Autors: E.R.T.I.
Avots: E.R.T.I.
Eiropas reģionālā tūrisma institūts
12. maijā viesnīcā
Konventa sēta rīkoja semināru tūrisma biznesa profesionāļiem “NAKTSMĪTŅU MĀRKETINGS. Tendences. Stratēģija. Pārdošana”. Sešu stundu garajā seminārā piedalījās 30 viesnīcu, viesu namu, lauku māju un atpūtas bāžu vadītāji un mārketinga speciālisti. Savas zināšanas papildināt bija ieradušies arī vairāku augstskolu tūrisma nozares studenti. Semināra dalībnieki kopumā pārstāvēja 27 uzņēmumus.
Ar Latvijas naktsmītņu biznesa tendencēm Eiropas kontekstā semināra pirmajā daļā iepazīstināja Eiropa.lv direktors, Latvijas Universitātes un Trīres Universitātes (Vācija) absolvents un doktorants Aivars Mackevičs. Otrajā semināra lekcijā lektors aplūkoja vairākas naktsmītņu mārketinga stratēģijas un rosināja klātesošos uz jaunām un netradicionālām biznesa idejām un modeļiem. Trešajā semināra blokā par naktsmītņu piedāvājuma pozicionēšanu Latvijas tūrisma tirgū ar prezentācijām uzstājās vairāku uzņēmumu pārstāvji. Kolonna Hotels Group izpilddirektore Margarita Platace informēja semināra dalībniekus par naktsmītņu horizontālo sadarbību Latvijā - kooperācijām, franšīzes sistēmām un viesnīcu tīkliem. Sabiedrisko attiecību aģentūras PR Stils direktore Inga Latkovska runāja par komunikācijas kvalitāti starp klientu un recepciju un lietišķajām attiecībām biznesa sarunās. Dace Stežkina, Via Hansa ienākošā tūrisma direktore, vērtēja naktsmītņu piedāvājumu no tūroperatora skatījuma. Semināra noslēgumā ikviens dalībnieks tika aicināts piedalīties diskusijā, uzdodot sev interesējošus jautājumus lektoriem un citiem tūrisma profesionāļiem.
Semināra “NAKTSMĪTŅU MĀRKETINGS. Tendences. Stratēģija. Pārdošana” noslēgumā dalībniekiem tika izsniegti sertifikāti, kas apliecina viņu dalību šajā seminārā.
Lai novērtētu semināru un izanalizētu naktsmītņu vadītāju vēlmes un pieprasījumu attiecībā uz aktuālas informācijas un uz iniciatīvu rosinošiem pasākumiem, katram dalībniekam tika lūgts atbildēt uz astoņiem jautājumiem par semināru. Aptaujas anketas aizpildīja 23 semināra dalībnieki, kas ir 76% no kopējā apmeklētāju skaita. Eiropas reģionālā tūrisma institūts, apkopojot dalībnieku aizpildītās anketas, konstatēja, ka lielākā daļa (52%) aptaujāto dalībnieku semināru kopumā novērtējuši kā labu un 48% kā ļoti labu (skat. 1.attēlu). Dalībnieku rakstītie komentāri par semināru aptaujas anketās liecina par to, ka Latvijas naktsmītņu vadītājiem un mārketinga speciālistiem interesē jautājumi, kas skar naktsmītņu mārketingu.
1.attēls
Uz jautājumu “Kuras divas lekcijas bija visnozīmīgākās?” visvairāk anketās bija atzīmētās tēmas par naktsmītņu mārketinga stratēģiju, Latvijas naktsmītņu biznesa tendencēm un komunikācijas kvalitāti starp klientu un recepciju. (skat. 2.attēlu)
2.attēls
2005.gada 8.jūnijā Eiropas reģionālā tūrisma institūts aicina tūrisma nozares biznesa pārstāvjus uz semināru “Tūrisma biroju iekārtojums. Filozofija. Materiāls. Tehnoloģijas"!
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.