Foto: Satiksmes ministrija
Autors: Aivis Vincevs
Avots: Satiksmes ministrija
Pirmdien, 21. janvārī, satiksmes ministrs Uldis Augulis tikās ar SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) valdes locekli Andri Linužu, Attīstības un komunikācijas departamenta direktoru Agni Driksnu, Juridiskā departamenta direktori Kristīni Krūmiņu un Finanšu departamenta direktoru Aldi Upenieku, lai pārrunātu 2018. gadā paveiktos darbus Rail Baltica projekta realizēšanā Latvijā, kā arī 2019. gadā plānotos darbus.
Informējot par 2018. gadā paveikto, EDzL pārstāvji akcentēja, ka 2018. gadā ir noslēgts pirmais Rail Baltica projektēšanas līgums par Centrālās daļas 4,4 km projektēšanu un Rail Baltica pieturu starptautiskajā lidostā “Rīga”. Tāpat apstiprinātas Rail Baltica RIX stacijas metu skices un saņemtas būvatļaujas dzelzceļa infrastruktūras izveidei, lai projektēšanu noslēgtu 2019. gadā. Tas nozīmē, ka jau šogad tiks izsludināts minētā posma būvniecības iepirkums. “Starptautiskās lidostas “Rīga” attīstības 6. kārtas ietvaros plānotais pasažieru termināļa publiskās daļas paplašinājums būs integrēts un savienots ar Rail Baltica dzelzceļa staciju, veidojot mūsdienīgu, multimodālu satiksmes centru,” uzsvēra A. Linužs.
Reklāma
2018. gadā pabeigta kultūrvēsturiskā izpēte trasei Latvijā visā 265 km apjomā. Secināts, ka kultūrvēsturiskais mantojums nerada vajadzību mainīt trases novietojumu. Strādājot arheologu, ģeodēzistu un vēsturnieku komandām, kopumā apzinātas 126 potenciālās kultūrvēsturiski nozīmīgās vietas un objekti. Izdarīti vairāk kā 5500 zondējumi, veikta vēsturisko objektu 3D skenēšana un uzmērīšana, piecās upēs notikusi zemūdens objektu apzināšana.
Runājot par 2019. gada plāniem, EDzL informēja, ka 2019. gadā plānots uzsākt projektēšanu Rail Baltica ievadīšanai Rīgas centrā. Projektētāja uzdevums būs ne tikai nodrošināt efektīvāko un ilgtspējīgāko inženiertehnisko risinājumu, bet, cieši sadarboties ar Rīgas pašvaldību, ekspertiem un citu infrastruktūru turētājiem, lai nodrošinātu nepārtrauktu transporta un iedzīvotāju kustību un drošību būvniecības laikā, ko paredzēts sākt 2021. gadā. Projektēšanas laikā posmā no Lāčplēša līdz Jelgavas ielai tiks izstrādāta Rail Baltica trases novietošana, dzelzceļa sliežu 1520 mm infrastruktūras pārbūve, estakāžu izveide un uzbēruma norakšana un jauna tilta izbūve.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis piekrita, ka Rail Baltica kā viens no prioritāriem investīciju projektiem ir noteikti iekļaujams Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam un citos nozares politikas plānošanas dokumentos.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.