Autors: Toms Kursītis
Avots: Vizulo
Latvijas uzņēmums “Vizulo” izstrādājis un piegādājis LED gaismekļus, kas tiek izmantoti Kuveitā esošās “Motorpilsētas” prestižo Formula 1 un MotoGP sacensību izgaismošanā. 2017. gadā kopumā “Vizulo” ražotā produkcija eksportēta uz 29 valstīm visā pasaulē, bet starp populārākajām bijusi Jaunzēlande, kur kopējais apjoms bijis ap miljons eiro, kam sekoja Izraēla, Francija, Igaunija, Nīderlande un Somija.
2017. gadā attīstībā un izpētē tika ieguldīti 8% no kopējā apgrozījuma. Tāpat pērn tika uzsākta sadarbība ar Latvijas Universitāti, noslēdzot pētniecības līgumu uz trīs gadiem par energoefektīvu LED veidotu industriālu gaismas ķermeņu izstrādi. Šobrīd notiek “Vizulo” ielu un parka jauno gaismekļu dizaina paraugu reģistrācija. Aktuālie modeļi pirmo reizi tiks prezentēti 18. martā Frankfurtē notiekošajā izstādē “Light and Building 2018”.
Reklāma
Uzņēmuma gaismekļi sastopami Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, lidostā “Rīga”, kā arī ļoti iecienītos galamērķos ārvalstīs – Ziemassvētku vecīša pilsētā Rovaniemi, elitārajā Francijas slēpošanas kūrortā Kurševelā.
Jau ziņots, ka LED gaismekļu ražotāja “Vizulo” apgrozījums 2017. gadā bijis 5,6 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, ir pieaudzis vairāk nekā divas reizes, bet uzņēmuma eksporta apjomi veidojuši 85% no apgrozījuma, sasniedzot 4,8 miljonus eiro. Iecavas novadā bāzētajā ražotnē izgatavoti teju uz pusi vairāk gaismekļu nekā pērn – attiecīgi 32,4 tūkstoši un 16,5 tūkstoši 2016. gadā. Uzņēmums 2018. gadā plāno apgrozījumu aptuveni 8 miljonu eiro apmērā. Plānots, ka lielākās eksporta valstis būs Jaunzēlande, Somija, Francija un Izraēla, kur apgrozījuma apjomus prognozē ap vienu miljonu katrā valstī, savukārt Apvienoto Arābu Emirātu tirgū apjoms plānots ap pusmiljonu eiro.
“Pēdējo divu gadu laikā esam būtiski ieguldījuši gan kopējā uzņēmuma attīstībā, gan savas eksportspējas stiprināšanā, kas veiksmīgi rezultējies arī apjoma pieaugšanā. Arī nākotnē plānojam ne tikai stiprināt savas pozīcijas esošajās valstīs, bet arī piedāvāt mūsu ražoto produkciju jaunos reģionos. Lielākais izaicinājums, strādājot ārvalstu tirgū, ir pārliecināt, ka arī Austrumeiropā esoši uzņēmumi spēj piedāvāt augstas kvalitātes un tehnoloģiski attīstītus produktus, tāpēc šajos gados daudz resursu veltījām skaidrojošajā darbā,” uzsver SIA “Vizulo” valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.