Autors: visit.jelgava.lv
Avots: visit.jelgava.lv
Līdz pat 2016. gada 30.septembrim piedalies dzelzceļa izaicinājumā un, apmeklējot Jelgavu, izveido unikālu fotokolāžu visos pilsētā un tās apkārtnē esošajos dzelzceļa vēsturiskajos objektos!
Par Zemgales pērli nereti dēvētajā Jelgavā, ko sev tuvu atradīs ikviens ceļotmīlis, - vēstures cienītājus noteikti interesēs gan senā, baroka stilā būvētā Jelgavas pils, kurā atrodas arī Kurzemes hercogu kapenes, gan staltās un majestātiskās baznīcas, savukārt nesteidzīgu pastaigu tīkotājus vilinās zaļie un koptie pilsētas parki. Turklāt Jelgava ir arī viens no vēsturiski nozīmīgākajiem dzelzceļa mezgliem Latvijā, kas piešķir tai vēl savdabīgāku šarmu.
Reklāma
Kas jādara? Lejupielādē aplikāciju "Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad" App Store vai Google Play. Aplikācijā aplūko 155 ar dzelzceļu saistītu objektu atrašanās vietas, iepazīsti šo objektu aprakstu un apskati vēsturiskās fotogrāfijas. Atrodi šos objektus dabā! Esot pie objekta, ar spēles aplikācijas palīdzību nofotografē objektu tādā rakursā, kā tas attēlots aplikācijā esošajā vēsturiskajā bildē (savā bildē vari iekļaut arī sevi un draugus!), rezultātā iegūstot fotokolāžu, kurā daļu veido vēsturiskā bilde, daļu – aplikācijas lietotāja nofotografētā bilde. Krāj punktus un laimē balvas!
Objekti Jelgavas apkārtnē:
Cukurfabrikas pieturas punkts. Pietura atvērta 1928. gadā cukurfabrikas strādnieku vajadzībām. Neskatoties uz to, ka cukura ražotne vairs Jelgavā nepastāv, 2015. gadā te ierīkotas modernas paaugstinātās pasažieru platformas un uzbūvēta jauna biļešu kases ēka.
Lielupes tilts. Pirmais dzelzceļa tilts pār Lielupi tika uzbūvēts 1868. gadā. 20. gadsimta sākumā tam paralēli tika uzbūvēts atsevišķs tilts Ventspils-Maskavas dzelzceļa vajadzībām. Abi tilti tika uzspridzināti 1915. gadā, taču jau kara gados tos atjaunoja. Otrā pasaules kara gados tilti atkal cieta, un pēc kara tie tika atjaunoti jau trīs brauktuvju platumā.
Jelgavas stacijas ēka. Līdz ar Rīgas–Jelgavas dzelzceļa izbūvi 1868. gadā te uzcēla 78 metrus garu un 18 metrus platu ķieģeļu stacijas ēku, kura abos pasaules karos tika nesaudzīgi postīta. Un tomēr tā apskatāma arī šodien savā sākotnējā būvapjomā, neskatoties uz to, ka pazaudējusi teju visus dekorus, kas to rotāja 19. gadsimta beigās.
Pārbrauktuves dežuranta postenis. Pārbrauktuves dežurantu dzelzceļu pirmsākumos dēvēja par barjeras sargu. Viņa pienākumos ietilpa savlaicīga barjeras nolaišana pirms vilciena tuvošanās, nesankcionētas sliežu ceļa šķērsošanas novēršana, kā arī barjeras pacelšana pēc vilciena garām pabraukšanas. Mūsdienās barjeru nolaišanas un pacelšanas process ir pilnībā automatizēts, tomēr sevišķi svarīgas pārbrauktuves joprojām atrodas dežurantu pārraudzībā.
Jelgavas dzelzceļa stacija (skats no Gaisa tilta). Jelgavas dzelzceļa stacija atklāta 1868. gadā kā Rīgas-Jelgavas dzelzceļa galastacija. Tā vairākas reizes paplašināta līdz ar jaunu dzelzceļa līniju izbūvi Mažeiķu, Ventspils, Krustpils un Šauļu virzienā. Tā rezultātā stacijā ir izveidojusies sazarota sliežu ceļu sistēma, kas labi pārskatāma no Lietuvas šosejas viadukta.
Un vēl... Uzrādot spēles aplikāciju, iepazīsti Jelgavas Dzelzceļa muzeja ekspozīciju līdz 30.septembrim bez maksas! Par muzeju uzzini informāciju šeit.
Plašāku informāciju meklē šeit.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.