Autors: Madara Zvejniece
Avots: Cinamon
Kuras ir Latvijā skatītākās kino filmas pēdējo sešu gadu laikā? Cik daudz cilvēku apmeklējuši kino? Cik daudz popkorna un kolas izdzerts? Kinoteātris Cinamon, atzīmējot sešu gadu jubileju 6. novembrī, sadarbībā ar kino ekspertiem piedāvā vairākus faktus par kino Latvijā pēdējo sešu gadu laikā.
1. Animācijas un piedzīvojumu filmas – skatītākās.
Reklāma
Latvijā pēdējo sešu gadu laikā iecienītākās ir tieši piedzīvojumu, ģimenes un animācijas filmas. Pēc Nacionālā Kino centra datiem, pirms sešiem gadiem, 2008. gadā skatītākā filma bija „Ceļojums uz Zemes centru”, nākamajā gadā – „Ledus laikmets: Dinozauru ēra”, savukārt 2010. gadā populārākā filma Latvijā bija „Avatars”. 2011. gadā skatītāju sirdis iekaroja „Vāģi 2”, 2012. gadā iecienītākā bija filma „Ledus laikmets: Kontinentu dreifs”. Pagājušā gada filmu bestsellers Latvijā – „Nejaukais Es 2”.
„Spriežot pēc pēdējos gados skatītāko filmu izlases, kino apmeklējums visbiežāk pakārtots vēlmei pēc universālas izklaides ģimenes lokā, un šī tendence aizvadīto piecu gadu laikā būtiski nav mainījusies, ja nu vienīgi ir palielinājies kinoapmeklētāju skaits - par ko prieks. Svarīgs ir fakts, ka lielākā daļa no šīm skatītākajām filmām ir 3D. Tas, protams, skaidrojams ar šo filmu arvien pieaugošo īpatsvaru, taču tāpat liecina par pozitīvu tendenci, ka skatītājiem ir svarīga pilna kino baudīšanas pieredze (trīs dimensijās, uz lielā ekrāna un ar kvalitatīvu skaņu), ko pagaidām var gūt tikai un vienīgi kinoteātrī,” saka kino kritiķe Kristīne Giluce.
2. Viena kinoteātra filmu lentu garums: desmitiem lidojumu līdz Tokijai.
Pēdējo sešu gadu laikā kinoteātris Cinamon rādījis 940 filmas. Visu filmu lentu garums ir vidēji 262800 km, kas vienādojams ar 32 lidojumiem no Rīgas uz Tokiju. Starp citu, kino lentes mūsdienās ir retums – tās strauji nomaina digitālā kino tehnika.
3. Sešu gadu laikā: vairāk nekā 100 tonnas popkorna.
Sešu gadu laikā viena kinoteātra apmeklētāji vidēji apēduši 150 000kg popkorna un izdzēruši 60 000l dzērienu, liecina kinoteātra Cinamon apkopotie dati.
4. Ar katru gadu pieaug kino apmeklējums.
Pirms sešiem gadiem kino Latvijā apmeklējumu skaits bija 2,35 miljoni. Savukārt 2010. gadā kino apmeklētāju skaits samazinājās, ko iespējams skaidrot ar ekonomiskās krīzes sekām. Turpmākajos gados kino cienītāju skaits audzis, līdz 2013. gadā sasniedzis 2,38 miljonus.
5. Ik gadu kino apmeklē tūkstošiem bērnu.
„Gan Nacionālā Kino centra, gan mūsu dati norāda, ka vieni no vislielākajiem kino mīļiem ir ģimenes ar bērniem. Par to liecina arī Latvijas skatītāko filmu tops par pēdējiem sešiem gadiem. Šķiet, katrā ģimene pazīst Metriņu vai Zibeni Makvīnu, un katrs bērns zina, kas ir mamuti Manijs un Elija. Animācijas filmas ir aizraujoša izklaide gan mazajiem, gan pieaugušajiem, kas gaida filmu turpinājumus,” saka Aļona Romanova, kinoteātra Cinamon vadītāja.
6. Cinamon svin 6 gadus Latvijā!
„Tāpat kā bērnam seši gadi ir zīmīgs pārmaiņu vecums, arī kinoteātris piedzīvo pozitīvus pagriezienus savā izaugsmē. Industrija kopumā attīstās strauji – ar katru gadu uzlabojas gan ekrāna, gan skaņas kvalitāte, kā arī palielinās filmu piedāvājums. Sešu gadu jubileju atzīmējam, pēdējās vēsturiskās kino lentes nomainot pret digitālo tehniku. Leģendārās kino lentes ir retums. Drīz par tām runāsim kā, piemēram, par dinozauriem. Kino darbība arvien vairāk atkarīga no cipariem, skatītājiem pat nemanot šīs vēsturiskās pārmaiņas” stāsta A. Romanova. „Par godu kinoteātra dzimšanas dienai šogad plānojam iebūvēt jaunus krēslus ērtākai kino baudīšanai, kā arī rādīt papildus ekskluzīvas un kvalitatīvas operas un baleta tiešraides.”
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.