Foto: Publicitātes attēls
Autors: Maija Bebre
Avots: Maija Bebre
Apzinoties Vidzemes augstienes potenciālu, jau 2018.gadā Ērgļu novada tūrisma veicinātājs un dabas pētnieks Māris Olte kopā ar vēl 10 uzņēmējiem no Vidzemes augstienes reģiona novadiem (Ērgļu, Madonas, Ogres, Vecpiebalgas, Kokneses un Pļaviņu) ir pieteicis un uzsācis īstenot projektu, kas ļautu Vidzemes augstieni akcentēt Latvijas tūrisma piedāvājuma kartē.
Lai gan apstākļi šobrīd ir aizkavējuši procesu, taču uzņēmēji neatkāpjas no domas par Vidzemes augstienes tūrisma zīmola izstrādi. Kopā ar to tiks sagatavots pilnvērtīgs tūrisma piedāvājums: 12 dažādi maršruti, iekļaujot tajos apskates objektus, ieteikumus, iesaistes un piedzīvojumu iespējas Vidzemes augstienē, kas apvienotu kvalitatīvus un profesionālus tūrisma pakalpojuma sniedzējus gan autobraucējiem, gan velobraucējiem dažādās sezonās.
Reklāma
Šobrīd projekts ir uzņēmis jaunus apgriezienus, lai strādātu pie kvalitatīva zīmola izstrādes. Tas ir pirmais solis projekta īstenošanā, lai Vidzemes augstieni kā reģionu nepazaudētu Latvijas tūrisma kartē. Jau iepriekš ir pierādījies, ka kopīgi uzņēmēju, pašvaldības un nevalstisko organizāciju kopīgs mērķtiecīgs darbs kā piemēram klāstera EnterGauja, Exit Riga gadījumos, var sasniegt vairāk: plašāku auditoriju, kvalitatīvāku produktu ar mazākiem ieguldījumiem no katra. Lai gan atšķirībā no augstākminētajiem reģionālajiem zīmoliem, Vidzemes augstienes zīmola un reģionāla piedāvājuma veidošanas iniciatīva nāk tieši no uzņēmējiem un nevalstiskā sektora, nevis pašvaldībām, tomēr gala rezultātā ir plānots iesaistīt visus nozares spēlētājus.
Sperot pirmo soli uz attīstību, projekta partneri ar biedrības „Zivju gani” iniciatīvu veidos risinājumu darbnīcu Vidzemes augstienes tūrisma tīkla veidošanai jau šī gada 4.februārī pl.16 ZOOM platformā. Tajā īpaši tiek aicināti Madonas, Vecpiebalgas, Jaunpiebalgas, Cesvaines, Ērgļu, Ogres, Kokneses un Pļaviņu novada Vidzemes augstienes reģiona uzņēmējus, kuri nodarbojas ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu (arī tos, kam tūrisms ir papildus darbības veids), nevalstiskās organizācijas, kas darbojas tūrisma jomā un pašvaldību un tūrisma informācijas centru (TIC) pārstāvjus.
Parādot, cik šāds solis un tūrisma attīstība ir nepieciešama, risinājumu darbnīcā piedalīsies gan LIAA Tūrisma departaments, gan Vidzemes plānošanas reģions. Savu redzējumu par uzņēmēju ieguvumu no iesaistes kopīgā tīklā sniegs „Valmiermuižas alus darītava” pārstāve, bet līdz šim reģionālo attīstību novērtēs un vērtēs Madonas novada tūrisma nodaļa. Risinājumu darbnīcas praktisko daļu vadīs pakalpojumu dizaina un stratēģiskā mārketinga komunikācijas eksperte Liene Kupča.
Plašāka informācija un pieteikšanās: https://www.facebook.com/events/255182992634459
Kopīgi darbnīcā diskusiju rezultātā plānots atrast un saprast stratēģisko redzējumu un ilgtermiņa nozīmi Vidzemes augstienes reģionālajai sadarbībai, bet savukārt dalībniekiem būs iespēja iesaistīties darbnīcā, ietekmējot piedāvājuma veidošanu.
Risinājumu darbnīca tiek organizēta Eiropas Savienības Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai programmas 2014. - 2020. gadam pasākuma 16. "Sadarbība" 16.3 apakšpasākuma "Atbalsts lauku tūrisma attīstības veicināšanai" projekta „Vidzemes augstienes lauku tūrisma sadarbības tīkla izveide un attīstība” ietvaros.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.