Autors: Inta Briede
Avots: TAVA
Vienā no lielākajām starptautiskajām nozares izstādēm Eiropā ''ITB 2015'' Latvijas pārstāvji, strādājot nacionālajā stendā, veiksmīgi risināja darījumu sarunas.
Izstāde ''ITB'', kas nākamgad svinēs pusgadsimta jubileju, norisinājās no 4. līdz 8. martam, saglabājot pamatprincipu – būt par tikšanās vietu galvenokārt nozares profesionāļiem.
Reklāma
Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma tirgus speciāliste Anita Priedīte stāsta: ''Izstāde Berlīnē aizvadīta godam. Apmeklētāju profesionāļu dienās bija daudz, un arī gala patērētājiem paredzētajās dienās, kad laukā jauki sildīja saulīte, sagaidījām savu tiesu interesentu.''
Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) organizētais Latvijas nacionālais stends ar pavasarīgo veidolu un saukli ''Lettland. Nimm dir die Zeit'' (Izbaudi Latviju nesteidzoties!) ''ITB'' Berlīnē ir ne tikai labi pazīstams, bet arī šogad izpelnījās komplimentus un daudzi vēlējās pie tā fotografēties.
Ceļojumu aģentūras ''Latvia Tours'' pārstāvis Jānis Vilciņš stāsta: ''Uz izstādi ''ITB'' braucu gadiem, un vienmēr esmu ar to apmierināts. Arī šogad notika auglīgas sarunas gan ar jau esošajiem biznesa partneriem, gan ar jauniem, kuri pienāca pie mums, ieraudzījuši pievilcīgo Latvijas stendu.''
Pēc Jāņa Vilciņa vārdiem, tika pārrunāta sadarbība 2016. un arī 2017. gadā, jo Vācijā tiek strādāts ar laika distanci un šā gada plāni tikuši saskaņoti jau pērn. Visvairāk vāciešus interesējušas mūsu piedāvātās atpūtas iespējas, pārrunāti arī plānotie kruīza braucieni, savukārt fakts, ka pagājušajā gadā Rīgai bija Eiropas kultūras galvaspilsētas statuss, palicis bez ievērības. Tas ''Latvia Tours'' speciālista skatījumā ir gluži dabiski, jo - vai mēs paši, piemēram, varam nosaukt, kuras pilsētas šogad ir kļuvušas par Eiropas kultūras galvaspilsētām?
Lietišķas sarunātas risinātas arī ar citu valstu tūrisma speciālistiem, piemēram, no Beļģijas, Nīderlandes un Čehijas, kurus ieinteresējis rudenī Latvijā plānotais Eiropas basketbola čempionāts.
''Vācija ir valsts, no kuras tūristus uzņemam ar vislielāko prieku. Cerības, ka arī turpmāk sagaidīsim tik daudz vācu tūristu un vēl vairāk, protams, ir, jo cerības ir vienmēr. Tomēr šobrīd neviens neuzdrošinās izteikt prognozes, kā ģeopolitiskā situācija varētu tūristu plūsmu mainīt. Mediji kā nu kurš atspoguļo notikumus un, ja, piemēram, Lietuvas ziņa par obligāto militāro dienestu tiek pasniegta gluži vai kā vispārējas mobilizācijas fakts, tas atstāj ietekmi uz cilvēku noskaņojumu.''
Daudz lietišķo tikšanos bija arī TAVA speciālistiem, citstarp pārspriežot iespējas rīkot seminārus Vācijas tūrisma aģentiem, kuri piedāvā ceļojumus uz Baltiju.
Nacionālajā stendā izstādē ''ITB 2015'' strādāja pārstāvji no Rīgas Tūrisma attīstības biroja, Siguldas novada domes, Kurzemes Tūrisma asociācijas, Vidzemes Tūrisma asociācijas, Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas, VSIA ''Latvijas Koncerti'', SIA ''Baltijas ceļojumu grupa'', SIA ''VIA BALTIC'', SIA ''Baltic Blues LV'', SIA ''Latvia Tours'' un SIA ''Nikos Travel''.
No stendā piedāvātajiem poligrāfijas izdevumiem vislielāko uzmanību izpelnījās Rīgas un Latvijas tūrisma kartes, kā arī kopīgie Baltijas izdevumi, jo ceļotājus vairāk saista braucieni nevis uz Latviju vien, bet arī uz mūsu kaimiņvalstīm.
Baltiešu kopīgā preses konference šoreiz pulcēja mazāku interesentu skaitu nekā iepriekšējos gadus, kas rosina nākamgad meklēt jaunas formas darbā ar medijiem.
''ITB 2015'' bija vairāk nekā 10 tūkstoš dalībnieku no 186 pasaules valstīm. Apmeklētāju skaits sasniedza 175 tūkstošus, no kuriem 115 tūkstoši bija nozares profesionāļi.
Latvijas nacionālais stends izstādē ''ITB 2015'' bija organizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.