelgavas klubā ir 50 roņi, visi kā viena liela ģimene ar savām tradīcijām, puse biedru peld uz rezultātu, otra puse – veselīgam dzīvesveidam. Ziemas peldētājiem notiek daudz dažādu pasākumu. Jaunās sezonas pirmās ziemas peldētāju sacensības – ikgadējais "Jelgavas roņu kauss" – pērn pirmo reizi bija arī pasaules kausa "Winter Swimming World Cup" posms. Visas sezonas laikā plānoti arī dažādi citi atraktīvi roņu pasākumi, ko organizē ziemas peldētāju klubi Latvijā, pulcējot arī roņus, kuri ziemā peld tikai pašu priekam un veselībai, ne uz rezultātu.

Ja ir interese, ar ko sākt?

Aleksandrs iesaka pirms ziemas peldes uzsākšanas vispirms pakonsultēties ar ģimenes ārstu, lai nenodarītu lielu kaitējumu savai veselībai, kā arī apzināt citu roņu pieredzi – kā un ko labāk darīt. Ziemas peldēšanās ir norūdīšanās augstākā pakāpe, bet, lai to sasniegtu vai tai tuvotos, roņi iesaka ūdens procedūras veikt katru dienu. Sadraudzēties ar auksto ūdeni var visdažādākajos veidos – norīvējoties ar mitru dvieli, ejot vēsā vai kontrastdušā, staigājot pa rasu un sniegu. Nākamais solis ir ielēkt āliņģī vai dīķī pēc pirts. Galvenais ir regularitāte, pakāpeniskums un vēlme to darīt savas veselības labad.

Arī zinātniski pierādīts, ka organisma regulāra norūdīšana ir ļoti svarīga cilvēka veselības nostiprināšanai – peldes ziemā reizi vai divas nedēļā palielina spēju pretoties vīrusu un saaukstēšanās slimībām, nostiprinot imūnsistēmu.

Aleksandrs Jakovļevs ir pārliecināts, ka ikvienam būtu jānodarbojas ar ziemas peldēšanu, jo tā uzlabo veselību un garastāvokli.

Ieteikumi tiem, kas saņēmušies baudīt ziemas peldēšanu:

  • Pirms peldēšanas ir nepieciešama iesildoša fiziska slodze, lai ķermenis būtu gatavs aukstajam ūdenim.

  • Lai saglabātu ķermeņa siltumu, kas peldot aizplūst caur galvu, ir jāvelk cepure.

  • Ūdenī jāiet lēnām, lai ķermenis spēj pielāgoties aukstumam un lai izvairītos no elpas trūkuma.

  • Pēc peldes jāvelk sauss un silts apģērbs, apavi un cimdi, kā arī ieteicams dzert karstu tēju vai sulu. Aleksandra recepte – tēja ar medu un ingveru.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.05.2019 - 28.05.2019 Valmieras atbrīvošanas simtgades pasākumi Valmieras Tūrisma informācijas centrs
No 23.līdz 27.maijam Valmierā ar dažādiem atceres pasākumiem tiks atzīmēta pilsētas atbrīvošanas no lieliniekiem 100.gadadiena un godināta Cēsu | Skatīt vairāk
Latvija
Pasākumi Valmierā maijā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Maijā aicinām baudīt festivālu "Kino Pedālis", kā arī citus koncertus, izziņas un sporta pasākumus Valmieras pusē! | Skatīt vairāk
Neaizsniedzamā Kalabrija Valsts svētkos FlyMeAway
Uz Kalabriju brauc dramatisku skatu un brīnišķīgu, baltām smiltīm klātu pludmaļu cienītāji, mierīgas atpūtas tīkotāji un senās Itālijas | Skatīt vairāk
no 399 EUR
Izlaiduma kleitu izpārdošana LaVita
Tikai vienu dienu Kalnciema ielas tirdziņā skaistākās LaVita izlaiduma kleitas vienā eksemplārā. Piesaki savu izmēru, mēs pārbaudīsim vai ir | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.39778495sec.