Autors: Līga Kaliksone
Avots: Urlaub.de
Tikai ar „vēsu galvu” autovadītāji bīstamās situācijās ir spējīgi reaģēt pietiekami ātri un precīzi. Temperatūra automašīnā, kas sasniedz 35 grādus pēc Celsija, vadītāja reaģēšanas laiku 90 minūtes ilgā braucienā var pasliktināt jau par 65%. Turpretī pareizi klimatizētā automobilī uztveršanas, koordinācijas, reakcijas un koncentrācijas spējas, neskatoties uz augstu ārējo temperatūru vasaras mēnešos, saglabājas normas robežās. It sevišķi, ja ceļojumā ar auto dosieties uz dievidvalstīm, auto klimata kontrole nāks tikai par labu. Tomēr tās lietošanā būtu jāievēro daži svarīgi noteikumi, lai sasniegtu labākos dzesēšanas sistēmas rezultātus.
Pirms brauciena uzsākšanas, automašīna labi jāizvēdina, it sevišķi tad, ja auto ilgāku laiku atradies tiešo saules staru iedarbībā, tādejādi tam uzkarstot.
Vispārējo gaisa plūsmu, pēc iespējas, vislabāk noregulēt tā, lai vēsais gaiss nepūš tieši sejā, bet uz ar apģērbu aizsargātām ķermeņa daļām. Iemesls: vasaras laikā nepieciešama 15 grādus vēsa gaisa temperatūra, lai uzturētu mediķu ietikto 22-25 grādu temperatūru. Ja šis vēsais gaiss pūš tieši uz ādas, Jūs riskējat ar saaukstēšanos vai muskuļu sāpēm.
Pie nedaudz atvērta loga un pilnas gaisa plūsmas caur klimatisko kontroli, siltais gaiss var viegli izkliedēties automašīnas salonā. Pēc tam gan vadītājam labāk pilnībā aizvērt logus un ieslēgt gaisa plūsmas regulatoru tā, lai gaiss tiktu izkliedēts pa visu salonu, tādējādi sākotnēji aizkavējot siltā gaisa tūlītēju atdzišanu. Pēc dažām minūtēm gan vēlams ieslēgt svaigā gaisa padevi.
Vasaras mēnešos ieteicamā temperatūra automašīnas salonā ir ap 25 grādiem pēc Celsija. Jo mazāka temperatūras atšķirība starp salona un āra temperatūru, jo mazāka slodze tiek izdarīta uz sirdi un asinsriti, kā arī tiek samazināti saaukstēšanās draudi.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.