Autors: Inta Briede
Avots: tava.gov.lv;
2015. gada 27. oktobrī prestižais neatkarīgais ceļvežu izdevējs "Lonely Planet" svinīgi paziņojis, ka Latvija ir viena no tām desmit valstīm, kuru būtu jāapmeklē 2016. gadā un tai piešķirts augstais tituls "Best in Travel 2016".
Izdevēja "Lonely Planet" redakcijas vadītājs Toms Hols (Tom Hall) lēmumu skaidro šādi: "Latvija ir moderni gaišs un mirdzošs Eiropas tūrisma galamērķis. Šī valsts lepojas ne tikai ar starptautiski nozīmīgām pilīm, atpūtas vietām un muzejiem plašā spektrā, augstu vērtējama ir arī Latvijas inovatīvā pavārmāksla."
Reklāma
Prieku par augsto novērtējumu pauž Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava: "Izdevēja "Lonely Planet" ieteikums nākamajā gadā doties uz Latviju gan priecē, gan pagodina. Tas lielā mērā apliecina ne tikai to, ka mūsu zemi ir vērts apmeklēt visas pasaules tūristiem. Reizē tas ir arī augsts mūsu darba novērtējums, kas mudina nozares mārketinga aktivitātes svešzemju tirgos veikt vēl mērķtiecīgāk nekā līdz šim."
"Lonely Planet" eksperti nu jau 11 gadus apkopo informāciju par aktuālākajām tūrisma tendencēm, galamērķiem un ceļojumu pieredzi, izraugoties vietas, kuras pēc viņu ieskatiem pelnījušas titulu "Vislabākais tūrismā" nākamajā gadā. Latvijai šāds gods iegūt augsto novērtējumu ir ticis pirmo reizi.
Inese Šīrava uzsver: "Lai cik viegli un pat romantiski, no malas raugoties, šķiet strādāt tūrismā, īstenībā tas ir ļoti grūts un pacietīgs darbs. Ļoti lielu lomu tūrisma nozarē spēlē arī dažādi ārējie faktori, tādi kā, piemēram, laika apstākļi, drošība pasaulē un saimnieciskā un ģeopolitiskā situācija. Šobrīd pieejamā statistika rāda, ka šā gada pirmā puse mums bija ļoti veiksmīga. Gribas cerēt, ka "Lonely Planet" ieteikums apmeklēt mūsu valsti tiks plaši sadzirdēts un tas būs papildu stimuls ciemoties Latvijā daudziem tūristiem."
"Lonely Planet" publicē ceļvežus jau vairāk nekā 40 gadu, un šajā laikā izdevējs ir ieguvis cieņu un autoritāti visā pasaulē. Ar lielu uzmanību tiek uzņemti arī izdevēja "Lonely Planet" ieteikumi gadu uz priekšu, kurus tūrisma galamērķus būtu jāapmeklē.
Pieredze rāda, ka tituls "Best in Travel" nozīmē ievērojamu publicitātes pieaugumu. Pēc izdevēja informācijas, piemēram, šogad titula "Best in Travel" īpašnieki dažādos veidos ieguvuši publicitāti vairāk nekā 4 miljonu eiro vērtībā.
Vairāk par titulu "Best in Travel 2016" skaties interneta vietnē www.lonelyplanet.com
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.