Kuldīga izvēlas vizuālās identitātes risinājumu ceļā uz Eiropas Kultūras galvaspilsētu 2027

Latvijas pērle Kuldīga – viena no deviņām Latvijas pilsētām, kas kandidēs uz  Eiropas kultūras galvaspilsētas titulu 2027. gadā –, noslēdzoties radošajam ideju konkursam februāra beigās, ieguvusi savu zīmola identitātes veidolu. Piedalīties konkursā bija uzaicināti vairāki izcili mākslinieki, bet par projektam atbilstošāko ideju tika atzīts dizaina aģentūras SIA “Overpriced Design” zīmola identitātes piedāvājums.

Kopumā tika vērtēta idejas oriģinalitāte, vēstījums, uztveramība un praktiskais pielietojums. Ļoti būtiski bija iegūt ilgtspējīgu zīmola identitāti, lai tā konkursa uzvaras gadījumā būtu aktuāla arī 2027. gadā. Jo vizuālā identitāte gan priekšatlases posmā, gan arī konkursa uzvaras gadījumā veidos, attīstīs un nostiprināts Kuldīgas pilsētas tēlu starptautiskā mērogā šī projekta ietvaros.

“Veidojot šī projekta zīmola dizainu, vēlējāmies atrast vienu nelielu, salīdzinoši vienkāršu, bet simboliski spēcīgu elementu, kas spētu sevī daļēji iekļaut plašo Kuldīgas novada vēsturi un tās iedzīvotāju dažādību. Kuldīgai piemīt vairāki šādi simboli, tomēr kā atbilstošāko šī projekta kontekstam izvēlējāmies “lidojošās zivis”, kuras iespējams novērot Ventas rumbā katru pavasari. Šīs zivis, kas šķietami spītīgi dodas un cīnās pret straumi, kļuva par spēcīgu ietvaru, domājot par Kuldīgas novada vēsturisko attīstību un nākotnes vīziju. Arī Kuldīga un tās iedzīvotāji nemitīgi meklē neierastus ceļus, lai saglabātu un turpinātu attīstīt savu vēsturisko mantojumu, pilsētvidi un dabu.

Zīmola dizaina pamatā tiek apspēlēts Kuldīgas iniciālis, kurā netieši norādīta arī atsauce uz šīm lidojošajām zivīm kā cita ceļa gājējām. Kopumā zīmola dizains pauž vēstījumu par Kuldīgu, kas izteikti mīl savu pagātni, bet ir gatava pa neierastiem ceļiem doties jaunos sevis meklējumos,” zīmola identitātes vēstījumu skaidro Aigars Mamis, aģentūras SIA “Overpriced Design” vadītājs.

“Galvenais zīmola identitātes veidošanas mērķis ir radīt autentisku stāstu un izcelt Kuldīgas neatkārtojamās vērtības,” stāsta projekta “Kuldīga – Eiropas kultūras galvaspilsēta 2027” vadītāja Kristīne Zvirbule.

“Kuldīgas novadam gatavošanās process Eiropas kultūras galvaspilsētas konkursam nozīmē daudz vairāk par vēlmi iegūt statusu. Tā ir iespēja analizēt Kuldīgas attīstības virzienus, kritiski apzināt esošo resursu izmantošanu, izvirzīt jaunus, ambiciozus mērķus pilsētas un visa novada attīstībai. Ar dalību šajā projektā vēlamies atdzīvināt, ieviest jauninājumus, iesaistīt, provocēt un attīstīt gan Kuldīgas novadu, gan tās iedzīvotājus,” uzsver K. Zvirbule.

Pieteikums Kultūras ministrijas izsludinātajam Eiropas kultūras galvaspilsētas 2027 priekšatlases konkursam jāiesniedz līdz 2021. gada 4. jūnijam, bet konkursa uzvarētāju paziņos 2022. gada vasarā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 08.09.2025 - 14.09.2025 ADD STORY -  brīvdienu māja Rēzeknē! Rēzeknes pilsētas TIC
Atpūties pašā pilsētas sirdī pie Kovšu ezera un izbaudi mieru ar visām ērtībām, saunu, privātu pludmali un aktīvās atpūtas iespējām. | Skatīt vairāk
Latvija
Konferenču telpas Jūsu pasākumam Rija VEF Hotel
Plaša telpu izvēle un bezmaksas stāvvieta. 10% atlaide pasākumiem no 1000 €. Pieejamas kafijas pauzes un ēdināšana. Piedāvājums spēkā līdz 30.04 | Skatīt vairāk
ZIEMAS CEĻOJUMS TEPAT AIZ STŪRA! Coral Travel Latvia
Līz 02.OKTOBRIM izmanto papildu atlaidi pilnvērtīgai atpūtai galamērķos - ĒĢIPTE, APVIENOTIE ARĀBU EMIRĀTI un TENERIFE🌴✈️ | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.08.2025 - 14.09.2025 Mājas kafejnīcas Kurzemes pievārtē  Tukuma TIC
Šogad no 13. līdz 14.septembrim viesmīlībā 4 vietējos galamērķos dalīsies un viesus cienās 24 saimnieki. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.35812283sec.