Autors: Evita Aploka
Avots: www.aluksne.lv/dome
No 6. līdz 8. februārim Rīgā, Ķīpsalas izstāžu zālē, notiks starptautiskā tūrisma izstāde „Balttour 2009”, kurā Alūksnes pilsētas dome savu tūrisma piedāvājumu prezentēs kopīgā stendā ar Alūksnes rajona padomi.
Prezentācijas stenda noformējuma ideju izstrādājušas Alūksnes pilsētas domes izglītības, kultūras un sporta darba organizatore Iveta Kovtuņenko un Alūksnes rajona padomes tūrisma speciālistes Kristīne Vimba un Ingūna Dovgāne. Izstrādāto ideju realizējis mākslinieks Ivars Vecāns.
Stenda noformējumā izmantotas fotogrāfijas no dažādiem pasākumiem un apskates vietām. Īpaši šogad izcelts kultūrvēsturiskais mantojums – baznīcas. Izstādes apmeklētāji, aplūkojot stendu, varēs uzzināt, kādi kultūras pasākumi šajā gadā plānoti Alūksnes rajonā.
Virs stenda atradīsies jau pērn izstādēm „Balttour 2008” un „Atpūta un sports” izgatavotais uzraksts „Alūksne”, kas rotē, līdz ar to ir pamanāms un izlasāms no visām izstāžu zāles vietām. Vienā pusē uzrakstam būs Bībeles attēls kā Alūksnes pilsētas vizītkarte, bet otrā – rajona vizītkarte – foto no Viktora Ķirpa Ates muzeja.
Stendā izstādes apmeklētāji varēs saņemt jaunos informatīvos materiālus par Alūksni – bukletu ar informāciju par apskates objektiem un tūrisma servisu, un pastkarti ar šī gada lielāko kultūras un atpūtas pasākumu sarakstu. Alūksni stendā pārstāvēs un ar tās tūrisma piedāvājumu iepazīstinās tūrisma speciāliste Santa Svara.
Alūksnes pilsētas domes izglītības, kultūras un sporta darba organizatore Iveta Kovtuņenko atzīst, ka līdzekļi tūrisma mārketingam ir samazinājušies, kas radījis konkurētspējas zudumu, salīdzinot ar kaimiņvalstīm.
- Tūrisms ir vesela industrija, kas sastāv no ienākošā, izejošā tūrisma, suvenīru tirdzniecības, veikaliem, ēdināšanas un naktsmītņu piedāvājuma, apskates objektiem, kultūras un sporta pasākumu piedāvājuma un daudz kā cita. Pēc Latvijas tūrisma aģentu asociācijas prezidentes Kitijas Gitendorfas LNT raidījuma „900 sekundes” 2. februārī teiktā, tūrisms veido 7.5% no Latvijas iekšzemes kopprodukta gadā un viens tūrismā ieguldītais lats dod 30 latu ieņēmumu. Alūksni reklamējam kā tūrisma pilsētu un kā tūrisma pilsēta tā ir novērtēta arī vairākos konkursos. Tādēļ mums ir jāstrādā pie tūrisma veicināšanas, jādomā, kā pasniegt sevi kā septīto brīnumu un jāpārliecina par to. Domāju, ka liels potenciāls tūrisma un atpazīstamības veicināšanai būs iesaistīšanās Vidzemes kopīgajā projektā „Cēsis – Eiropas kultūras galvaspilsēta 2014”, - norāda I. Kovtuņenko.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.