Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Pēdējo dienu ziņojumi par nacionālās lidsabiedrības
airBaltic likstām un nedienām ir radījušas plašu rezonansi ne tikai Latvijā,
bet arī ārzemēs. Politisko un ekonomisko cīņu karstums bez žēlastības un
revolucionāra veidā cenšas iznīcināt airBaltic kompānijas uzticamību, kas de jure pieder SIA Baltijas Aviācijas Sistēmas un Latvijas
valsts Satiksmes ministrijai, taču de facto tas ir arī Latvijas tūrisma nozares un
daudzu ārzemju un Latvijas ceļotāju neatņemams atribūts. Nerēķināšanās ar klientiem un
uzticības zaudēšana ir katra uzņēmuma pašnāvība un pašlaik šī tendence sāk
pārņemt lidsabiedrību airBaltic nekontrolējamā veidā.
Daudzas politiskās partijas un ierēdniecības augstākās
amatpersonas cenšas novelt visu vainu uz airBaltic
kompānijas vadītāju Bertoldu Fliku, taču vai tas ir godīgi, kad valsts kā 52,6%
akciju paketes turētāja zaudē kontroli par savu uzņēmumu? Bezatbildības
politika nav meklējama privātā uzņēmēja pusē, bet gan visās tajās politiskajās
partijās un ministros, kuri ir vadījuši Satiksmes ministriju. Visus valstij
neizdevīgos līgumus nav slēdzis tikai privātais uzņēmējs vienpusēji, bet gan saskaņā
ar abu pušu interesēm. Vai uzņēmējam, kurš nav latvietis un nav arī dzimis
Latvijā, var pārmest patriotismu? Globālais bizness nepazīst nacionālās robežas
vai intereses, tāpēc visu līgumu slēgšanā lielākā vainas daļa par neizdevīgiem
nosacījumiem ir jāuzņemas valsts pusei, kura nespēj būt kompetenta un pārstāvēt
valsts intereses.
Reklāma
Privātais tūrisma bizness un daudzi mediji jau vairāku gadu
garumā ir akcentējuši jautājumu par nacionālās lidsabiedrības airBaltic
problēmām, kas parastam ceļotājam nebija pamanāmas. Liela daļa tūrisma vadošo
uzņēmumu direktori ļoti labi apzinājās airBaltic
problemātiku, taču neiesaistījās aktīvākā un intensīvākā dialogā ar Satiksmes
ministriju, jo cerēja, ka šīs likstas izbeigsies pašas no sevis. Pašreizējā
situācija ir tāda, ka no šī konflikta cietīs katrs tūrisma uzņēmējs un
ceļotājs, jo ārvalstu kompāniju un tūristu vidū strauji zūd uzticības kredīts.
Lidsabiedrība airBaltic ir ilgus
gadus kalpojusi tūrisma biznesa interesēm un sekmējusi daudzu Latvijas uzņēmēju
ienākšanu citos tirgos un otrādi, taču tagad, kad airBaltic bizness ir ieguvis «mālainas
kājas», lielu
korporatīvu līgumu slēgšanā iezagsies nedrošības faktors, kas kā sērga
izplatīsies visos biznesa līmeņos.
Situācija ir dramatiska arī tajā apstāklī, ka airBaltic neveiksmes gadījumā cietīs ne
tikai uzņēmēji, bet arī vienkāršie ceļotāji, kuri būs spiesti maksāt augstākas
cenas citām lidsabiedrībām un ērtos tiešos lidojumus nomainīt ar pārsēšanās un
lieka laika tēriņiem. Arī nacionālais lepnums par mūsu «Nokia»
jeb airBaltic būs jāaizmirst, jo mūsu
ārzemju kolēģi to nekad nesapratīs, bet gan tiešā veidā norādīs uz mūsu
mazspējību.
BalticTravelnews.com vārdā Aivars Mackevičs
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.