2008.gada 16. oktobrī Zemgales tūrisma konferencē Vecaucē, Tērvetes dabas parks nosaukts kā iecienītākais tūrisma objekts Dienvidlatvijas reģionā, atstājot aiz sevis Rundāles pils muzeju un Jelgavas pili. To no šī gada maija līdz septembrim noskaidrojis Zemgales plānošanas reģions sadarbībā ar tūrisma informācijas centriem (TIC), veicot apmeklētāju aptauju. Jāatzīst, ka Tērvetes dabas parks šobrīd popularitāti ir ieguvis ne tikai Latvijā, bet arī kļuvis atpazīstams ārvalstu tūristiem. 40% no visiemparka apmeklētājiembijuši ārzemnieki (pēc TIC statistikas).
Savukārt Pokaiņu mežs ierindojies sestajā vietā. Gan Tērvetes dabas parku, gan Pokaiņu mežu ik gadu apmeklē tūkstošiem atpūtas cienītāju dabā. Abus atpūtas objektus kopš 2000. gada apsaimnieko AS „Latvijas valsts meži”, kas ik gadu veic būtiskus parku infrastruktūras uzturēšanas darbus.
Tūrisma konferencē, ko organizēja Zemgales Tūrisma Asociācija sadarbībā ar Tūrisma attīstības valsts aģentūru un Zemgales plānošanas reģionu, pārskatīt padarīto un lemt par nākotni bija ieradušies tūrisma nozares uzņēmēji, organizāciju, valsts un pašvaldību pārstāvji. Neskatoties uz lejupslīdošo ekonomisko situāciju valstī, apkopotā informācija liecina, ka tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences. Tā īpatsvars iekšzemes kopproduktā Latvijā nemazinās, un 2006.gadā pat ir sasniedzis divus procentus. Tāpat katru gadu palielinās ārzemju tūristu skaits, bet vienas dienas atpūtas braucienos pa Latviju devušies vairāk nekā miljons mūsu valsts iedzīvotāju, ziņo Zemgales Plānošanas reģiona Tūrisma un lauku attīstības speciālisti.
Tūrists Zemgali galvenokārt apmeklē caurbraucot - populārākie ir vienas dienas maršruti, tāpēc uzņēmēji varētu domāt par speciālu pēcpusdienu vai vakara programmu rīkošanu, kā arī kultūras pasākumu organizēšanu rudens ziemas periodā. Piedāvājumā manāma izteikta sezonalitāte, norāda speciālisti, uzsverot prioritātes tūrisma attīstībā - visu Zemgales plānošanas reģiona tūrismā iesaistīto pušu sadarbības veicināšanu, infrastruktūras uzlabošanu, reģiona kā tūrisma galamērķa atpazīstamības veidošanu, kā arī kvalitatīvu produktu veidošanu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.