Ziņas Latvijā

Latvijas iedzīvotāji šovasar dod priekšroku iekšzemes un tuvāko valstu apceļošanai

Ceļotāji arvien vairāk pievērš uzmanību savām patērētāja tiesībām

Samazinoties iedzīvotāju tēriņiem, mazāk naudas tiek atvēlēts arī ceļošanai, taču Latvijas Tūrisma Aģentu Asociācijas (ALTA) pēdējie novērojumi liecina, ka Latvijas iedzīvotāji nebūt nav pilnībā atteikušies no ceļojumiem – tālākus galamērķus šovasar nomainījusi Latvijas, Baltijas un tuvāko Skandināvijas valstu apceļošana.

Lai informētu iedzīvotājus par viņu tiesībām ceļojot, Eiropas Savienības informatīvajā kampaņā par patērētāju tiesībām „Runā Droši! Tās ir Tavas patērētāja tiesības Eiropas Savienībā!” ar šodienu iesaistās arī tūrisma nozare. Latvijas Tūrisma Aģentu Asociācija (ALTA), kurā darbojas Latvijas lielākās tūrisma aģentūras, iesaistoties kampaņā, apņemas aktīvi informēt savus klientus par viņu tiesībām ceļojot.

Ekonomiskā situācija ir atstājusi zināmu ietekmi uz pieprasījumu, krīze ir piespiedusi cilvēkus mainīt savus ieradumus un meklēt iespējas, kā ceļot ekonomiskāk, izvēloties izdevīgākos ceļojumu piedāvājumus un pārdomāti plānojot savu atpūtu. Šobrīd modē atkal atgriežas ceļojumi ar autobusiem, kā arī kompleksie ceļojumi uz tādām zemēm, kā Turcija, Grieķija un Kanāriju salas. Saskaņā ar ALTA biedru veikto aptauju, sezonas sākumā ceļojumu uz tālākām zemēm bija plānojuši 23% aptaujāto (salīdzinājumā ar 40% pērn).

Kampaņas „Runā droši!” pārstāve Sanita Gertmane norāda, ka izvēloties komplekso tūrisma pakalpojumu, ceļotājam jāpievērš uzmanība tam, cik skaidri un detalizēti kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumā ir raksturots pakalpojums, ko patērētājs saņems. Piemēram, ja ekskursija ir ar autobusu, tad būtu jānorāda, kāds komforta līmenis un labierīcības autobusā tiks nodrošinātas, nevis tikai „komfortabls autobuss”. Piemēram, ja patērētājam solīts viesnīcas numurs ar skatu uz jūru, vai par to tiek papildus piemaksāts, tam noteikti ir jāatspoguļojas arī līgumā. Tāpat ir jāpievērš uzmanība, kādi pakalpojumi jau ir iekļauti cenā un kādi papildu maksājumi vēl var būt nepieciešami. „Ja plānotā ekskursija tiek atcelta vai klients nesaņem to viesnīcu, kas paredzēta ceļojumu komplektā, patērētājam un pakalpojuma sniedzēja jāvienojas par veidu, kā šis trūkums tiks atlīdzināts,” norāda S.Gertmane.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad ir saņēmis 25 sūdzības par kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2007. un 2008.gadu, tas ir aptuveni par 30% mazāk.

“Pirmkārt, jau tas skaidrojams ar nozares aktivitātes kritumu, līdz ar to ievērojami mazāk iedzīvotāju šādus pakalpojumus vispār iegādājas. Jāteic arī, ka sūdzību skaita samazināšanās, iespējams, būtu skaidrojama gan ar to, ka tūrisma pakalpojumu sniedzēji pēdējā laikā vairāk rūpējas par pakalpojuma kvalitāti un klienta komfortu, gan arī to, ka nozarē ir notikusi pašattīrīšanās, izslēdzot nekvalitatīvāku pakalpojumu sniedzējus, kam šajos ekonomiskajos apstākļos ir vēl grūtāk darboties, jo pircēji daudz rūpīgāk izvēlas ceļojumus un to sniedzējus,” norāda PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

ALTA prezidente Kitija Gitendorfa uzsver : „Kampaņas mērķis – izglītot patērētāju – mums, tūrisma kompānijām ir tikpat svarīgs kā pašiem patērētājiem, jo bieži vien ceļotāji nav līdz galam iedziļinājušies savās tiesībās un pienākumos. Abpusēja sapratne mazina spriedzi un tikai padara ceļojumu patīkamāku,” uzskata K.Gitendorfa.

Viņa arī norāda, ka tuvākajā nākotnē īpaša uzmanība būtu jāpievērš tam, kā patērētāju tiesības ievērot on-line portālos, kur informācija ir mainīga un patērētājs bieži vien uzreiz nevar redzēt pakalpojuma gala cenu, jo izreklamētajai pievilcīgajai cenai bieži vien tiek pieskaitīti klāt dažādi slēpti maksājumi, kā, piemēram, apdrošināšana, transakcijas maksa u.tml. „Nesen mums bija tikšanās ar Skandināvijas kolēģiem, un viņi šobrīd novēro pakāpenisku patērētāju atgriešanos tūrisma aģentūrās. Šobrīd, kad pircēji taupa naudu, katrs ceļojums tiek rūpīgi apsvērts un arvien, lielāka nozīme ir arī tūrisma kompānijas reputācijai un sniegtā pakalpojuma kvalitātei,” norāda ALTA prezidente.

Uzzini vairāk par savām patērētāja tiesībām Eiropas Savienībā:

www.pateretajiem.lv

! Patērētājiem noderīga informācija

Konsultācijas par patērētāju tiesību jautājumiem var saņemt:

  • Pa Patērētāju tiesību aizsardzības centra konsultatīvo tālruni – 65452554 vai sūtot oficiālu rakstisku sūdzību PTAC, Kr.Valdemāra iela 157;
  • Kampaņas “Runā droši!” mājas lapā www.pateretajiem.lv;
  • Eiropas Patērētāju informēšanas centrā – info@ecclatvia.lv, tālr. 67388625, Kr.Valdemāra 157, 228. kab.


 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Slēpošanas bāze "Egļukalns" TAKA
Šeit izklaidēties iespējams trīs trasēs: slaloma, ģimenes un kameršļūkšanas (snow-tube). Pēc ziemas priekiem sasildīties aicina omulīga kafejnīca. | Skatīt vairāk
Latvija
Minizoo JuRita TAKA
Šeit iespējams apskatīt, pabarot, paglaudīt alpakas, lamas, ķengurus, kamieli, dambriežus, punduraitas, ēzeļus, poijus, zirgus, trušus un citus | Skatīt vairāk
Muzikālās apvienības „Lola Marsh“ koncerts Valmieras Tūrisma informācijas centrs
8. novembrī plkst. 19:00 koncertzālē „Valmiera“ uzstāsies par Telavivas pop-folk sensāciju dēvētā muzikālā apvienība „Lola Marsh“. | Skatīt vairāk
Ģimenes atpūta Jūrmalā Lielupe by SemaraH Hotels
Atpūta ģimenei: izmitināšana, brokastis, Wellness centra un Kids Club apmeklējums, vakariņas | Skatīt vairāk
107 EUR
Uzņēmumi


Radisson Blu Hotel Latvija
,


TBS
,


Astra Tūre / AvioKases.lv
,


Nikos Travel
,

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.30359793sec.