Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Šobrīd dažādu valstu viesnīcas piedāvā plašas numuru rezervēšanas iespējas. Pirms doties ilgi gaidītajā ceļojumā, atpūtniekiem bieži vien jāveic pamatīga izpēte, kurš viesnīcas rezervēšanas veids ir izdevīgākais. Šobrīd pastāv četras numuru rezervācijas iespējas. Viens no veidiem ir, zvanīt pa tiešo uz viesnīcas recepciju. Pastāv arī iespēja rezervēt numuriņu, elektroniski sazinoties ar viesnīcas darbiniekiem. Tāpat numuriņa rezervāciju var veikt viesnīcas mājas lapā, kā arī tas ir izdarāms vienā no populārākajiem viesnīcu rezervēšanas portāliem booking.com. Travelnews.lv apzināja trīs Latvijas viesnīcas, lai noskaidrotu, kurš no pēdējiem diviem viesnīcas numuru rezervācijas veidiem ir izdevīgākais un parocīgākais – pieteikšana viesnīcas mājas lapā vai portālā booking.com.
Viesnīcas Dinaburg (www.goodstayhotels.com) mārketinga menedžere Marina Avlasina apgalvo, ka visizdevīgāk ir veikt numuriņa rezervāciju viesnīcas mājas lapā, tādējādi iegūstot 10 procentu atlaidi. Ja salīdzina viesnīcas numuru cenas naktsmītņu rezervēšanas sistēmā booking.com ar mājas lapā pieejamajām, jāsecina, ka booking.com piedāvā savu atlaižu sistēmu. Proti, ieguvēji ir tie, kas piesaka numuriņu 24 stundas pirms ierašanās, kā arī īpašas priekšrocības esot pastāvīgiem klientiem. Kā uzsver Marina Avlasina, booking.com ir vairāki mainīgi faktori, kas nosaka piedāvātās cenas apmēru. Turpretim, viesnīcas mājas lapā atrodamās atlaides numuriņiem lielā mērā ir stabilas. "Principā, cenas apmēru var ietekmēt tikai kaut kādi pasākumi, kas tajā brīdī notiek pilsētā. To rezultātā var mainīties mūsu klientu daudzums."
Reklāma
Ruta Priede, kas ir viesnīcas Park Hotel Latgola (www.hotellatgola.lv) vadītāja stāsta, ka cena naktsmītņu rezervēšanas portālā booking.com un viesnīcas mājas lapā esot vienāda. Vienīgā atšķirība ir tajā, ka pasūtot numuriņu booking.com uz vismaz trijām naktīm, klients saņem 10 procentu atlaidi. Tomēr kā uzsver pati vadītāja, vislētākais veids, kā pieteikt numuriņu viesnīcā Park Hotel Latgola, ir zvanīt pa tiešo uz recepciju. Vadītāja piebilst, ka viesnīcas apakšējie divi stāvi esot lētāki nekā augšējie septiņi. Līdz ar to, ietaupīt var arī izvēloties lētāko stāvu nakts pavadīšanai. Taču izplatītākais numuriņu pasūtīšanas veids, ko piekopj lielākā daļa viesnīcas klientu, ir rezervēšana klātienē. To praktizē 70 procenti no visiem Park Hotel Latgola klientiem. Lielākoties tie ir darījuma un biznesa cilvēki, kā arī dažādu firmu un valsts iestāžu darbinieki. Ruta Priede piebilst, ka telefoniska un elektroniska numuriņu pieteikšana e-pastā, ir gana bieža prakse viesnīcas viesiem. Atšķirība cenas ziņā laicīgi un pēdējā brīdī piesakot numuru, viesnīcā Park Hotel Latgola neesot. Pati vadītāja atminās, ka braucot ceļojumā uz Viļņu, tika pamatīgi pētītas viesnīcu numuriņu cenas. Zvanot uz izvēlētās viesnīcas recepciju tika nosaukta vislielākā summa un rezervēšanas portālā booking.com – krietni mazāka. Gala rezultātā, atbraucot uz viesnīcu, maksāšanas brīdī tika nosaukta pilnīgi cita, vēl lētāka cena, nekā sākotnēji uzrādīja booking.com. Tas esot bijis negaidīts, taču patīkams pārsteigums.
Viesnīcas Radisson Blu Daugava (www.radissonblu.lv) ieņēmumu vadītājs Kaspars Cīrulis atzīst, ka, gan viesnīcu rezervēšanas portālā, gan pašā viesnīcas mājas lapā atrodamās numuriņu cenas, esot identiskas. Lai gan summu par izvēlēto numuru var ietekmēt kalendārās svētku dienas, kā arī citi nozīmīgi datumi. Kaspars Cīrulis piebilst, ka viesnīcas cenas var mainīties no viesnīcas noslogojuma.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.