Foto: Baltictravelnews.com
Autors: Juta Šteinerte
Avots: BALTA
„Apzinīgajiem autovadītājiem nav
jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir
pārliecināts Uldis Dzintars, apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa)
tehniskais direktors. Ar mērķi veicināt satiksmes drošību un atbalstīt
godīgākos autovadītājus turpmāk apdrošināšanas sabiedrības BALTA OCTA polises
cenas aprēķinā tiks ņemta vērā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites
punktu sistēma.
Reklāma
Pateicoties veiksmīgai sadarbībai starp valsts institūcijām un privāto
sektoru, piekļuve pārkāpumu uzskaites punktu sistēmai ļāvusi apdrošināšanas
sabiedrībai BALTA izvērtēt, vai un kāda ir saistība starp OCTA apdrošināšanas
atlīdzību apjomu, un lemt par izmaiņām OCTA polišu cenas aprēķinā.
Ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā ir ievērojami palielinājies
– saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības
direkcijas (CSDD) datiem šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo
periodu pērn, ceļu satiksmes negadījumu skaits pieaudzis par 10,5%. Jau 2004.
gadā Latvijā tika ieviesta pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, un statistika
par pēdējo pusgadu liecina – lielākā daļa autovadītāju ir apzinīgi un ikdienā
ievēro ceļu satiksmes noteikumus.
„87% Latvijas autovadītāju, kuri ir veikuši OCTA polises
iegādi, nav reģistrēts neviens
soda punkts, un viņi uzskatāmi par godprātīgiem un apzinīgiem ceļu satiksmes
dalībniekiem, 9% reģistrēti viens vai divi pārkāpumu uzskaites punkti, bet atlikušajiem
4% pārkāpumu skaits ir lielāks. To, vai un kāda ir saistība starp soda punktiem
un iespēju potenciāli iekļūt negadījumā, apliecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA veiktā klientu datu
analīze – autovadītāji, kuriem ir reģistrēti pārkāpumu uzskaites punkti,
negadījumos nokļūst biežāk un arī atlīdzības procentuāli piesaka daudz biežāk,”
situāciju skaidro Uldis Dzintars, norādot, ka satiksmes drošība ir prioritāte
un OCTA polises cenas pieaugums varētu būt papildu motivācija autovadītājiem
ikdienā vairāk domāt par savu braukšanas kultūru, mazāk apdraudot gan sevi, gan
citus satiksmes dalībniekus.
Arī Drošas braukšanas skola norāda, ka autovadītājiem, kuru
krājumā ir liels ceļu satiksmes pārkāpumu punktu skaits, tie visbiežāk ir par
sistemātisku noteikumu pārkāpšanu. „Drošas braukšanas skola jau kopš 2009. gada
nodrošina apmācības autovadītājiem, kuri ir nopelnījuši astoņus pārkāpumu
punktus. Apmācības viņiem ļauj šo skaitu samazināt par diviem punktiem, un šo
iespēju izmanto apmēram 10% no kopējā punktu saņēmēju skaita. BALTA iniciatīva
iekļaut pārkāpumu uzskaites punktus OCTA cenas noteikšanā ir apsveicama, jo tā
noteikti varētu būt papildus motivācija,” norāda Edmunds Ozolnieks, Drošas
braukšanas skolas valdes loceklis.
Apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir pārliecināta, ka pārkāpumu uzskaites
punktu sistēmas iekļaušana OCTA polises cenas aprēķinā ir veids, kā ne tikai
motivēt agresīvākos autovadītājus vairāk domāt par braukšanas kultūru, bet arī
no OCTA polišu svārstībām pasargāt godprātīgākos autovadītājus. „Apzinīgajiem
autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz
ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars. BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks
ņemts vērā autovadītāja uzkrāto pārkāpumu punktu skaits, proti, jo lielāks soda
punktu skaits, jo potenciāli augstāka OCTA polises cena.
Pārkāpumu uzskaites punktu sistēma Latvijā darbojas jau 12 gadus, un tā
nosaka, ka, iegūstot astoņus pārkāpumu punktus, transportlīdzekļa vadītājam ir
pienākums apmeklēt apmācības kursus par drošu transportlīdzekļa vadīšanu un
ceļu satiksmes drošību, savukārt, ja pārkāpumu punktu skaits sasniedzis 12, ir
atkārtoti jānokārto vadīšanas eksāmens.
Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas
balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas
statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir
nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 13 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko
apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas
apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā
un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2014.gadā PZU
GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,95 miljardus eiro. Plašāka
informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.