Autors: Emīls Matisons
Avots: Deepwhite.lv
Mūsdienu darbiniekam alga ir svarīga, bet ne vienmēr tas ir galvenais faktors, kāpēc darba meklētāji izdara izvēli par labu vienam vai otram darba devējam. Nonākot nākamās darbavietas izvēles priekšā, daudz nozīmīgāki var izrādīties tādi faktori kā uzņēmuma reputācija, misija un vērtības, iekšējā kultūra un iespēja līdzsvarot darba pienākumus ar privāto dzīvi, novērojuši “Roche Services & Solutions” eksperti.
Uzņēmuma mērķi un misija
Reklāma
Ilgtspējas mērķu īstenošana, dažādība un iekļaušana, sociālais atbildīgums, darbs sabiedrības labā, caurspīdīgums un nesatricināma ētika – ne vienam vien uzņēmumam šie uzdevumi kļuvuši par pašsaprotamu stratēģijas un ikdienas darba daļu. Daudzi darba meklētāji izvēlas darba devēju, ar kuru viņiem sakrīt vērtības, jo kurš gan nevēlētos lepoties ar savu darbavietu?
“Piemēram, globālā biotehnoloģiju uzņēmuma “Roche” galvenā misija ir veselīgāka nākotne, kas mudina mūs pastāvīgi ieviest dažādus jauninājumus, nepārtraukti attīstīt zinātni un darīt visu, lai nodrošinātu ikvienam pieejamu veselības aprūpi – gan šodien, gan nākamajām paaudzēm. Tas nozīmē radīt pasauli, kurā mums visiem ir vairāk laika ar cilvēkiem, ko mīlam,” stāsta “Roche Services & Solutions” personāla direktors Kristofs Začs.
Darba un privātās dzīves līdzsvars
Līdz ar Covid-19 pandēmijas ieviestajiem attālinātā darba paradumiem ir būtiski mainījusies cilvēku attieksme pret darba un privātās dzīves līdzsvaru: daudz augstākas kļuvušas darbinieku prasības pret elastīgu darba laiku un īpašiem darba apstākļiem, piemēram, iespēju strādāt nepilnu darba laiku, strādāt no mājām, izmantot bērna kopšanas atvaļinājumu abiem vecākiem, izmantot elastīgas darba stundas, kā arī citas priekšrocības, kas palīdz apvienot karjeru un privāto dzīvi. Protams, noteikumi dažādās valstīs ir atšķirīgi atkarībā no vietējā tirgus prakses, kultūras un tiesiskās vides, tomēr atbildīga darba devēja interesēs ir piedāvāt darbiniekiem maksimālu elastību un brīvību.
Mācību un izaugsmes iespējas
Cilvēki arvien vairāk novērtē iespēju mācīties, apgūt ko jaunu, pilnveidot savas zināšanas un kļūt par vērtīgākiem darbiniekiem.
“Arvien vairāk darba devēju apzinās, ka ir svarīgi, lai viņu darbiniekiem būtu vairāk zināšanu, labākas prasmes, tāpēc viņi nodrošina darbiniekiem apmācības iespējas. Atbalstīt kolēģus profesionālajā izaugsmē ir jebkura uzņēmuma interesēs, un arī mēs nodrošinām simtiem apmācību par visdažādākajām tēmām – no personīgās labklājības līdz personalizētai individuālai attīstībai,” stāsta Kristofs Začs.
Atzinība par padarīto
Katrs vēlas būt novērtēts – pat tad, ja dara ikdienišķu un ne pārāk aizraujošu darbu. Pat visvienkāršākā darba veicējs cer, ka darba devējs un kolēģi novērtēs viņa pacietību, rūpību un lojalitāti. Līdz ar personīgo izaugsmi un profesionālo pilnveidi šī vēlme tikai pastiprinās.
“Atgriezeniskā saite un uzslava par labi paveiktu darbu ir svarīga visiem. Gan atzinība visas komandas priekšā, gan saruna “aci pret aci” ar tiešo vadītāju var būt ļoti nozīmīga. Atzinību var paust arī ar dažādiem bonusiem – visbiežāk tās ir piemaksas pie pamatalgas. Taču “Roche” iet citu ceļu un visā pārstāvniecību tīklā līdzās citiem atzinības veidiem piedāvā programmu “Aplausi”, kas līdz ar atzinību par uzņēmuma vērtību un darbības principu ievērošanu sniedz darbiniekiem īpašus punktus, kurus var pārvērst noderīgos kuponos un vērtīgās dāvanās,” atklāj Kristofs Začs.
Veselīga, droša, iekļaujoša un patīkama darba vide, kas veicina katra indivīda un visas komandas labklājību
Veselīga un veiksmīga sadarbība ir priekšnoteikums izcilu komandas darba rezultātu sasniegšanai. Uzņēmumi un iestādes arvien biežāk pievērš uzmanību veselības un labklājības kultūras veicināšanai darba vidē. To nodrošina gan veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšana, gan ergonomiski iekārtotas darba telpas, fitnesa iespējas, saliedēšanās pasākumi u. tml. Turklāt mūsdienās svarīgs aspekts ir arī mentālā un emocionālā labbūtība, tāpēc uzņēmumi, kas patiešām ir ieinteresēti ilgtermiņā piesaistīt izcilus darbiniekus, cenšas radīt tādu vidi, kurā ikviens var pilnveidoties, attīstīties, justies droši un gūt atbalstu. Darbinieku palīdzības vai konsultāciju programmas, tai skaitā par stresa vadību un krīžu intervenci darbā un privātajā dzīvē, specializētas garīgās veselības apmācības, rūpes par sevi un vienam par otru ir tikai daži darba vides aspekti, ko darbinieki šobrīd sagaida no darba devēja.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.