Autors: Justīne Veinberga
Avots: BalticTravelnews.com
No 2012. gada 12. septembra Travelnews.lv veido rakstu sēriju ar ieskatu tūrisma nozares populārākajās profesijās. Katru nedēļu pievērsīsimies vienai profesijai. Šonedēļ turpinām ar istabenēm, kuru pienākumi reizēm nebūt nav medus maize, tomēr to bieži attaisno labi ienākumi. Savu skatījumu izsaka Kitija Vītoliņa, viesu uzņemšanas dienesta vadītāja Promenade Hotel Liepājā.
Travelnews.lv: Kādas ir nozīmīgākās un neatņemamas rakstura īpašības un prasmes, bez kurām istabene nav iedomājama?
Reklāma
Kitija Vītoliņa: Laipnība, atsaucība, pieklājība, zināšanas, kārtības un iekšējo noteikumu ievērošana. Istabas meitenēm jārēķinās ar fizisku slodzi.
Travelnews.lv: Jūsuprāt istabenes vecumam un dzimumam ir nozīme?
Kitija Vītoliņa: Nedomāju, ka tam būtu nozīme. Mūsu kolektīva vecums ir no 20 līdz 55 gadiem, galvenais, lai ir pareizā attieksme un zināšanas.
Travelnews.lv: Istabene - darba ikdienas plusi un mīnusi...
Kitija Vītoliņa: Pluss noteikti ir saskarsme ar cilvēkiem. Katrs no mūsu darbiniekiem zina savus pienākumus un vadība rūpējas par to, lai būtu ērti darīt ikdienas darbus katrā no amatiem, līdz ar to mīnusi nerodas.
Travelnews.lv: Cik ilgs laiks vidēji paiet līdz istabene kļūst par labu, profesionālu amata meistaru?
Kitija Vītoliņa: Istabenēm tas notiek ļoti ātri. Apmācības laikā vērojam, cik ātri un labi tiek pildīti uzdotie uzdevumi. Izvērtējam, vai būs piemērots mūsu viesnīcai. Protams, perfekta profesionālā prasme ir mērāma gados.
Travelnews.lv: Kā ar valodas obligātajām zināšanām, meklējot darba iespējas pie Jums?
Kitija Vītoliņa: Obligātas ir angļu valodas zināšanas, pārējās valodu zināšanas tiek uzskatītas par priekšrocību un lielu plusu.
Travelnews.lv: Kā jārīkojas istabenei, ja uzkopšanu traucē kādas lietas, kas to traucē izdarīt? Teorētiski aiztikt lietas nedrīkst, bet jāuzkopj ir. Kāds tad kompromiss starp pārkāpumu un pienākumu?
Kitija Vītoliņa: Noteikti konsultējamies ar viesi, istabas meitenes vienmēr pārliecinās, ko drīkst un ko nedrīkst darīt uzkopšanas laikā.
Travelnews.lv: Kā istabene nosaka, ka atstātā nauda numurā ir dzeramnauda vai nav?
Kitija Vītoliņa: Viesi parūpējas, lai dzeramnauda būtu redzamā vietā. Parasti uz galda vai gultas, ir gadījumi, kad uz grīdas virs salvetes. Bieži viesi iedod paši, vai atstāj administrācijā ar piebildi, lai nodod istabas meitenēm.
Travelnews.lv: Kas ir dīvainākie lūgumi, ko istabenēm klienti mēdz prasīt?
Kitija Vītoliņa: Tādu lūgumu nav, viss, ko viesi parasti lūdz ir par un ap uzkopšanas darbiem, kas mūsu meitenēm ir ikdiena.
Travelnews.lv: Kur ir robeža starp numurā atrodamajām vienreizlietojamām lietām, ko var paņemt arī līdzi, un kad jau tas kļūst par zādzību?
Kitija Vītoliņa: Ar vienreizlietojamo lietu paņemšanu līdzi mēs rēķināmies, un nekad tā netiek uzskatīts par zādzību.
Travelnews.lv: Par kādiem pārkāpumiem darbiniekiem ir jāziņo, ja ko aizdomīgu pamana numurā vai viesnīcas teritorijā?
Kitija Vītoliņa: Jāziņo ir par visu, ko parasti arī istabenes un apsardzes darbinieki dara. Nav tādu pārkāpumu, par kuriem nebūtu jāziņo.
Travelnews.lv: Kādas jautrākās, pozitīvākās, kuriozākās ikdienas situācijas...
Kitija Vītoliņa: Kuriozi un vairāk smaidi ikdienā parādās, ja kāds no viesiem nezina valodu, kādā ar mums sazināties, tad mēģinām ar zīmēm, talkā nāk internets, Tildes vārdnīca un līdzīgi. Beigās visi apmierināti un laimīgi :)
Vairāk informācijas par Promenade Hotel www.promenadehotel.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.