Kas notiek uz valsts robežas, kur kustība pa ceļa labo pusi pāriet kreisajā pusē?

Patiesībā pasaulē ir pārsteidzoši maz sauszemes robežu starp valstīm, kurās pastāv atšķirīgi noteikumi attiecībā uz transporta kustību pa ceļa labo vai kreiso pusi. Pateicoties galvenokārt Britu impērijai, lielākajā daļā pasaules valstu automašīnu (sākotnēji – zirgu vilktu ratu) kustība agrāk noritēja pa ceļa kreiso pusi. Taču pēdējās simtgades laikā liela daļa valstu pārgājušas uz noteikumiem, kas paredz kustību pa labo ceļa pusi. Vairākums valstu, kur pārvietošanās mūsdienās norit pa ceļa kreiso pusi, ir salu valstis (Lielbritānija, Japāna, Austrālija), tādēļ nepastāv ar sauszemes robežu šķērsošanu saistītās problēmas, turklāt galvenie izņēmumi, tostarp valstis Āfrikas dienvidaustrumos, lielākoties izvietotas vienuviet.

Taču pastāv vairākas valstis, kurās pāreja no kustības pa ceļa kreiso uz labo pusi notiek uz sauszemes. Viena no tādām ir Taizeme, taču visās četrās tās kaimiņvalstīs satiksme norit pa ceļa labo pusi. Lielākajā daļā maršrutu, kas ved pāri robežai, Taizemē tiek izmantota visai parasta luksoforu sistēma, ļaujot transportlīdzekļiem samainīties salīdzinoši vienkāršā veidā.

Tomēr dažviet pasaulē šī ceļu satiksmes nianse tiek risināta citādi. Piemēram, uz tiltiem, kas ved no Makao uz Ķīnu, iespējama vienlaidus transporta plūsma. Kā zināms, Makao vairāk kā 400 gadu bija Portugāles kolonija, taču 1999. gadā, kad tā atkal nonāca Ķīnas valdījumā, tā bija pēdējā Eiropas kolonija Āzijā. Līdzīgi kā Honkongā, Makao ceļu satiksmes kustība vēl joprojām notiek pa kreiso pusi, un tas nozīmē, ka ceļotāji starp Makao un citām Ķīnas daļām spiesti izmainīt braukšanas joslas vienas valsts ietvaros. Uz Lotusa tilta starp Makao un Hendžinas salu autovadītājiem Ķīnas pusē nākas izbraukt visai dīvainu, asimetrisku āboliņlapas veida krustojumu, lai samainītos joslām.

Taču par visinteresantāko situāciju, kas rodas, uz valstu robežas izmainoties ceļu satiksmes kustības joslu virzieniem, atzīstams apkalpojošais maršruts starp Lamanša tuneļa sliežu klātnēm, kurš tiek izmantots remontdarbiem un dzelzceļa uzturēšanai, kā arī avārijas situācijās. Šajā tunelī kustības joslas maiņa notiek pašā tā vidū, tādēļ var pieņemt, ka katru "izmainīšanos" tuneļa darbinieki šeit, 70 metrus zem jūras līmeņa, risina mutiska konflikta ceļā...

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Burtnieka Kausa izcīņa Ošu regatē 2024 Valmieras novada Tūrisma pārvalde
29. un 30. jūnijā Burtnieka centra laivu kanālā norisināsies tradicionālā Burtnieka Kausa izcīņa Ošu regatē 2024. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.06.2024 - 03.07.2024 Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” | Skatīt vairāk
"Ragakrasts" holiday houses in Mersrags Tukuma TIC
Well-furnished cottages near the sea with fireplace, sauna in Mersrags. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.06.2024 - 04.07.2024 Nakšņo kultūras tūrisma glempingos Latvijā Kultūras Tūrisms
Apceļo Latviju un nakšņo sešos moderni aprīkotos glempingos vietējās saimniecībās Ozolniekos, Pierīgā, Alsungā, Amatā, Mazsalacā, Koknesē: www | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.18198299sec.