Septiņi Latvijas mākslinieki – Rasa Jansone, Tatjana Krivenkova, Iveta Laure, Kristīne Lazdāne, Ieva Maurīte, Kirils Panteļejevs, Anda Poikāne – katrs savā īpašajā rokrakstā un tehnikā ir radījuši savu personisko stāstu par kopā būšanu un vientulību. Mākslas darbi tapuši, atbalstot Merrild labdarības akcijas MĒS JŪS ATCERAMIES ideju – sniegt uzmanību un sirds siltumu veciem un vientuļiem cilvēkiem. Mākslinieku darbu izstāde būs apskatāma no 1.oktobra līdz 1.decembrim restorāna K.I.D. telpās Rīgā, Pulkveža Brieža ielā 2. Izstādes atklāšana, klātesot māksliniekiem, 1.oktobrī plkst. 18.00
Izstādes darbu autoru vārdi Latvijas mākslas pasaulē ir labi pazīstami, katrs no viņiem darbojas savā noteiktā žanrā. Veidojot šo izstādi noteicošais bija ideja – ar mākslas izteiksmes līdzekļiem radīt vēstījumu par to, cik liela nozīme katra cilvēka dzīvē ir vienkāršām cilvēciskām attiecībām. Mākslinieki darbus veidojuši balstoties savā personiskajā pieredzē, emocijās un sajūtās, līdz ar to dažāds ir viņu mākslas darbu tēls, tomēr viennozīmīgi atpazīstams katra mākslinieka individuālais rokraksts un viņa pasaules redzējums.
Septiņus no īpaši šai izstādei radītajiem mākslas darbiem izsolīs un iegūtos līdzekļus ziedos Latvijas Sarkanajam Krustam – vecu un vientuļu cilvēku mājas aprūpei.
Mākslas darbu izsole notiks 2009.gada 1.decembrī plkst. 19.00, restorānā K.I.D.
Izstādes kuratore:
Dita Kļaviņa-Lauberte, tālr. 26332110, e-pasts: dita.kļaviņa-lauberte@ka.lv
Restorāna K.I.D. darba laiki:
P.,O., T. 8 – 23, C., P. 8 – ...
S. 10 – ...
Sv. 10 – 21
Informācija par māksliniekiem
Tatjana Krivenkova ir beigusi Latvija Mākslas akadēmijas monumentālās glezniecības nodaļu. 2002.gadā ieguvusi galerijas ASuna un Swedbank balvu Gada glezna un Ineses Brants prēmiju Labākā apgleznotā vāze starptautiskajā porcelāna apgleznošanas simpozijā Zvārtavā 2004. gadā. Mākslinieces darbi atrodas Swedbank mūsdienu mākslas, Latvijas Mākslinieku savienības, Pedvāles brīvdabas mākslas muzeja un citās mākslas kolekcijās Latvijā.
Tatjanai piemīt aizrautība, sparīgums un vienlaikus koncentrēta izpausme, kas raksturīga arī viņas mākslas darbiem. Tonālā bagātība, pieklusinātu krāsu ekspresija, mākslinieces tiekšanās pēc vienkāršības un vairīšanās no liekvārdības rada abstrakciju, kuras galvenais uzdevums ir paust ideju. Krāsās un kompozīcijā izteikts domu un izjūtu koncentrāts, iedziļināšanās būtībā ir Tatjanas mākslas darbu īpašais pievilkšanas spēks.
Iveta Laure ir ieguvusi mākslas maģistra grādu Latvija Mākslas akadēmijā. Viņas radošā darbība saistīta ar vides objektu veidošanu, konceptuālu foto un video objektu realizēšanu, darbiem interjerdizainā un lietišķās grafikas jomā, no dažādiem rūpnieciskajiem pārstrādes materiāliem veidotām kolāžam un asamblāžam. Māksliniece ir aktīva mākslas projektu, izstāžu un simpoziju dalībniece Latvijā, Zviedrijā, Japānā, Vācijā, Austrijā, Taivānā un citur. Mākslinieces darbi atrodas Lietišķas mākslas un dizaina muzeja, Austrijas valsts kancelejas mākslas, Baltijas valstu mūsdienu mākslas kolekcijās un citās mākslas kolekcijās Latvijā un ārvalstīs.
Ivetas darbi pārsteidzoši balansē uz lietišķas pielietojamības un provokatīva konceptuālisma robežas. Laiks un tā plūdums kontekstā ar katra indivīda dzīves ritējumu un dzīves jēgu pretstatā sabiedrības uzspiestajiem stereotipiem un rāmjiem ir Ivetas izpētes objekts. Jebkurš viņas darbs tiek izdzīvots caur sevi ar aizraujošu sirds degsmi un filozofisku mūsdienu sabiedrības vērtējumu, kā rezultātā tajos izkristalizējas aicinājums uz dabisku harmoniju un vienlaikus pamudinājums pilnveidot savu iekšējo būtību un dzīvi. Ivetas izmatotie materiāli, pielietotās tehnikas un izteiksmes formas ir tik pat dažādas kā mūsdienu pasaule, kurā atrodam gan mākslīgi sintezētu polimēru, gan augstvērtīgi apstrādātu sarkankoku un absolūti tīras, dabas veidotas formas.
Kirils Panteļejevs ir ieguvis mākslas maģistra grādu Latvija Mākslas akadēmijā, pirms tam studējis ASV. Tēlnieks. Veido vides objektus, performances, rada multimediālus projektus. Kirils ir aktīvs starptautisku mākslas projektu un simpoziju dalībnieks. 2002. gadā saņēmis gada balvu vizuālajā mākslā par labāko vides objektu. Kopā ar Ivetu Lauri ir plaši mēdijos aprakstīto vides objektu Pludiņš un TOP1 autors.
Kirila tēlniecībai un vides objektiem raksturīga ideja par cilvēka trauslumu pretstatā dzīves skarbajai realitātei. Viņa darbi ir dziļi simboliski un vienlaikus provocējoši. Tā ir māksla, kas raisa emocijas, rosina uz rīcību un kuras tēli ir sava laika arhetipi. Arī veidojot perfomances Kirilam ir svarīga cilvēka loma un izjūtas apkārtējās pasaules kontekstā – gan risinot jautājumu par intīmo un publisko, gan šķetinot cilvēka, dabas un apkārtējās vides savstarpējās attiecības.
Ieva Maurīte ir mācījusies Latvijas Mākslas akadēmijā, ieguvusi mākslas maģistra grādu. Gleznotāja, grafiķe, bērnu grāmatu ilustratore. Aktīvi piedalās mākslas izstādēs Latvijā un Eiropā. Darbojusies mākslinieku radošajās darbnīcā Parīzē, Francijā. 2007.gadā ieguvusi galerijas ASuna un Swedbank balvu Gada glezna, 1998. gadā 1.vietu Latvijas Grāmatizdevēju asociācijas konkursā Skaistākā grāmata bērnu un jaunatnes literatūras grupā. Mākslinieces darbi atrodas Swedbank mūsdienu mākslas, Latvijas Mākslinieku savienības, Pedvāles brīvdabas mākslas muzeja un citās mākslas kolekcijās Latvijā, kā arī Mati Milliusa kolekcijā Igaunijā un citur.
Ar vieglu mirdzumu, gaišu nedaudz smeldzīgu prieku Ievas darbos uzplaukst mākslinieces pasaules izjūta. Gleznās ietverto iespējams tik apjaust, izbaudīt emocionāli, jutekliski. Trausla grafiska līnija uz piesātināta, lielākoties, monohroma krāsu fona ir mākslinieces gleznieciskās izpausmes līdzekļi.. Ievas gleznās attēlotie tēli – govs, suns, ēka, jūra, debess - ir pamats, uz kura māksliniece būvē dzīves izjūtu. Katrreiz tie paši, ik reiz citi, jo citāda ir līnija un citāds – fons. Arī emocijas katrreiz ir citas, tāpat kā gleznas noskaņa. Nemainīgs vien pārpasaulīgais starojums, kas virmo no ikvienas gleznas.
Anda Poikāne ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju, ieguvusi mākslas bakalaura grādu, papildinājusi profesionālās zināšanas Bruno Strautiņa meistardarbnīcā. Tēlniece. Piedalījusies izstādēs Latvijā un ārvalstīs, iegūstot šo valstu dekoratīvās mākslas lielpratēju atzinību. 2007. gadā saņem žūrijas balvu par darbu grupu “Ķēniņš un ķēniņiene” keramikas kopizstādē “Esi sveicināta Saule!”. Mūsdienu keramikas studijas “Artelis” dalībniece. Darbojas kopā ar keramiķi Kristīni Lazdāni.
Kristīne Lazdāne ir ieguvusi mākslas maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijā. Keramiķe. Aktivi piedalās izstādēs Latvijā un Eiropā. Kultūras menedžmenta centra “Lauska” līdzdibinātāja. Mūsdienu keramikas studijas “Artelis” vadītāja. Kopā ar tēlnieci Andu Poikāni un mākslinieci Maiju Avotiņu veidojusi Ikšķiles Sv. Meinarda baznīcas altāra mozaīkas. Ir daudzu keramikas simpoziju dalībniece un kuratore. Izstādēs piedalās sadarbojoties ar tēlnieci Andu Poikāni.
Radošais tandēms Anda un Kristīne Latvijas dekoratīvās mākslas dzīvē ir ienesis ārkārtīgu sievišķīgus tēlus. Andas veidotās terakotas figūru saspēlē ar Kristīnes keramikas traukiem veido jutekliski pievilcīgu stāstu par sievietes ikdienas rituāliem. Sievietes tēlu un trauku savstarpējā mijiedarbība atklāj mākslinieciskās izteiksmes neierobežotās iespējas, ļaujot vērotājam iegrimt pārdomās par sievietes iespējām izdzīvot dzīvi, piepildot vai iztukšojot to
Rasa Jansone ir ieguvusi maģistra grādu Latvijas mākslas akadēmijā. Papildinājusi profesionālās zināšanas Kristapa Zariņa un Alekseja Naumova meistardarbnīcas. Gleznotāja. Veido arī lielformāta un miniatūrus vides objektus. Pārstāvējusi Latvijas jaunos māksliniekus Latvijas ārlietu ministrijas organizētajā skatēs ārvalstīs, kā arī piedalījusies dažādās jauno mākslinieku akcijās un performancēs Rīgā. Darbi atrodas Latvijas privātkolekcijās un ir izstādīti ASV, Vācijā, Taivānā.
Rasas mākslā dominē sievietes tēls. Tas gan nav tradicionālais – jutekliskais vai mātišķi maigais tēls, drīzāk gan mūsdienīgas sievietes atveids, kas balansē uz robežas starp pieaugušo dzīves realitāti un bērnības nepastarpināto uztveri un sapņiem. Tomēr neskatoties uz modernai glezniecībai raksturīgo tehniku, šiem tēliem piemīt kaut kas no 20. gadsimta sākuma literatūras, kur varonēm trūkst viengabalainības, un viņu tēli un raksturi atklājās pateicoties šķietami nejaušām un sīkām detaļām.