8 atziņas tūrisma jomā strādājošajiem no «LIAA Tūrisma informatīvās dienas»

16. maijā Aldara muzejā vienkopus satikās gan dažādu Latvijas pilsētu tūrisma centru pārstāvji, gan tūrisma jomas eksperti un citas nozarē strādājošās personas. Vairāku stundu garumā speciālisti dalījās savos ieteikumos tūrisma nozares attīstībai dažādās Latvijas pilsētās, novados, kā arī norādīja uz nepilnībām tajās.

Arī Travelnews.lv redakcija ieradās uz LIAA rīkoto tūrisma informatīvo dienu, lai gūtu zināšanās par tūrisma nozares aktualitātēm un ar tām dalītos ar saviem lasītājiem. Lūk, astoņas apkopotās atziņas, ko iesakām ņemt vērā tūrisma nozarē strādājošajiem.

Svarīgi ir izcelties un atšķirties

Mūsdienu pasaulē informatīvā vide ir pilna ar dažāda satura informāciju. Tāpēc Lelde Ineka Beņķe, LIAA Tūrisma mārketinga nodaļas vecākā eksperte, rosina tūrisma nozarē strādājošos meklēt iespējas, kā izcelties un kļūt pamanāmiem. Viņa uzsver, ka svarīga ir drosme riskēt. Kā piemēru jomas eksperte minēja plakātu Helsinku lidostā, kas vēstīja: „Neviens cilvēks normālā prāta stāvoklī novembrī uz Helsinkiem nebruktu. Izņemot tevi, dumpiniek. Laipni lūgts!". Šis plakāts ne tikai pievērsa ļoti daudzu cilvēku uzmanību, bet pat spēja viņus sajūsmināt un ieinteresēt. Tāpēc ir svarīgi nebaidīties riskēt, meklēt jaunas pieejas un īstenot tās.

Pārdod galamērķi ar tā emocionālo pusi

Cilvēkus vairāk spēj uzrunāt vēstījums, kas aizskar viņus emocionāli, nevis tikai informatīva satura, tā uzsver Beņķe savā prezentācijā. Līdzīgu viedokli pauda arī Jānis Bautra, LIAA Tūrisma departamenta Tūrisma produktu attīstības nodaļas vecākais eksperts, proti, ka, piemēram, vizuālajos materiālos ir jāizceļ tādas detaļas, kas spēs auditoriju piesaistīt emocionāli. Kā piemēru viņš minēja "Visit Scotland" publicētos sporta aktivitāšu vizuālos materiālus. Tajos tika atspoguļotas atlētu emocijas, cīnoties ar šķēršļiem - sportistu emocijas auditoriju uzrunā vairāk, nekā pats notikums.

Viedokļu līderi kā sadarbības partneri

Kā viedokļu līderus Beņķe min mūsdienās tik populāros "youtuberus", slavenāko Instagram profilu lietotājus, blogerus. Jomas eksperte uzsver, ka šādu sabiedrībā zināmu personību iesaiste tūristu piesaistē var nest būtisku rezultātu. Tāpat viņa pauž, ka tūrisma jomā strādājošajiem visieteicamāk ir veidot ilgtermiņa attiecības, proti, kļūstot par galveno zīmola vēstnesi. Vēl kāds ieteikums no LIAA ekspertes - šiem viedokļu līderiem uzticēt uz kādu laiku pārņemt uzņēmuma oficiālo sociālo tīklu kontu, ļaujot šai personai publicēt savus veidotos materiālus par šo uzņēmumu. Viedokļu līderiem jau ir sava auditorija, kurus interesē blogeru ieraksti sociālajos tīklos, līdz ar to, sekotāji var tikt piesaistīti arī kā konkrētā uzņēmuma auditorija.

Video sēriju veidošana

Tūrisma informatīvajā dienā kā pozitīvs piemērs tūristu piesaistē tika minēta arī mājaslapa „Visit Jersey" un tās veidotie videomateriāli. Proti, lai pievērstu potenciālo tūristu uzmanību, tiek izmantoti dažādi video, kas ir līdzīga satura. Piemēram, video sēriju aplūkojams -  vietējo iedzīvotāju stāsti par savu ikdienu un to, kāpēc Džērsijas sala ir lieliska un apmeklēšanas vērta.

Video materiālus papildini ar skaidrojošiem titriem vai aprakstu

Video materiālu papildināšana ar tekstuālu informāciju ir svarīga tos publicējot, piemēram, facebook.com. Tas ir būtiski, jo novērots, ka liela daļa cilvēku nemaz neieslēdz skaņu, skatoties video, līdz ar to video paustā ziņa nesasniedz auditoriju. Video materiālu papildinošs, skaidrojošs teksts ļaus informācijai sasniegt skatītāju.

Ceļojumi personības pilnveidošanai

Novērots, ka arvien populārāki kļūst ceļojumi ar mērķi pilnveidot savu personību. Starp aktuāliem galamērķiem kļūst vietas, kur tiek rīkoti, piemēram, jogas retrīti jeb nometnes. Tas būtu jāņem vērā tūrisma nozarē strādājošajiem, lai ar galamērķi spētu piesaistīt arvien lielāku cilvēku skaitu. Cilvēki mūsdienās no ceļojumiem vairāk vēlas atvest tādas nemateriālas lietas kā pieredzi, nevis, piemēram, suvenīrus.

Vizuālie materiāli ir svarīgāki nekā tekstuāla informācija

Jānis Bautra savā prezentācijā nozares speciālistiem norādīja uz vizuālo materiālo nozīmi pār tekstuālu informāciju. Bautra minēja datus, kas norāda uz to, ka lielāko daļu auditorijas, kuriem adresēta dažāda satura informācija, vairāk piesaista vizuālais materiāls, nevis teksts. Šis apgalvojums apstiprinājās arī veicot klātesošo aptauju. Turklāt, ir pierādīts arī tas, ka cilvēks izvērtē vizuālo materiālo vidēji tikai 0.5 līdz 2 sekundes ilgi. Tas nozīmē, ka šim vizuālajam materiālam ir jābūt skaidri saprotamam, kvalitatīvam un viegli uztveramam.

Tāpat vizuālajam materiālam, noteikti, ir jābūt lietotāja interesēm atbilstošam un pārdomātam. Novērots arī, ka cilvēkus vairāk sāk uzrunāt noskaņu bildes, nevis vienkāršas fotogrāfijas, kur iemūžināts, piemēram, apskates objekts. Kā pozitīvs piemērs, ko min jomas eksperts, ir latviešu radītais projekts "Enter Gauja", kur apvienojas vienota stilistika un tēls, tādējādi radot patīkamu un baudāmu noskaņu.

Tūristu novirzīšana arī uz mazāk zināmām apskates vietām

Ir valstis, kur šobrīd ir novērojama pārāk liela tūristu interese par tur esošajiem apskates objektiem. Tas savukārt sāk nomākt pašas pilsētas, valsts šarmu un var pat sabojāt tūrista ceļojuma prieku. Eksperti iesaka dažādus veidus, kā šo problēmu risināt. To skaitā ir ierosinājums noteikt maksimālo apmeklētāju skaitu uz vienu iedzīvotāju dienā; paplašināt sabiedriskā transporta tarifu zonu, ieviest obligāto biļešu sistēmu arī bezmaksas objektos.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Aviobiļetes - kūrortu galamērķi Estravel Latvia
Aviobiļešu izpārdošana lidojumiem - no Rīgas // Ziemassvētki un Jaunais gads // Īpašās Melnās piektdienas akcijas | Skatīt vairāk
no 199 EUR
Vīzas noformēšana uz Lielbritāniju AL SVETS
Bezmaksas konsultācijas, zvaniet 28454547 | Skatīt vairāk
Retrīta Deluxe kruīzi - pēdējā brīdī! Estravel Latvia
Jaunumus - Retrīta kruīzi ar Crystal Cruises - radīti jūsu labsajūtai un piedzīvojumam. // sākot no 8 naktīm // Īpašais DECEMBRA piedāvājums | Skatīt vairāk
no 2900 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 29.11.2024 Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.91393304sec.