Autors: Justīne Veinberga
Avots: BalticTravelnews.com
Zināms, ka ceļojumu aģentu un aģentūru lielākais gandarījums ir apmierināti un sajūsmināti atgriezušies ceļotāji. Daudzi no viņiem atgriežas pie saviem aģentiem, lai padalītos iespaidos un dažkārt arī atrādītu no ceļojuma atvestās piemiņas veltes un suvenīrus. Ceļojumu aģentūras Nikos Travel īpašniecei Jeļenai Serebrjakovai ir stāsti, ar kuriem dalīties arī ar Travelnews.lv.
Izrādās suvenīru jautājums klientiem interesē jau pirms došanās ceļojumā, un tad menedžera uzdevums ir izstāstīt un ieteikt klientam, kādi suvenīri varētu ieinteresēt konkrētajā valstī, kādas tiem cenas. Jeļena: "Parasti labprāt atved saldumus un tradicionālos alkoholiskos dzērienus. Daudziem patīk pirkt ledusskapja magnētiņus, krūzītes, lai pēc tam lietainos vakaros varētu sēdēt savā virtuvē un atcerēties jaukus mirkļus."
Reklāma
Vislielākais prieks par labi padarītu darbu esot tieši tad, kad cilvēki atgriežas, stāsta par ekskursijām un dalās ar savu pieredzi, parāda fotogrāfijas. "Kompānijas pastāvīgie klienti bieži vien atved kaut ko piemiņai arī mums, atzīmējot, ka "redz, šādu burvīgu suvenīru mēs nepieminējām" :) Un tas patiesībā ir ļoti patīkami," atzīst Jeļena.
Runājot par īpašiem pirkumiem vai suvenīriem, Jeļena Serebrjakova min konkrētu gadījumu: "Piemēram, man ir kliente, kura reizi gadā brauc uz Dubaiju un katru gadu pērk sev jaunu kažoku. Un kaut vai tas nav gluži suvenīrs, Dubaija daudziem asociējas tieši ar šādiem "suvenīriem"."
Ir klienti, kuri īpaši meklē grāmatas un katru reizi papildina savu kolekciju ar jauniem eksemplāriem, kurus nevar atrast Latvijā. Piemēram, tās var būt kulinārijas vai mākslas grāmatas. Ir klienti, kuri no visām pasaules malām ved zilonīšus, kaķīšus, lācīšus un kolekcionē šīs figūriņas. Tās var būt gan mīkstās rotaļlietas, gan stikla izstrādājumi un daudz kas cits.
Interesējos, kādi suvenīri pašai vadītājai ir raksturīgi un iemīļoti. "Personīgi man patīk grāmatas par valstīm un vietām, kur esmu bijusi, vai ceļveži, bet tad tiem jābūt uzrakstītiem brīvā formā, ar skaistām fotogrāfijām, aprakstiem. Labprāt izmēģinu vietējā ražojuma kosmētiku, kuru ražo no dabīgām izejvielām. Piemēram, Bulgārijā ir ekskursija uz vietējo ražotni, kur audzē rozes, pēc tam izstrādā no tām eļļas un lieto to dažādos kosmētiskos līdzekļos, kurus var uz vietas arī iegādāties. Savukārt Grieķija lepojas ar olīvu plantācijām, un labākās olīvu ziepes var iegādāties tieši tur. Arī Parīzē ir veikaliņš, kur var iegādāties franču smaržas, kuras tiek ražotas ļoti ierobežotā daudzumā un tās neatradīsiet nevienā pasaules veikalā."
Jeļena izveidojusi arī tradicionālo suvenīru valstu TOP 10 jeb "ko biežāk pērk šajās valstīs":
• Grieķija - METAXA, olīveļļa, olīvu kosmētika
• Holande - siers
• Francija - parfimērija
• Taizeme - rotas no pērlēm, dizaina "lietiņas" un dažādas piedevas ēdieniem
• Turcija - saldumi, ādas izstrādājumi, garšvielas
• Tunisija - trauki, garšvielas
• Spānija - vīns, barretina vermella (Katalonijas izstrādājums - sarkanā vilnas cepurīte), kastanjetes
• Itālija - Venēcijas maskas, pasta, murānu stikls
• Čehija - alus, stikla izstrādājumi, Beherovka
• Indija - interjera lietas, garšvielas, ajurvēdas līdzekļi, tēja
Šis, protams, nav pilns saraksts, tikai vispopulārākā un iecienītākā apkopojums no klientu puses gan. Jeļena Serebrjakova lasītājiem novēl izbaudīt atpūtu pilnā mērā, jo labāks par ceļojumu varbūt tikai jauns ceļojums!
Vairāk informācijas par Nikos Travel interneta vietnē www.nikostravel.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.