Autors: Astra Dzērve
Avots: Liepājas muzejs
2015. gada 4. novembrī plkst. 16 Liepājas muzeja Kurzemes tautastērpu informācijas centrā Kūrmājas prospektā 16/18 turpinās cimdu mēneša pasākumi un ikviens interesents aicināts uz radošo darbnīcu "Pirkstainu cimdu adīšana".
Latviešu etnogrāfijā cimdus izmantoja gan praktiskajām vajadzībām ikdienā, gan ģimenes godos kā dāvanas un veltes. Nozīme bija arī cimdos izadītajiem rakstiem un krāsām. Lai izadītu greznos cimdus adītājām bija jābūt gan lieliskai adītprasmei, gaumes, krāsu izjūtai un pieredzei. Dienvidkurzemē liela daļa dūraiņi bija dubultie jeb ar speciāli izadītu oderi, kas no adītājas prasīja īpašas prasmes un zināšanas. Pirkstainie cimdi tika izadīti rakstaini līdz pašiem pirkstu galiem, nesajaucot rakstu ritmu un kompozīciju.
Reklāma
Cimdu mēneša ietvaros turpinās iepazīšanās ar praktiskas adīšanas noslēpumiem. Radošajā darbnīcā, kas veltīta pirkstaiņiem, būs iespējams apgūt vairākus adīšanas paņēmienus un izmēģināt dažādus pirkstu "apģērbšanas" veidus. Tiks pārrunāta etnogrāfisko pirkstaiņu darināšanas gaita un ieteikti vienkāršākie risinājumi.
Savā adīšanas pieredzē dalīsies dažādu paaudžu meistares, būs skatāmi arī ļoti senas izcelsmes Dienvidkurzemes pirkstaiņi no Liepājas muzeja krājuma.
Līdz 22. novembrim Liepājas muzeja Kurzemes tautastērpa informācijas centrā skatāma ekspresizstāde "Variācijas par rakstaino cimdu", kurā četras Saldus novada rokdarbnieces no Druvas amatnieku centra – Zinta Vārpiņa, Aina Delvere, Zaiga Ceinere un Dace Sermolīte eksponējušas cimdus, kas tapuši pēc Liepājas muzejā pētītiem cimdu rakstu paraugiem. Idejas un risinājumus varēs smelties katrs šīs izstādes apmeklētājs gan no mūsdienās adītajiem cimdiem, gan no Liepājas muzeja krājuma dārgumiem.
Pasākuma dalībnieces tiks nodrošinātas ar nepieciešamajiem materiāliem, bet 5 adāmadatas katrai jāņem līdzi.
Dalībai radošajā darbnīcā svarīga ir pieteikšanās, zvanot pa telefonu 29144696. ieejas maksa ir 5 eiro.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.