Autors: Nika Frīdberga-Pumpuriņa
Avots: Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra
Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra (OITAA) aktīvi komunicē interneta vidē, tādā veidā uzrunājot lielu daļu sabiedrības un informējot tos gan par tūrisma aktualitātēm, gan par aktuālo informāciju Ogres un Ikšķiles novadu attīstībā.
Šobrīd 60% no aģentūras klientiem tiek apkalpoti tieši interneta vidē. OITAA mājas lapas www.latvijascentrs.lv apmeklējumu skaits ir būtiski pieaudzis pēdēja gada laikā, kas liecina par tūristu un iedzīvotāju aktivitāti un vēlmi uzzināt jaunumus par tūrisma aktualitātēm novados. Aģentūras mājas lapu ik mēnesi apmeklē aptuveni 10 000 cilvēku, 88% no tiem ir no Rīgas, kas vēlreiz apstiprina Ogri un Ikšķili kā Rīga+ galamērķi, kam aģentūra šogad pievērsusi īpašu uzmanību. Ārzemju viesi atzīst, ka tādas pilsētas kā Sigulda un Jūrmala jau apskatītas, tādēļ aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta arī citām galvaspilsētai tuvējām pilsētām, arī Ikšķilei un Ogrei.
Reklāma
OITAA īpašu uzmanību pievērš sociālajiem tīkliem, jo apzinās mūsdienu sabiedrības aktivitāti šajos portālos un straujo informācijas apriti un izplatību tajos. Aģentūra sociālos portālus izmanto kā vienu no komunikācijas kanāliem, kas ļauj ne tikai operatīvi informēt par tūrisma aktualitātēm novados, bet sniedz iespēju interesentiem daudz vienkāršākā un ātrākā veidā sazināties ar darbiniekiem, izteikt tiem savu viedokli, sniegt ieteikumus un dalīties ar idejām.
Tiešsaistes dialoga aģentūra CLICK sadarbībā ar H+K Research, aptaujājot 1092 interneta lietotājus, noskaidroja, ka sociālais tīkls draugiem.lv joprojām ir populārākais. Kopumā tas pulcē 87.6% Latvijas interneta lietotāju. Arī aģentūra ir izveidojusi profilu šajā portālā, kas ir atrodam ar nosaukumu ''Ēriks Lācītis'' - mums visiem pazīstamās Ogres centrālās ielas skulptūras. Ērikam Lācītis šobrīd ir 340 sekotāju. Portālā ir izveidota arī aģentūras lapa- ''Latvijas Centrs''. Pirms gada lapai sekoja 10 cilvēki, taču šobrīd tā sasniegusi 222 sekotāju. Latvijas Centra lapu draugiem.lv ik nedēļu apmeklē vidēji 1000 cilvēku, pilsētas svētku nedēļā sasniedzot rekordlielu interesentu skaitu – 1692.
Šajā pašā pētījumā otro vietu Latvijas interneta lietotāju vidū ieņem pasaules līderis Facebook – Latvijā tas kopā spēj pulcēt 58.6% interneta lietotāju, taču ikdienā to izmanto vien 17.5% respondentu. OITAA profilam Facebook ''Latvijas Centrs'' ir vairāk kā 600 sekotāji.
Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra aktīvi komunicē arī Twitter, kur @Latvijascentrs seko 368 aktīvi interneta lietotāji. Šajā pasaules slavenajā bezmaksas mikro-blogošanas servisā aģentūra dienā ievieto vidēji piecus ierakstus par novadu aktualitātēm.
Market Data veiktā aptauja noskaidrojusi, ka 97% aktīvo interneta lietotāju ir iesaistījušies kādā no sociālajiem tīkliem. Lielākoties šie portāli tiek apmeklēti regulāri. 87% respondentu uzskata, ka sociālie tīkli ir lielisks informācijas iegūšanas un apmaiņas veids, tieši tādēļ aģentūra aktīvi darbojas sociālajos portālos un ik dienu atjauno aktualitātes par Ogres un Ikšķiles novadiem.
Vairāk informācijas interneta vietnē www.latvijascentrs.lv.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.