Autors: Inta Briede
Avots: TAVA
Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) nacionālo stendu nozares izstādē ''f.re.e'' rīkoja otro reizi, un šogad atsaucība no apmeklētāju puses bija vēl lielāka nekā iepriekš.
Izstāde ''f.re.e'', kas ir lielākais tūrisma gadatirgus Dienvidvācijā, šogad notika no 18. līdz 22. februārim. Atšķirībā no ''Reisen'' Hamburgā februāra sākumā apmeklētāju plūsma izstādē ''f.re.e.'', kas sasniedza Latvijas nacionālo stendu, bija daudz lielāka.
Reklāma
TAVA tūrisma tirgus speciāliste Anita Priedīte atzīst: ''Stendā varēja nepārprotami just, ka ne mazums vācu tūristu individuālā kārtā plāno doties uz Latviju. Vai tas būtu kempers, vai automašīna vai kāds cits transporta līdzeklis, viņiem bija samērā konkrēta vēlēšanās pavadīt brīvdienas mūsu valstī.''
Izstādē ''f.re.e.'' TAVA organizētajā nacionālajā stendā strādāja pārstāvji no Jūrmalas pilsētas domes, Siguldas novada domes, Kurzemes tūrisma asociācijas, Latgales reģiona tūrisma asociācijas ''Ezerzeme'', Zemgales tūrisma asociācijas, Latvijas Kempingu asociācijas, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas, VSIA ''Latvijas Koncerti'' un SIA ''Baltic Blues LV''.
Juris Leimanis, kempinga ''Apaļkalns'' īpašnieks, izstādē pārstāvēja Latvijas Kempingu asociāciju un atsaucību nacionālajā stendā no apmeklētāju puses vērtē ļoti pozitīvi. Viņaprāt, interese bijusi pat lielāka nekā ''Vakantibeurs 2015'' Nīderlandes pilsētā Utrehtā: ''Satraukums par mūsu lielā kaimiņa agresiju, protams, bija jūtams. Ne viens vien stenda apmeklētājs uzdeva bažīgus jautājumus, tomēr vēl vairāk vācieši vaicāja par ko citu. Interesējās par mūsu kempingiem, velotūrisma iespējām, laivošanas piedāvājumu un daudz citiem lietišķiem jautājumiem.''
Pēc Jura Leimaņa vārdiem, apmeklētāji pauduši vēlmi apskatīt Rīgu un doties ārpus tās, lai baudītu atpūtu pie dabas un iepazītos ar nacionālajiem parkiem. Tāpat kā Utrehtā, Minhenē daudzus patīkami pārsteidzis fakts, ka Latvijā viņi nesastapsies ar drūzmu. Minhenes pilsētā vien dzīvo vairāk cilvēku nekā visā Latvijā kopā.
Izstādē, kur jēdziens ''Baltija'' jeb vāciski ''Baltikum'' bija labāk pazīstams par Latvijas vārdu, daudz jautājumu tika saņemts arī par visas Baltijas apceļošanu. Kaimiņi lietuvieši un igauņi Minhenē nepiedalījās, un Latvijas pārstāvji popularizēja mūsu reģionu arī viņu vietā.
Latvijas nacionālais stends ar tūrisma saukli ''Lettland. Nimm dir die Zeit'' (Izbaudi Latviju nesteidzoties), tāpat kā citās izstādēs, arī Minhenē izpelnījās komplimentus. Vēl pārliecinošāku iespaidu tas radīja tāpēc, ka blakus atradās triju Vācijas tūrisma firmu stendi, kuros tika piedāvāti ceļojumi uz Baltiju.
No TAVA klajā laistajiem poligrāfijas izdevumiem visvairāk pieprasītas bija Rīgas un Latvijas tūrisma kartes, populārāko galamērķu un maršrutu brošūras, izdevumi par Baltiju un kempingu piedāvājumu.
Izstāžu centrā notika kinoseansi apmeklētājiem, kuros TAVA tūrisma tirgus speciāliste Anita Priedīte uzrunāja interesentus un demonstrēja viņiem dažādus videomateriālus par mūsu spilgtākajiem tūrisma galamērķiem. Pēc īsfilmu noskatīšanās vairāki apmeklētāji devās uz Latvijas stendu, lai uzzinātu ko sīkāk.
Pēc ''f.re.e.'' rīkotāju informācijas, šogad izstādi apmeklējuši 118 tūkstoši cilvēku, kas ir par dažiem tūkstošiem vairāk nekā gadu iepriekš. Stendos strādāja 1200 dalībnieku no 60 valstīm.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka Vācija ir viena no tām valstīm, no kuras tūristu skaits Latvijā stabili aug. 2014. gadā viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto vācu tūristu skaits palielinājās par 37,5 %, veidojot gandrīz 12 % no visa ārvalstu tūristu tirgus.
TAVA organizēja nacionālo stendu ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.