Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Iepirkšanās tūre ārzemēs ir ne tikai interesants, bet arī ļoti izdevīgs ceļojuma veids. Vieni šo nodarbi apvieno ar ekskursiju apmeklējumiem, savukārt citi uz ārzemēm brauc ar nolūku iepirkties. Neatkarīgi no tā, vai ceļojuma mērķis ir tūrisma objektu apskate ar suvenīru iegādi vai tikai iepirkšanās, šopings ārzemēs ir viens no aizraujošākajiem veidiem, kā pavadīt savu brīvo laiku un gūt no tā kā emocionālo, tā materiālo labumu. Travelnews.lv sazinājās ar četrām ceļojumu aģentūrām, lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju populārākos iepirkšanās galamērķus un iemeslus, kāpēc cilvēki dodas šopingot uz ārzemēm.
Ceļojumu aģentūras Fortuna Travel (www.fortunatravel.lv) tūrisma menedžere Jevgenija Kolosova stāsta, ka izplatītākie iepirkšanās galamērķi Latvijas iedzīvotāju vidū ir Garjunajas tirgus Viļņā un Polijas pilsēta Belostoka. Šajās vietās preču klāsts esot samērā līdzīgs Latvijas tirgū nopērkamajam, taču Belostokā un Garjunajas tirgū cenas ir uz pusi zemākas, nekā pie mums. Fortuna Travel šādus iepirkšanās braucienus rīko trīs reizes nedēļā, jo pieprasījums pēc tiem esot liels. Arī Varšava esot iecienīts šopinga galamērķis lielo hipermārketu dēļ. Fortuna Travel organizētajos braucienos ir pavadošās grupas vadītājs, kas iesaka un koordinē, kurp doties labāko pirkumu meklējumos. Fortuna Travel tūrisma menedžere Jevgenija Kolosova pauž, ka šopinga tūrēs uz Viļņu un Poliju cilvēki brauc parasti pirms vai pēc Ziemassvētkiem. Savukārt tiem, kas meklē zīmolu preces un vēlas, lai iepirkšanās process pārvēršas nesteidzīgā baudā, vispiemērotākie šopinga galamērķi ir Berlīne un Milāna. Šajās pilsētās atrodas elitāri tirdzniecības centri, kuros atrodamas augstas kvalitātes zīmolu preces. Šīs pilsētas būs piemērotas šopingam laikā, kad notiek lielās izpārdošanas jeb tā dēvētie 'outleti'. Svarīgs nosacījums ir arī tas, ka Eiropas valstu pilsētu lielākie tirdzniecības centri 'nemelo' attiecībā uz atlaidēm. "Ja uz stenda rakstīts 70 procentu atlaide, tad tā tas arī ir," skaidro Jevgenija Kolosova. Šādās šopinga tūrēs uz Eiropas lielākajiem tirdzniecības centriem atpūtnieki parasti dodas mainoties sezonām. Parasti tās ir četras reizes gadā.
Reklāma
Ceļojumu aģentūras Tur un Te (www.turunte.lv) valdes locekle Agnese Oskerko, ņemot vērā personīgos novērojumus pauž, ka šopingam labākās vietas esot Vācija un Itālija. Šobrīd visai izplatīta ir parādība, kad ceļotāji iegādājas lētas aviobiļetes, lai veltītu visu brauciena laiku šopingam. "Daudzas aviokompānijas piedāvā lētus un tā dēvētos pēdējā brīža lidojumus uz Berlīni. Tāpēc tas ir viens no iemesliem, kāpēc cilvēki ir iecienījuši Vāciju kā vienu no šopinga tūres galamērķiem," skaidro ceļojumu aģentūras Tur un Te valdes locekle Agnese Oskerko. Parasti šādas iepirkšanās tūres ilgst vidēji divas līdz trīs dienas. Tur un Te valdes locekle piebilst, ka Skandināvijas valstīs esot ļoti labs un kvalitatīvs mēbeļu piedāvājums. Arī tamdēļ daudzi izvēlas Skandināvijas valstis par šopinga galamērķi. "Cilvēki cenšas notvert lielo izpārdošanu laiku un attiecīgi pielāgo savu ceļojumu šiem datumiem. Taču daudzi ir mazāk pacietīgi un dodas šopingot izpārdošanām vēl nesākoties," piebilst Agnese Oskerko. Parasti vislielākais iepirkties braucēju pieplūdums esot pēc Jaunā gada, ziemas un rudens periodos.
Ceļojumu aģentūras Bulta Tūrs (www.bultatur.lv) tūrisma konsultante Zanda Ubaha stāsta, ka vispazīstamākie galamērķi iepirkšanās priekiem, visticamāk, ir Vācija un Polija. Lielākoties tāpēc, ka tur var nokļūt vai nu pašiem dodoties ar mašīnu vai pievienojoties grupu braucieniem. Bulta Tūrs piedāvā šāda veida braucienus, kuru laikā ne tikai tiek likts akcents uz iepirkšanos, bet ir arī iespēju apmeklēt Berlīni un atpūsties. Zanda Ubaha apgalvo, ka doties šādās tūrēs ir ērti, jo nav tik ļoti jāsatraucas par bagāžas ierobežojumu un ir mierīgs prāts, ka iegādātā lieta tiks sveika un vesela nogādāta mājās. Savukārt tiem, kuri nevēlas tērēt laiku ceļā, lielisks šopinga galamērķis ir Londonas pazīstamā Oksfordas iela. Lielo atlaižu laikā tur var iegādāties lietas par ļoti zemām cenām, kā arī izbaudīt pilsētas valdzinājumu. "Dodoties uz Londonu, noteikti ieteiktu apbruņoties ar lielu pacietību, jo cilvēku tajā laikā ir ļoti daudz. Tik pat daudz ir veikalu un izvēles iespēju, kas noteikti nogurdinās pat pašu rūdītāko iepirkšanās mīli," piebilst ceļojumu aģentūras Bulta Tūrs tūrisma konsultante Zanda Ubaha.
Ceļojumu aģentūras Laimtūre (www.laimture.lv) direktore Ilona Daugste pauž, ka viņu klienti visbiežāk dodas iepirkties uz Vāciju (Berlīni), Angliju (Londonu) un Itāliju (Milānu). Izvēli, uz kuru valsti doties iepirkties, Latvijas iedzīvotājiem nosaka individuālie iepirkšanās mērķi un ceļošanas veids. Ilona Daugste stāsta, ka Vācijā populāras esot kļuvušas nelielas pilsētas, kas ir speciāli paredzētas iepirkšanās tūrēm. Viena no tādām ir pilsēta ar nosaukumu 'Outlet Villages'. Šo iepirkšanās centru teritorija vidēji sasniedz 16 000 - 18 000 m2, un veikalu skaits pārsniedz vairākus simtus. Atlaides šajās vietās noteiktos laika periodos sasniedz līdz pat 85 procentus. Statistikas dati liecina, ka apmeklētāju skaits gada laikā Vācijas iepirkšanās vietās sasniedz vairākus miljonus. Ceļojumu aģentūras direktore ir pārliecināta, ka ikvienam ceļotājam ir sava piemērotākā iepirkšanās valsts, jo tās visas ir atšķirīgas un arī pakalpojumu klāsts tajās ir dažāds. Laimtūre organizē šopinga braucienus gan lielām, gan mazām grupām, kā arī individuāliem braucējiem. "Ceļojumu saplānojam tā, lai visiem būtu interesanti – gan bērniem, gan vecākiem. Lai arī galvenais mērķis ir iepirkšanās, mēs vienmēr šajā maršrutā iekļaujam laiku interesantu vietu apmeklējumam un atpūtai," piebilst Ilona Daugste.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.