Autors: Sintija Dzelme
Avots: Paulig Coffee Latvia
Mežotnes muižas pils ir viens no izcilākajiem klasicisma stila pieminekļiem Latvijā. Pils celta laika posmā no 1798. gada līdz 1802. gadam Šarlotei fon Līvenai, kas bija Krievijas carienes Katrīnas II mazbērnu guvernante. Kaut gan pati pils saimniece pilī paviesojās tikai vienu reizi, to mantoja viņas dēls, kas turpināja pils un tās apkaimes veidošanu.
Projekta realizēšana piedalījās arhitekti Džakomo Kvarengi meta un arhitekta Johana Georga Ādama Berlica.
Reklāma
Otrā pasaules kara laika pils tika daļēji sagrauta. Tikai 1959. gada nogalē tika uzsākti vērienīgi restaurācijas un labiekārtošanas darbi, kas noslēdzās 1989. gadā. Var apgalvot, ka līdz pat mūsdienām ir norisinājušies pils atjaunošanas darbi.
Pili var uzskatīt kā mūsdienīgu ilgtspējības simbolu, kas pie Lielupes krastiem izstaro īpašu auru. Atjaunotajā interjera vēsturiskās vēsmas satiekas ar mūsdienām, veidojot ceļojumu laikā.
Mežotnes pils piesaista tūristus gan no ārzemēm, gan Latvijas. Viesi it īpaši ir iecienījuši pils parku. Tāpat, pils parks piesaista daudzus, tai skaitā pasākumu veidotājus.
Viens no pagājušās vasaras spilgtākajiem pasākumiem bija "L'elegante Pop-Up Picnic" jeb Baltais pikniks. Pasākums tika rīkots sadarbībā ar uzņēmumu "Paulig Coffee Latvia", kura vadība, atbraucot un iepazīstot pils vēsturi un nozīmi, apņēmās atgriezties rudens pusē un atstāt piemiņu no sevis, proti, rožu dobi.
Rudens nokrāsās, pils vadītājs, Gunārs Salmiņš, uzņēmuma "Paulig Coffee Latvia" valdes locekle, Margarita Aļabjeva-Vaišļa un aģentūras "Pop-Up Sense" vadītāja, "L'elegante Pop-Up Picnic" producente - Gunta Skalberga, kopīgiem spēkiem stādīja rozes, kuru mērķis ir kalpot kā simbolam turpmākajai pils attīstībai un ilgtspējībai, kas ir daļa no pils mantojuma. Kā pasākuma dienā izteicās "Paulig Coffee Latvia" SIA valdes locekle, Margarita Aļabjeva-Vaišļa:
"Mūsu uzņēmums cer, ka šāda veida aktivitātes iedvesmos un tuvinās cilvēkus kultūras mantojumam, vienlaikus, vairos izpratni par mantojuma aizsardzību un nozīmi."
Pasākuma "L'elegante Pop-Up Picnic" producente Gunta Skalberga stāsta: "Baltais pikniks jau vairākus gadus ir viens no iemīļotākajiem vasaras pasākumiem. Pasākuma mērķis ir ne tikai izklaidēt, tam ir arī nozīmīga sociāla un izglītojoša pievienotā vērtība. "L'elegante Pop-Up Picnic" ir par zaļu un ilgtspējīgu domāšanu! Tā būtība ir pēkšņi parādīties kādā neierastā vietā un tikpat pēkšņi pazust, neatstājot aiz sevis atkritumu pēdas. Dalībnieku pienākums ir cienīt pasākuma vietu un, piknikam beidzoties, atstāt to sakoptu aiz sevis. Ar "Paulig Coffee Latvia" mūs vieno ne tikai lieliska sadarbība pasākuma "L'elegante Pop-Up Picnic" ietvaros, bet arī līdzīgas vērtības un ilgtspējīga domāšana. Mums ir svarīga sociālā atbildība par dabas resursu un vēsturiskā kultūras mantojuma izmantošanu – cieņpilna tā patērēšana, saudzējot un saglabājot nākamajām paaudzēm."
Sadarbības partneri tic, ka šis pasākums ir sākums jaunai draudzībai un iedvesmos citus uzņemties rūpēs un gādību arī par citām Latvijas pilīm un muižām. Pilis un muižas ir daļa no Latvijas kultūras mantojuma, kas ir jāsaglabā nākamajam paaudzēm. Nereti to unikālais kultūras mantojums un vērtība tiek piemirsta.
Līdz mūsdienām saglabājušās vairāk nekā 1000 piļu un muižu kungu māju. Skumji, ka visas ēkas nav atjaunotas, un to vēsturiskā spozme šodien ir aizmirsta.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.