Autors: Kuldiga.lv
Avots: Kuldiga.lv
Latvijas pērle Kuldīga – viena no deviņām Latvijas pilsētām, kas kandidēs uz Eiropas kultūras galvaspilsētas titulu 2027. gadā –, noslēdzoties radošajam ideju konkursam februāra beigās, ieguvusi savu zīmola identitātes veidolu. Piedalīties konkursā bija uzaicināti vairāki izcili mākslinieki, bet par projektam atbilstošāko ideju tika atzīts dizaina aģentūras SIA “Overpriced Design” zīmola identitātes piedāvājums.
Kopumā tika vērtēta idejas oriģinalitāte, vēstījums, uztveramība un praktiskais pielietojums. Ļoti būtiski bija iegūt ilgtspējīgu zīmola identitāti, lai tā konkursa uzvaras gadījumā būtu aktuāla arī 2027. gadā. Jo vizuālā identitāte gan priekšatlases posmā, gan arī konkursa uzvaras gadījumā veidos, attīstīs un nostiprināts Kuldīgas pilsētas tēlu starptautiskā mērogā šī projekta ietvaros.
Reklāma
“Veidojot šī projekta zīmola dizainu, vēlējāmies atrast vienu nelielu, salīdzinoši vienkāršu, bet simboliski spēcīgu elementu, kas spētu sevī daļēji iekļaut plašo Kuldīgas novada vēsturi un tās iedzīvotāju dažādību. Kuldīgai piemīt vairāki šādi simboli, tomēr kā atbilstošāko šī projekta kontekstam izvēlējāmies “lidojošās zivis”, kuras iespējams novērot Ventas rumbā katru pavasari. Šīs zivis, kas šķietami spītīgi dodas un cīnās pret straumi, kļuva par spēcīgu ietvaru, domājot par Kuldīgas novada vēsturisko attīstību un nākotnes vīziju. Arī Kuldīga un tās iedzīvotāji nemitīgi meklē neierastus ceļus, lai saglabātu un turpinātu attīstīt savu vēsturisko mantojumu, pilsētvidi un dabu.
Zīmola dizaina pamatā tiek apspēlēts Kuldīgas iniciālis, kurā netieši norādīta arī atsauce uz šīm lidojošajām zivīm kā cita ceļa gājējām. Kopumā zīmola dizains pauž vēstījumu par Kuldīgu, kas izteikti mīl savu pagātni, bet ir gatava pa neierastiem ceļiem doties jaunos sevis meklējumos,” zīmola identitātes vēstījumu skaidro Aigars Mamis, aģentūras SIA “Overpriced Design” vadītājs.
“Galvenais zīmola identitātes veidošanas mērķis ir radīt autentisku stāstu un izcelt Kuldīgas neatkārtojamās vērtības,” stāsta projekta “Kuldīga – Eiropas kultūras galvaspilsēta 2027” vadītāja Kristīne Zvirbule.
“Kuldīgas novadam gatavošanās process Eiropas kultūras galvaspilsētas konkursam nozīmē daudz vairāk par vēlmi iegūt statusu. Tā ir iespēja analizēt Kuldīgas attīstības virzienus, kritiski apzināt esošo resursu izmantošanu, izvirzīt jaunus, ambiciozus mērķus pilsētas un visa novada attīstībai. Ar dalību šajā projektā vēlamies atdzīvināt, ieviest jauninājumus, iesaistīt, provocēt un attīstīt gan Kuldīgas novadu, gan tās iedzīvotājus,” uzsver K. Zvirbule.
Pieteikums Kultūras ministrijas izsludinātajam Eiropas kultūras galvaspilsētas 2027 priekšatlases konkursam jāiesniedz līdz 2021. gada 4. jūnijam, bet konkursa uzvarētāju paziņos 2022. gada vasarā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.