Autors: Inta Briede
Avots: TAVA
Pagājuši tikai divi mēneši, kopš populārajā sociālajā tīklā www.facebook.com Latvijas Valsts profils "If You Like Latvia, Latvia Likes You" ir bagātināts ar tūrisma sadaļu, taču viena otra ziņa jau sasniegusi rekordlielu interesentu skaitu un pats Valsts profils pieredzējis nebijuši lielu apmeklējumu plūsmu - vairāk nekā 1,2 miljonus skatījumu mēnesī.
Par tūrisma sadaļas "Travel in Latvia" pašreizējo rekordisti kļuvusi septembra sākumā ievietotā fotogrāfija ar baravikām, kura sasniegusi 204 tūkstošus interesentu un ieguvusi vairāk nekā 4400 simpātiju klikšķu.
Reklāma
Valsts profilu sociālajā tīklā www.facebook.com izveidoja Latvijas Institūts pirms divarpus gadiem. Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) radītā tūrisma sadaļa LV profilā "If You Like Latvia, Latvia Likes You" tika iemēģināta jūlijā, bet, sākot ar augustu, ik nedēļu tiek sagatavoti un sadaļā publiskoti divi saistoši Latvijas tūrisma stāsti.
"Analizējot augusta – pirmā īstā sadaļas darba mēneša - rezultātus, jāatzīst, ka tie ir ļoti iepriecinoši," uzsver TAVA interaktīvo risinājumu attīstības speciāliste Līna Ivanova. "Visus astoņus augustā ievietotos vēstījumus redzējuši vairāki desmiti tūkstošu cilvēku, piemēram, stāstu par Aglonu – tuvu pie 70 tūkstošiem, Rīgas pilsētas svētku ziņu – vairāk nekā 65 tūkstoši, bet videofilmiņu par mūsu vasaru – pāri par 60 tūkstošiem."
TAVA speciāliste vērš uzmanību uz tūrisma sadaļas apmeklētāju aktivitāti, paužot simpātijas jeb "laikojot" un komentējot ziņas, bet it īpaši – "šērojot" tos draugiem. "Ja cilvēki vēlas ar ziņām dalīties, tas nozīmē, ka ziņas ir patiešām saturīgas un kvalitatīvas," spriež Līna Ivanova.
Jūlija mēnesī profila "If You Like Latvia, Latvia Likes You" apmeklējumu skaits (28 days total reach) bija mazliet virs 400 tūkstošiem un ar populārāko ziņu par Pasaules koru olimpiādi iepazinās 110 tūkstoši cilvēku, bet augustā Latvijas Valsts profila apmeklētāju skaits augusta mēnesī pārsniedza jau vienu miljonu 217 tūkstošus.
Latvijas Institūta direktore Karina Pētersone atzīst: "LI veidotā "Facebook" lapa ir viens no mūsu veiksmīgākajiem projektiem Latvijas starptautiskās atpazīstamības veicināšanai, aptverot ārkārtīgi lielu auditoriju. Bija tikai racionāli lapā izveidot arī sadaļu tūrismam, tādējādi īpaši aktualizējot Latviju kā tūrisma galamērķi. Domājam, ka tas dos valstij kā papildu ceļotājus, tā arī ienākumus."
Tādās pašā domās ir TAVA direktors Armands Slokenbergs, ka tas bijis pareizs lēmums – popularizēt Latvijas tūrismu nevis no jauna radītā interneta vietnē, bet gan tādā, kas jau daudzina Latvijas vārdu. Viņš saka: "Tūrisma sadaļas izveide sociālajā vietnē "If You Like Latvia, Latvia Likes You", kam jau ir daudz interesentu visā pasaulē, ir ieguvums visiem. Gan valsts profilam populārajā sociālajā tīklā, gan nozarei kopumā, kuras svarīgs darba instruments ir www.latvia.travel datubāze. Nav mazsvarīgi arī tas, ka šāda resursu izmantošana ļauj ietaupīt valsts līdzekļus."
Tūrisma sadaļu TAVA uzdevumā izstrādāja reklāmas aģentūra "Digibrand", īpaši gādājot par to, lai jaunais šķirklis harmoniski iekļautos profilā "If You Like Latvia, Latvia Likes You" un būtu tikpat atraisīts pasniegšanas stilā un tehniskajos risinājumos kā viss pārējais tajā.
Jau tuvākajā laikā tūrisma sadaļā plānota pirmā mikro kampaņa, kas neparastā, pievilcīgā veidā stāstīs par Latvijas dabas bagātībām – pļavu, mežu un dārzu ar ogām, sēnēm, zāļu tējām un citām veltēm. Ar atraktīvu vizuālo risinājumu vēl vairāk tiks piesaistīta profila un tūrisma sadaļas apmeklētāju interese un vēl mērķtiecīgāk profila apmeklētāji tiks aizvesti uz nacionālā tūrisma portāla www.latvia.travel datubāzi.
Uzziņai: Tūrisma šķirklī tiek ievietoti informatīvi teksti un infografika, fotogrāfijas un videomateriāli. Tūrisma sadaļa "Travel in Latvia", tāpat kā pats profils "If You Like Latvia, Latvia Likes You" pirmām kārtām paredzēta ārvalstniekiem, taču daudz uzmanības vērta un noderīga tajā atradīs arī vietējie iedzīvotāji. Profils balstīts uz sešiem produktu groziem – Kultūra, Daba, Gastronomija, Aktīvā atpūta, Spa un Pilsētvide -, kas apvienoti lielā digitālā kartē. Šāds tehniskais risinājums LV profilam praktizēts pirmo reizi. SIA "Digibrand" izstrādājusi arī vairākus citus inovatīvus risinājums, tostarp savienojusi sociālā tīkla www.facebook.com priekšrocības ar sociālās vietnes Instagram noderību, panākot nebijušu funkcionalitāti, lietošanas ērtumu un pievilcību.
Tūrisma sadaļa Latvijas Valsts profilā "If You Like Latvia, Latvia Likes You" izveidota ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.