Air France-KLM grupas piedāvājums 2009. gada vasaras sezonai (29. marts - 25. oktobris) ir izveidots saskaņā ar straujo pieprasījuma samazināšanos, ko ir izraisījusi vispasaules ekonomiskā krīze. Pateicoties veiksmīgi koordinētajai Parīzes un Amsterdamas lidostu darbībai, pasažieri aizvien tiks nodrošināti ar augsta līmeņa servisu lidojumos visā pasaulē. Air France-KLM grupas lidojumu kapacitāte tuvajosun tālajosmaršrutos veikto kilometru izteiksmē (ASK - available seat km) 2009. gada vasaras sezonā tiks samazināta par 3,4% salīdzinājumā ar 2008. gada vasaru.
KLM Royal Dutch Airlines optimizē savu globālo lidojumu tīklu, pielāgojot piedāvājumu pasažieru vajadzībām,it īpaši atvaļinājumu sezonā. Plānots atklāt tiešos lidojumus uz Liverpūli un Kalgari, savukārt maršruti uz Tallinu, Haidarbadu un Arubu pagaidām tiks slēgti. Šogad KLM lidojumu kapacitātesamazināta par 5% salīdzinot ar iepriekšējo vasaru.
Ziemeļamerika
KLM fokusēs savu darbību uz lidojumu nodrošināšanu stratēģiskajos tirgos, piemēram, Airbus A330-200 piecas reizes nedēļā pārvadās pasažierus uz Kalgari Kanādā. Nesen Air France, KLM un Kanādas zemo izmaksu aviolīnija WestJet paziņoja par sadarbības uzsākšanu, tā radot priekšnoteikumus Air France un KLM pozīciju nostiprināšanai Kanādā un lidojumu galamērķu skaita palielināšanai.
KLM ASV partnera Northwest Airlines un Delta Air Lines apvienošanās radīs priekšnoteikumus KLM attīstīt jau līdz šim veiksmīgo darbībustarpkontinentālo lidojumu nodrošināšanā. Maršruti uz Ņuarku un Portlandu (Oregonā) būs pirmie, kuros abu aviokompānijureisi tiks veiktiar Delta Air Lines Boeing 767 – 300.
Northwest Airlines jau esošosdivus reisus dienāuz J.F. Kenedija lidostu (Ņujorka) papildināstrešais, izmantojot Boeing 757-200. Trešā reisa lidojumi agri no rīta no J.F. Kenedija lidostas (Ņujorka) un Čikāgas nodrošinās lidojumu savienojumusuz Tuvajiem Austrumiem un Āfriku.Northwest veiks četruslidojumus nedēļā starp Detroitu un Amsterdamu, kāarī palielinās kapacitāti lidojumiem uz Sietlu, izmantojotAirbus A330-300.
Centrālā un Dienvidamerika
Ņemot vērā augošo pieprasījumu maršrutā Amsterdama – Panama, KLM ir pievienojusi vēl divus lidojumus nedēļā, tāpēc šobrīd šajā maršrutā tiek piedāvāti pieci lidojuminedēļā abos virzienos (turp – atpakaļ). Ievērojamā kapacitātes palielināšanās parāda Centrālās un Dienvidamerikas reģiona augošā tirgus potenciālu un apliecina pirms nepilna gada šajā maršrutā uzsāktās sadarbības ar Copa Airlines izdevīgumu, īstenojot dalīto kodu reisus tālākajiem lidojumiem no Panama.
Lai pielāgotos tirgus situācijai, KLM pagaidām vasaras sākumā ir atcēlusi lidojumus uz Arubu. Vēl joprojām pasažieri uz Arubu var lidot septiņasreizes nedēļā, izmantojot KLM grupas aviokompānijas Martinair pakalpojumus. Lidojumu skaitsuz Paramaribo tiks palielināts no trīs reisiem nedēļā ar lidmašīnu Boeing 747, līdz četriem reisiem nedēļā ar lidmašīnu MD-11. Lai labāk pielāgotos tirgus sezonalitātei, no 1.jūnija KLM pievienos piektolidojumu šajā maršrutā.
Tiek plānots, ka lidmašīnu izmantošanas optimizācija veicinās ievērojamu kapacitātes pieaugumu maršrutā uz Kurasao.Šajos lidojumos lidmašīnas MD-11 tiks aizvietotas ar Boeing 747. Divreiz nedēļā tiks nodrošināti lidojumi arī uz Sv. Martēna salu.
Āzija
KLM turpinās apkalpot Ķīnas reģionu, nodrošinot visplašāko piedāvājumu klāstu. Kopā ar stratēģisko partneri China Southern KLM plānoveikt četrpadsmitlidojumusnedēļā starp Pekinu un Amsterdamu. Lidojumi no Amsterdamas uz Šanhajutiek plānoti divpadsmit reizes nedēļā, kamēr maršrutu skaits no Amsterdamas uz Čengduir palielināts līdz četriem reisiem nedēļā. Reaģējot uz biznesa auditorijas vēlmēm, KLM ir pielāgojusi savus lidojumu plānus Honkongā un Šanhajā,plānojotizlidošanu no šīm pilsētāmun no Amsterdamasvakaros.
Arī pakalpojumi Indijas tirgum tiks koriģēti, reaģējot uz vietējā tirgus attīstību un konkrētu reisu ienesīgumu. KLM ir atcēlis lidojumus uz Haidarbadu, kā arī samazinājis lidojumu kapacitāti uz Mumbaju. Līdz šim šajā maršrutā izmantotais Northwest Airlines aerobuss A330-200 tiks aizstāts ar Delta Air Lines Boeing 767-300. Kopējā kapacitāte uz Āziju ir samazināta par apmēram 5%.
Āfrika un Tuvie Austrumi
Āfrikā un Tuvajos Austrumu reģionā, kas ievērojami mazāk ir cietis no ekonomiskās krīzes, paredzamas lieliskas izaugsmes iespējas. Kopumā KLM plāno palielināt lidojumu kapacitāti šajos reģionos. KLM papildinās lidojumu skaitu uz Entebi (Uganda) no četriem līdz pieciem lidojumiem nedēļā. Maršrutā Amsterdama – Nairobi tiks izmantotas lielākas lidmašīnas kā līdz šim.
Jūras līča reģionā KLM plāno paplašināt savu tīklu un uzlabot servisu, palielinot lidojumu biežumu uz Teherānu no četriem līdz pieciem lidojumiem nedēļā, kā arī uz Muskatu no pieciem līdz sešiem lidojumiem nedēļā. Lidojumi starp Amsterdamu un Kuveitu tiks veikti katru dienu, un seši tiešie lidojumi nedēļā uz Abu Dabi ir ļoti izdevīgs piedāvājums tieši biznesa segmenta ceļotājiem.
Eiropa
Eiropā KLM samazinās savu kapacitāti līdz 4% atbilstoši rezultātiem un pieprasījumam konkrētajos tirgos. KLM atcels maršrutu uz Tallinu un samazinās kapacitāti uz Nicu, Bristoli, Kijevu un vēl dažiem galamērķiem. KLM brīvās lidmašīnas tiks izmantotas, stiprinot KLM pozīcijas Ziemeļeiropā - palielinot lidojumu biežumu uz Stavangeru (pieci lidojumi dienā) un uz Helsinkiem (četri lidojumi dienā). Šādā veidā KLM plāno paplašināt arī savu Lielbritānijas tīklu, uzsākot lidojumus starp Amsterdamu un Liverpūli trīsreiz dienā.
Flote
Šovasar KLM plāno uzsākt lidojumus arvēl diviem Boeing 777-300. Šīs lidmašīnas ir paredzētas lidojumiem uz Dienvidaustrumu Āziju, Latīņameriku un Āfriku. KLM atjauno arī savu reģionālo floti, pakāpeniski nomainot lidmašīnas Fokker 100 ar Embraer 190. Tās tiks nodarbinātas KLM Cityhopper lidojumos uz Dāniju, Norvēģiju, Zviedriju, Lielbritāniju, Šveici un Vāciju.